fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Eindhoven

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Eindhoven en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt of een webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Eindhoven weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Eindhoven?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Eindhoven aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Eindhoven er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van de markt in Eindhoven, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Eindhoven + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Eindhoven, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Eindhoven

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

Praktische lokale SEO-gids – Hoe kun je gevonden worden in Eindhoven?

Mijn praktische lokale SEO-gids leert je alles wat je moet weten om de ranking in zoekmachines voor een lokale website voor kleine bedrijven te verbeteren.

Eerlijk gezegd, SEO is redelijk eenvoudig als je eenmaal weet hoe. De basis in ieder geval, om uberhaupt zichtbaar te worden. Die laatste stappen naar vindbaarheid, van de juiste links tot de juiste plekken voor reviews, daar is het verstandig om een seo-bureau in te schakelen.

SEO komt eigenlijk neer op het maken van content en vervolgens links verkrijgen naar die content. Best simpel, toch?

Lokale SEO is niet veel anders dan andere soorten SEO. En lokale SEO is waarschijnlijk nog wel het gemakkelijkste.

Denk er eens over na, je concurreert niet met grote merken die enorme marketingbudgetten hebben. Je gaat niet head-to-head met agressieve affiliate SEO’s.

Je concurreert met eigenaren van kleine bedrijven die net als jij hun diensten in de buurt aan willen bieden.

Natuurlijk zijn er een paar wendingen aan lokale SEO marketing die ik in mijn stapsgewijze uitleg in mijn lokale SEO-gids hieronder zal uitleggen!

Wat je leert:

  • De verschillen tussen SEO en lokale SEO
  • Het linkvolume bepalen
  • Hoe je onmiddellijk 100 lokale citaten kunt bouwen
  • Kritiek op pagina lokale SEO-factoren
  • Toegang tot mijn eenvoudig te volgen lokale SEO-checklist

 

De lokale SEO-gids voor linkbuilding

Er zijn drie bronnen voor lokale SEO-links:

  1. Citaties
  2. Blogs en nieuwssites
  3. Web 2.0’s

Ik moedig klanten meestal aan om extra white hat-links te plaatsen van industrielocaties, organisaties waartoe ze behoren, liefdadigheidsinstellingen waar ze aan doneren en via gastposts.

Links van lokale organisaties kunnen je heel ver brengen en als je een handvol bronnen kunt vinden, kan dit je inspanningen helpen.

 

Verwijzingen verzamelen

De absoluut slechtste vraag in SEO is: hoeveel links zal het kosten om site X te ranken voor zoekwoord Y?

De enige manier om hier grip op te krijgen is door SEO te doen.

Hoe sterk zijn de links, hoe agressief is je ankertekst, zijn je links follow of niet no-follow? Wil je risico lopen op een penalty?

Dit zijn slechts enkele LINK-factoren, de rest staan ​​hieronder.

linkfactoren die helpen in seo

 

Links zijn de belangrijkste factor en iedereen die je anders vertelt biedt een andere dienst aan. Content is zeker ook belangrijk, anders kom je niet eens in aanmerking, maar de links geven je autoriteit. Niemand heeft iets aan content die niet wordt gevonden.

De meer dan 200 andere factoren zullen echter van invloed zijn op het aantal van die waardevolle links die je nodig hebt.

90% van de tijd kun je andere SEO-fouten verbergen met meer links. In het zeldzame geval dat je te maken krijgt met een bestrafte site, moet je dit aanpakken voordat je enige grip krijgt op het rankingsproces.

Kwaliteitslinks zijn als tape: ze kunnen bijna alles repareren dat niet volledig kapot is.

 

Koppelingsvolume

Nu dat uit de weg is, ben ik er zeker van dat jij je afvraagt ​​hoeveel links er nodig zijn om een ​​lokale website te ranken.

Ik kan je niet vertellen hoeveel koppelingen er nodig zijn om een ​​bepaalde product of dienst te ranken, daarvoor zijn er teveel factoren zoals de concurrentie in je niche, maar ik kan je een baseline geven.

Het verstandigste is om te beginnen met 50 citaties, waarvan er 30 meestal blijven plakken. Daarna zijn wat sterke, zo’n 5, Web 2.0’s een goede toevoeging aan deze basis. Dat zijn je eigen sociale profielen maar ook extra pagina’s op blogsites als tumblr.

Ten slotte is het verkrijgen van 1-2 links per maand van autoriteitssites essentieel om die bovenste posities te behalen.

Soms betekent dit 10 links, soms 30 links.

 

Lokale SEO-tips op de pagina

Hoe vaak ben je al verteld dat je geen dubbele content kunt gebruiken of dat je kwaliteitsinhoud nodig hebt?

Dit kan gelden voor contentmarketing en in mindere mate voor autoriteitssites of nichesites, maar voor lokale SEO kun je het loslaten.

Ik had een openbaring terwijl ik onderzoek deed voor een familievriend die voor een regionale geldschieter werkt. Na wat te hebben gekletst onthulde hij dat ze gemiddeld zes cijfers per jaar uitgeven aan marketing, dit alles gebeurt via één reclamebureau, inclusief hun lokale SEO-marketing.

Wat me opviel, is dat elk afzonderlijk van hun regionale pagina’s precies dezelfde 300 woorden tekst bevatte! Ik heb het ook niet over 1 of 2 pagina’s, we hebben het hier over pagina’s voor elke plaats. Het enige dat ze veranderen is de stad.

Ontvangen ze resultaten? Op elke lokale pagina krijgen ze superveel verkeer!

Ik ga je niet vertellen dat dit een lokale SEO-strategie is die ik gebruik, alleen omdat het zo gemakkelijk is om 300 tot 600 woorden unieke content te maken.

Het punt dat ik hier maak, is dat de inhoud niet perfect hoeft te zijn. Hij moet gaan over de lokatie, en hij moet mensen aanspreken actie te ondernemen. That’s it!

URL-structuur

De URL-structuur is niet beter. Dit is hoe al hun SEO-pagina’s zijn ingesteld

www.mijnsite.nl/provincie+breedZW/stad+breedZW/stad+specifiekZW.

Deze methode heb ik in verschillende industrieën met fantastische resultaten geïmplementeerd. Ik raad aan een afgezwakte versie hiervan te gebruiken voor jouw website.

Laat we kijken naar het structureren van URL’s.

Als je bedrijf slechts één stad / regio / buurt heeft waarin je actief bent, target dan de zoekterm direct.

www.mijnwebsite.nl/plaats-zw

Voor bedrijven die in verschillende regio’s werken, bouw je meerdere pagina’s:

www.mijnwebsite.nl/zw

www.mijnwebsite.nl/zw/plaats1-zw

www.mijnwebsite.nl/zw/plaats2-zw

De eerste pagina linkt naar alle steden die je bedient.

Dit is een van de beste lokale seotips die ik je kan geven als het gaat om het structureren van je website op de juiste manier.

 

Lokale checklist voor zoekmachines

  • Voeg voettekstkoppelingen toe met gerichte zoekwoorden
  • Voeg een relevante youtube-video toe
  • URL-structuur instellen met ZW
  • H1-tag met ZW
  • Als je een actieve blog hebt, gebruik deze om interne links te maken – gebruik Ahrefs om te controleren of een van de pagina’s inkomende externe links bevat
  • 300 – 600 woorden inhoud voor elke ZW-pagina
  • Creëer en optimaliseer sociale profielen
  • Optimaliseer alt-tekst voor afbeeldingen

on page optimalisatie voor eindhovense site

Off-Page Local SEO Checklist

  1. Maak een Google+ account en ontvang de briefkaart (als je leadgeneratie doet, gebruik dan gewoon je huis / kantoor)
  2. Ontvang 5 beoordelingen voor het 7-pack. 5 is het magische getal dat de sterren laat verschijnen, sterren = meer klikken.

Conclusie

Naar mijn mening is er een enorme kans om lokale SEO te gebruiken om je bedrijf te laten groeien. Of je nu een deel zelf doet of alles uitbesteedt, wij als SEO-bureau kunnen je assisteren bij het optzetten en optimaliseren van je lokale vindbaarheid.

Zo ziet je listing eruit

Nu zie je je volledige bedrijfsvermelding – klik op de link ‘Deze pagina beheren’ rechtsonder op de pagina.

BEWERK JE BEDRIJFSINFORMATIE:

Klik op de optie om “Bedrijfsinformatie bewerken” en klik op “Doorgaan”.

Vervolgens ga je naar een pagina waar je je basis lokale bedrijfsinformatie kunt bewerken – Naam, adres, telefoon, etc. Zorg ervoor dat je je websiteadres en e-mailadres toevoegt. Je hebt ook de mogelijkheid om enkele foto’s van jouw producten / diensten of storefront te uploaden. Hiermee kun je de kaartaanbieding personaliseren. Klik vervolgens op “Verzenden”

CONTROLEER JE VERMELDING:

Google moet nu bewijzen dat je de eigenaar van dit bedrijf bent en je een pincode (verificatiecode) geven waarmee jouw vermelding wordt geverifieerd en de bewerkingen die je hebt doorgevoerd, vervolgens live kunnen worden weergegeven.

  • Je kunt deze pincode ontvangen door:
    Google belt jouw zakelijke telefoonnummer (het is een geautomatiseerde opname) en geeft je de pincode
  • Google stuurt je een sms met de pincode
  • Google stuurt je per post een kaart naar je adres in Den Bosch met de pincode erop

Nadat je jouw pincode hebt ontvangen, kun je deze invoeren in het Google Places-account. Nadat de vermelding is geverifieerd, wordt de vermelding weergegeven op Google.

Groei je bedrijf in Eindhoven met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link