fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Groningen

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Groningen en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt of een webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Groningen weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Groningen?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Groningen aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Groningen er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van de grote markt in Groningen, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Groningen + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Groningen, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Groningen

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

Een uitgebreide gids voor lokale SEO

Lokaal zoeken is krachtig voor kleine bedrijven: vier op de vijf consumenten gebruiken zoekopdrachten om lokale informatie te vinden. Als je bedrijf niet is geoptimaliseerd voor lokaal zoeken, loop je mogelijk 80% van je potentiële klanten mis. Kortom, lokale SEO is van cruciaal belang als je wilt dat jouw bedrijf relevant blijft.

Om je te helpen bij het optimaliseren van je bedrijf voor lokale SEO, hebben we een uitgebreide gids samengesteld met informatie over lokale SEO-tools, praktische tips voor lokaal zoeken, optimalisatie voor Google Mijn Bedrijf en meer.

Aan het einde van de handleiding heb je een goed inzicht in hoe je jouw bedrijf kunt optimaliseren om potentiële consumenten te bereiken die lokaal zoeken om te kiezen welke producten of services zij gaan kopen.

 

Wat is lokale SEO?

Lokale SEO helpt bedrijven hun producten en diensten te promoten bij lokale prospects en klanten. Om informatie te verzamelen voor lokaal zoeken, vertrouwen zoekmachines op signalen zoals lokale inhoud, sociale profielpagina’s, links en citaties om de meest relevante lokale resultaten voor de gebruiker te leveren.

 

Best Practice Local SEO Tactics

Om goed te presteren in lokale zoekopdrachten, moet je drie dingen doen:

  1. je Google Mijn Bedrijf-account optimaliseren
  2. je on-page SEO verbeteren door je website bij te werken
  3. uitblinken op het internet.

Hoewel het overweldigend klinkt, is het volledig haalbaar om in alle drie te slagen met wat geduld en doorzettingsvermogen. Blijf bij ons, en we zullen elk diepgaand onderzoeken.

 

Optimaliseren voor Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is uitgegroeid tot de crème de la crème van lokaal zoeken – aangezien Google begrijpelijkerwijs het meest comfortabel is om inhoud te delen die het kan ondersteunen en verifiëren, Google Mijn Bedrijf is hun hulpmiddel om jouw bedrijf te helpen aan de behoeften van Google te voldoen. Als Google je bedrijf als authentiek kan verifiëren, wordt jouw bedrijf mogelijk beloond met een felbegeerde zijbalkruimte in de lokale zoekfunctie van Google.

Om ervoor te zorgen dat je bent geoptimaliseerd voor Google Mijn Bedrijf, wil je

  1. een Google Mijn Bedrijf-pagina maken en verifiëren,
  2. Google-berichten in je account gebruiken,
  3. jouw klanten aanmoedigen om recensies online te delen
  4. en authentiek op beoordelingen reageren, waarbij je de locatie opgeeft. Bijvoorbeeld: “We stellen je feedback over [product / dienst] in [stad, staat] op prijs. We waarderen je input en kijken ernaar uit om weer met je samen te werken. Bedankt van het team van [volledige bedrijfsnaam]. “

 

Website-updates

Nu we hebben gesproken over het optimaliseren van je bedrijf voor Google Mijn Bedrijf, laten we een kijkje nemen bij vijf eenvoudige website-updates om je lokale SEO te verbeteren.

1. Verbeter Interne Linkstructuur

Hoewel externe links die verwijzen naar je site ideaal zijn (wat ik binnenkort zal bespreken), zal het aanpassen van je interne linkstructuur ook je SEO-ranking een boost geven.

Waarom is interne linkbuilding van belang? Het doet het volgende:

  • Ondersteunt website-navigatie
  • Assisteert bij informatiearchitectuur en websitehiërarchie
  • Verdeelt paginabezit en rangschikkingsvermogen tussen pagina’s

2. Optimaliseer URL, titellabels, headers, metabeschrijving en content

Als het gaat om content, is elke nieuwe blogpost een nieuwe geïndexeerde pagina voor je site, een nieuwe pagina waarop een geografische zoekterm wordt getarget en een nieuwe mogelijkheid om gevonden te worden op de pagina’s met zoekmachine resultaten (SERP’s).

Telkens wanneer je een stukje content schrijft, moet je de inhoud voor zoekmachines optimaliseren door gebruik te maken van hoogvolume zoekwoorden in de URL, titel, koptekst, metabeschrijving en hoofdtekst.

Als je problemen ondervindt bij het maken van geo-gerichte inhoud, kun je overwegen succesverhalen van klanten en casestudy’s te benadrukken.

3. Voeg locatiepagina’s toe aan je website

Als je meer dan één fysieke locatie hebt, maak je locatiepagina’s. Locatiepagina’s bieden lezers jouw NAT, winkeluren, unieke winkelbeschrijvingen, parkeer / doorvoerinformatie, promoties, getuigenissen van tevreden klanten en meer.

Het is ook belangrijk dat je geen dubbele inhoud op meerdere locatiepagina’s gebruikt. Voor bedrijven met één locatie maak je een lokaal beschrijvende “Over ons”-pagina. Je krijgt geweldige bonuspunten als je een Google Map toevoegt aan je website op je respectievelijke locatiepagina (‘s).

4. Maak lokale content

Google wordt steeds slimmer, wat betekent dat websitemakers nu echt kunnen schrijven voor gebruikers, niet voor zoekmachines. Maar terwijl het schrijven over algemene onderwerpen een groot publiek aantrekt, is het soms belangrijker om je aandacht te richten en te schrijven over lokaal of bedrijfsnieuws om een ​​lokaal publiek aan te trekken.

Wees de lokale autoriteit voor jouw branche door het promoten van lokale bedrijfsbijeenkomsten, nieuws, medewerkers en andere educatieve inhoud op je blog. Denk aan inhoud van de top van de trechter die verder gaat dan wat je bedrijf verkoopt.

Als je bijvoorbeeld een lokaal beveiligingsbedrijf bent en probeert bedrijven aan te trekken die nieuw zijn in het gebied, maak je een nuttig hulpmiddel om deze bedrijven goed vertrouwd te maken met jouw stad.

Een kaart met lokale serviceproviders of een agenda met evenementen in de hele stad kan zowel waarde bieden voor je persona als zeer relevante lokale signalen op de pagina bevatten.

5. Zorg ervoor dat jouw website mobielvriendelijk is

Lokaal zoeken en mobiel zoeken gaan hand in hand (negen van de tien smartphonegebruikers voeren lokale zoekopdrachten uit op hun apparaten!). Een aantal van de meest voorkomende manieren waarop mensen je site in een mobiele omgeving gebruiken, is door beoordelingen op te zoeken, een routebeschrijving naar je locatie op te zoeken en contactgegevens te zoeken.

Maak het deze potentiële klanten gemakkelijk door je site mobielvriendelijk te maken.

 

Communiceer met Directories en het internet

Je hebt geleerd hoe je jouw bedrijf kunt optimaliseren voor Google Mijn Bedrijf en hoe je de website kunt bijwerken voor een interne SEO-boost. Laten we nu eens kijken hoe je NAT-consistentie, directory’s en inkomende links kunt gebruiken om jouw bedrijf een stap dichter bij die nummer één plek bij lokale zoekopdracht te krijgen.

Naam, adres, telefoonconsistentie

Je moet het gemakkelijk maken voor mensen en zoekmachines om je te vinden. Om dit te doen, stelt je jouw NAT in, wat staat voor naam, adres en telefoonnummer (met netnummer).

Dit moet als doorzoekbare HTML-tekst op je site worden opgenomen. Vermijd de veelgemaakte fout om alleen de NAT in een afbeelding op te nemen. Afbeeldingen kunnen niet worden gecrawld via zoekmachines zoals HTML-tekst. De meest gebruikelijke locatie voor de NAT bevindt zich in de voettekst of kop van de site.

 

Optimaliseer online directories en citaten

Consistentie is essentieel: controleer of jouw citaten consistent en compleet zijn in deze vier gegevensverzamelaars. Afwijkingen zoals spelfouten, afkortingen, gebrek aan huisnummer toevoeging of een verkeerd telefoonnummer kunnen problematisch zijn.

Als Google niet kan bepalen welke informatie over je bedrijf correct is, wordt je bedrijf mogelijk niet weergegeven in de zoekresultaten. Zorg er ook voor dat je dubbele vermeldingen verwijdert die je vindt.

 

Ontvang inkomende links met relevantie en autoriteit

Inkomende links zijn ongelooflijk krachtige mogelijkheden om je lokale SEO te stimuleren – elke inkomende link vertelt Google dat je een legitiem bedrijf bent en dat inkomende links ook je domeinautoriteit kunnen verhogen. Hier zijn een paar manieren om inkomende links te krijgen:

  • Sponsoring of partnerschappen
  • Gast blog posten
  • Beurzen
  • Begin met je eigen persoonlijke netwerk, waaronder de Kamer van Koophandel, zakelijke verbeteringsdistricten, licentiebureaus, handelsverenigingen, wederverkopers, verkopers en / of fabrikanten en andere gelieerde ondernemingen.
  • Overweeg een webinar te sponsoren of een bijeenkomst te houden, een community-evenement te houden, iets te promoten waar je van houdt en relaties op te bouwen met prominente mensen en beïnvloeders.
  • Leer bovendien hoe of je je comfortabel voelt bij het bereiken van partners om te zien of ze je kunnen vermelden in hun partnerdirectory.
  • Wees gastblogger, praat met en over (positief, natuurlijk!) Met andere mensen in jouw branche en fungeer als een bronleverancier voor de gemeenschap. Als je actief deelneemt aan community-conversaties, groeit het gesprek rondom je bedrijf in de vorm van inkomende links, groei van sociale media en media-aandacht.
  • Start met sociale media en voeg berichten toe aan Google Mijn Bedrijf

Google beschouwt inhoud die wordt gedeeld op sociale media nu belangrijker dan ooit tevoren. Nu je een prachtige Google Mijn Bedrijf-pagina hebt samengesteld, kun je deze natuurlijk prachtig inzetten in je campagne.

Er zijn nog veel meer manieren om links te verkrijgen beschreven in dit artikel.

Lokale SEO-tools

Nu we hebben besproken hoe je jouw bedrijf kunt optimaliseren voor lokale SEO, gaan we op zoek naar enkele nuttige tools die je kunt gebruiken om jouw ranking te verbeteren op de gebieden waar dit het belangrijkst is.

1. Whitespark Lokale bronzoeker. Een lokale bronvermelding is elke online vermelding van de naam, het adres en telefoonnummer voor een lokaal bedrijf.

Citaten zijn van belang omdat zij lokale bedrijven helpen bij online zichtbaarheid en wanneer lokale bedrijven hun citaten actief beheren om de nauwkeurigheid van de gegevens te waarborgen, wordt het vertrouwen van deze online vermeldingen bevorderd.

Whitespark kent dit rijk goed – heel goed. Met een gratis starterversie en een populaire $ 24 / maand-optie biedt Whitespark lokaal listingbeheer, raad je aan waar je jouw bedrijf wilt vermelden, onderzoekt de concurrentie en bouwt en monitort robuust je citatiegroei voor betere lokale zoekranglijsten.

2. Screaming Frog. Dit bureaubladprogramma crawlt links, afbeeldingen, CSS, script en apps van websites vanuit een SEO-perspectief. Benieuwd of je 404’s hebt? Benieuwd naar ontbrekende metabeschrijvingen of H1’s? Screaming Frog zal maximaal 500 URL’s gratis analyseren en biedt een onbeperkte betaalde versie voor $ 200 / jaar.

2. Moz Local. Minder duur dan de meeste van zijn tegenhangers (beginnend bij $ 99 / jaar met een professioneel niveau van de service voor $ 179 per jaar), Moz Local zorgt ervoor dat jouw bedrijfsvermelding is geverifieerd op Google en Facebook en verspreidt je vermelding over het zoekecosysteem. Bovendien werkt Moz Local samen met gegevensaggregators om vermeldingen te pushen, zodat je bedrijf beter zichtbaar wordt.

4. Ahrefs. Ahrefs helpt bij backlink-controle, wat belangrijk is omdat deze links (die zijn gericht op uw website) dienen als een indicator voor website-autoriteit. Ahrefs biedt ook analyses van concurrenten, trefwoordonderzoek en inzicht in de ankertekst die andere websites gebruiken bij backlinking naar je site. Deze tool heeft een startersversie voor $ 99 / maand en een standaardoptie voor $ 179 / maand voor uitgebreidere tracking.

5. Buzzstream. Vanaf $ 24 per maand met professionele functionaliteit voor $ 299 / maand, vergemakkelijkt BuzzStream het verdienen van lokale backlinks, waarmee je relaties met lokale influencers kunt identificeren en opbouwen door influencers te onderzoeken, conversaties bij te houden en rapportage-inzichten te bieden in je outreach-campagnes, teamprestaties en link plaatsingen.

 

Wat nu?

Deze uitgebreide gids voor lokale SEO is bedoeld om jouw lokale succes te stimuleren. Hoewel enkele van de tips eenmalige activiteiten zijn waarbij je deze kunt instellen en vergeten (bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat jouw NAT duidelijk op je site staat), zijn andere taken, zoals het maken van beoordelingen en het publiceren van lokaal relevante inhoud, een activiteit vdie je op continue basis moet doen voor langdurig lokaal SEO-succes.

Houd beide in gedachten terwijl je aan een betere online zichtbaarheid werkt en we zien je graag terug op de eerste pagina van Google! Met, of zonder onze hulp.

Zo ziet je listing eruit

Nu zie je je volledige bedrijfsvermelding – klik op de link ‘Deze pagina beheren’ rechtsonder op de pagina.

BEWERK JE BEDRIJFSINFORMATIE:

Klik op de optie om “Bedrijfsinformatie bewerken” en klik op “Doorgaan”.

Vervolgens ga je naar een pagina waar je je basis lokale bedrijfsinformatie kunt bewerken – Naam, adres, telefoon, etc. Zorg ervoor dat je je websiteadres en e-mailadres toevoegt. Je hebt ook de mogelijkheid om enkele foto’s van jouw producten / diensten of storefront te uploaden. Hiermee kun je de kaartaanbieding personaliseren. Klik vervolgens op “Verzenden”

CONTROLEER JE VERMELDING:

Google moet nu bewijzen dat je de eigenaar van dit bedrijf bent en je een pincode (verificatiecode) geven waarmee jouw vermelding wordt geverifieerd en de bewerkingen die je hebt doorgevoerd, vervolgens live kunnen worden weergegeven.

  • Je kunt deze pincode ontvangen door:
    Google belt jouw zakelijke telefoonnummer (het is een geautomatiseerde opname) en geeft je de pincode
  • Google stuurt je een sms met de pincode
  • Google stuurt je per post een kaart naar je adres in Den Bosch met de pincode erop

Nadat je jouw pincode hebt ontvangen, kun je deze invoeren in het Google Places-account. Nadat de vermelding is geverifieerd, wordt de vermelding weergegeven op Google.

Groei je bedrijf in Groningen met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link