fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Rotterdam

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Rotterdam en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt of een webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Rotterdam weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Rotterdam?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Rotterdam aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Rotterdam er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van de Euromast in Rotterdam, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Rotterdam + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Rotterdam, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Rotterdam

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

Hoe te beginnen met lokale SEO

Lokale SEO bleek een van de grootste trends gedurende 2016 en 2017, en zal dat naar verwachting ook in 2018 blijven.

Bedrijven die hun on-page en off-page SEO-strategieën hebben kunnen optimaliseren, plukken nu al de grootste voordelen van lokale SEO. Voor anderen zijn er onmiskenbare kansen om hun lokale SEO-reizen te beginnen.

Google suggereert dat 80% van hun gebruikers online zoekopdrachten uitvoeren voor lokale bedrijven, terwijl 50% van de gebruikers die lokaal op zoek zijn naar een bedrijf op hun mobiel, de winkel binnen een dag bezoeken.

Toch blijven bedrijven de kansen missen die lokale SEO biedt.

Wees niet zo’n bedrijf. Gebruik in plaats daarvan de tips en trucs die in deze handleiding worden genoemd om aan de slag te gaan met lokale SEO.

 

Claim je Google Mijn Bedrijf-pagina en optimaliseer deze

Google+ is mogelijk grotendeels uit de hand gelopen, maar Google Mijn Bedrijf blijft een hoeksteen voor het implementeren van lokale SEO. Als je nog geen Google Mijn Bedrijf-vermelding voor jouw bedrijf heeft geclaimd, is dit het moment om dit te doen.

De kansen van je bedrijf op de voorpagina in een lokale relevante zoekopdracht verbeteren immens door een goed geoptimaliseerde en ingevulde Mijn Bedrijfsvermelding.

Ga naar google.com/business, start het registratie- en verificatieproces en wacht tot Google je een briefkaart stuurt naar je fysieke winkellocatie.

Zorg ervoor dat je begrijpt dat Google alleen eigenaren van echte bedrijven toestaat hun My Business-pagina’s te hebben, dus je moet een afspraak maken met je seo-bedrijf, zodat je de My Business-vermelding blijft houden, ook als ze stoppen met hun werkzaamheden.

Wij geven je altijd toegang tot je eigen My business pagina.

Je bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer (afgekort als NAT) moeten overeenkomen met wat je tot nu toe voor digitale marketing hebt gebruikt. Leg ook speciale nadruk op het selecteren van categorieën, openingstijden, geaccepteerde betaalmethoden, etc.

Laat vervolgens foto’s van topkwaliteit op het kantoor en binnenin tonen door deze te uploaden naar het profiel. Digitale bedrijven zonder locatie kunnen het adres verbergen om hun Mijn bedrijfsvermelding nog steeds te kunnen claimen.

Dit is wat een goed onderhouden en geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf-profiel zou kunnen zijn op een zoekpagina.

Goed geoptimaliseerde rotterdamse my business pagina

 

De kunst van citaten begrijpen en beheersen

Hier is het, simpel gezegd – elke vermelding van je bedrijf online is een citaat. Meer citaten zijn goed voor de lokale SEO van je bedrijf. Hoe beschouwt Google een vermelding als citaat? Welnu, jouw zakelijke NAT moet worden genoemd omdat het als een citaat moet worden beschouwd.

Te veel bedrijven hebben al enkele maanden verloren om online vermeld te worden, puur vanwege inconsistente NAT. Hoewel er in toenemende mate overeenstemming is onder digitale marketeers dat Google daadwerkelijk gegevens trianguleert en enigszins andere bedrijfsnamen identificeert als behorend tot hetzelfde bedrijf met behulp van NAT, raden we je aan om veilig te spelen.

 

Blijf je website voor mobiel optimaliseren

Hoewel dit iets is wat elke website-eigenaar moet doen, moeten eigenaars van lokale bedrijfswebsites hun optimalisatie bijzonder goed versnellen. Dat komt omdat het merendeel van de lokale zoekopdrachten op mobiele apparaten wordt gedaan en een intentie heeft.

mobiele vriendelijkheid voor je rotterdamse site

Responsieve lay-outs, intuïtieve gebruikerservaring en interface-ontwerp, enz. Zijn de basis; je moet verder dan dat! De mobielvriendelijke testtool van Google is een goed startpunt.

Ik heb een test gedaan op een bericht dat ik onlangs las en was onder de indruk van de validatie van het hulpprogramma.

 

Voeg zakelijke vermeldingen toe aan je to-do-list

Naast het online vermelden van waardevolle informatie, zorgen zakelijke directory-pagina’s voor je bedrijf ook voor meer visibiliteit voor je bedrijf. Hier zijn enkele actiepunten voor jou.

  • Begin met de meest opvallende zakelijke beoordelingswebsites
  • Zoek naar niche-specifieke bedrijvengidsen en maak daar profielen aan
  • Zoek naar websites voor lokale bedrijfsgemeenschappen en pak je vermelding daar
  • Zoek naar een gelegenheid voor een citaat via lokale krantenwebsites
  • Vergeet niet om je NAT-plekje elke keer weer op te pakken

 

‘Lokaliseer’ de inhoud van je website

Je kunt veel doen om zoekmachines te helpen de lokale aantrekkelijkheid van jouw bedrijf te begrijpen door je website hiervoor te optimaliseren.

Lokale inhoud kan bijvoorbeeld zoekmachines helpen bij het omkaderen van de niche van je website tot de lokale service. Vervolgens kun je een interactieve kaartwidget toevoegen om de lokale SEO-aantrekkelijkheid van je website verder te verbeteren.

Overweeg ook om een ​​afzonderlijke lokale nieuwssectie op je website te maken, waarin je inhoud over nichegerelateerde lokale evenementen kunt plaatsen. Dit zal je goed van dienst zijn in termen van het ranken voor lokale SEO relevante zoekwoorden.

Bedrijven zoals restaurants, advocatendiensten, huisreparaties en binnenhuisinrichting, enz. Hebben veel te winnen bij het gebruik van deze basistactieken.

 

Zorg voor online beoordelingen

Een Moz-rapport schrijft 8.4% van ranking toe aan online beoordelingen. Het klinkt niet veel, maar gezien het feit dat 88% gebruikers afhankelijk zijn van online beoordelingen om meningen te vormen over de kwaliteit van bedrijven, merken en producten, is de uiteindelijke impact van beoordelingen aanzienlijk.

Google Mijn Bedrijf-recensies zijn de primaire bron van SEO-juice; je hebt minimaal 5 beoordelingen nodig voor Google om je beoordelingen te kunnen laten zien. Facebook Business reviews moeten de volgende zijn op je radar, vanwege het vertrouwen dat ze inspireren bij online gebruikers.

Er zijn verschillende andere beoordelingswebsites die je moet verzorgen, om het lokale SEO-voordeel te maximaliseren. Probeer deze tactieken om meer beoordelingen te krijgen:

  • Motiveer winkelmanagers en buitendienstmedewerkers om beoordelingen van klanten te ontvangen op handige mobiele apparaten, hen te vragen in te loggen bij bijvoorbeeld Trustpilot of Iens, en dit ter plekke te doen (overweeg hen daarvoor een kleine korting te geven)
  • Gebruik e-mailmarketing, met een enkele link die gebruikers naar de beoordelingspagina leidt
  • Overweeg een sociaal hulpmiddel zoals HootSuite te gebruiken om op de hoogte te worden gesteld van je bedrijfs- en merkvermeldingen, die je kunt transformeren naar beoordelingen

Het is de moeite waard hiervoor diensten aan te vragen bij online reputatiemanagementbureaus en we kunnen hier veel waarde uithalen voor jouw business.

Investeer inspanningen in lokaal relevant SEO-rijk schema

Schema-markeringen kunnen aan de code van je website worden toegevoegd om de leesbaarheid voor zoekmachines te vergroten. Er zijn verschillende schema-markeringstags die zich specifiek richten op lokale kenmerken van je website.

Lokale schema-opmaakcodes ondersteunen lokale SEO op twee manieren:

  • Ten eerste kunnen zoekmachines de lokale relevantie van je bedrijf begrijpen
  • Ten tweede betekent dit dat zoekmachines het resultaat van je bedrijfspagina kunnen weergeven, samen met rich snippet-info, zoals telefoonnummer, adres, werkuren van bedrijven, beoordelingen, recensies, enz.

Hier is een voorbeeld van hoe webresultaten met lokale SEO-schemaopmaak verschijnen op SERP’s:

hoe een rotterdams bedrijf wordt getoond met schema markup

Lokale schema-opmaak valt buiten het bestek van deze handleiding, maar kunnen we zeker voor je oppakken.

Vergeet niet om je website te testen via Google Structured Data Testing Tool om te begrijpen of de schema-opmaak correct is uitgevoerd.

 

Slotopmerkingen

Terwijl je dit leest, zijn er honderden potentiële klanten die zoeken naar bedrijven in Rotterdamt. Jouw website kan naar hen lonken via hun desktops en mobiele telefoons, zodra je begint met lokale SEO met de tips, trucs, hulpmiddelen en methoden die in deze handleiding worden beschreven.

Een aantal zaken kun je wellicht zelf al oppakken, en met de rest van je vindbaarheid helpen wij je graag verder.

Groei je bedrijf in Rotterdam met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link