fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Deventer

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Deventer en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt of een webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Deventer weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Deventer?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Deventer aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Deventer er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van de markt in Deventer, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Deventer + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Deventer, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Deventer

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

Hoe je jouw bedrijf kunt claimen op Google

hoe je je amsterdamse bedrijf kunt claimen op google

Waarom zou je jouw bedrijf claimen op GoogleMyBusiness?

Google is niet alleen een gigant van zoekmachines, maar ook een van de belangrijkste platforms voor het ontdekken van bedrijven en het beoordelen van websites, grotendeels dankzij producten zoals Google Zoeken en Google Maps.

Simpel gezegd: je klanten gebruiken Google om geweldige lokale bedrijven te vinden.

Vanzelfsprekend moet je jouw bedrijf claimen op Google en ervoor zorgen dat je bedrijfsinformatie, zoals deze wordt weergegeven op Google-producten en -services, altijd up-to-date en nauwkeurig is.

Volgens Search Engine Land bezoekt 50 procent van de mobiele gebruikers winkels binnen een dag na het uitvoeren van een lokale zoekopdracht. En 92 procent van de gebruikers kiest een bedrijf dat op pagina 1 van de lokale zoekresultaten wordt weergegeven.

Volgens de Local Search en Online Reviews Survey 2017 zegt 67,7 procent van de consumenten dat minstens de helft van hun zoekopdrachten resulteert in een bezoek aan een lokaal bedrijf.

Deze bezoeken vertalen zich uiteindelijk in een verkoop, waarbij ten minste de helft van de lokale zoekopdrachten uiteindelijk leidt tot een aankoop voor 57,6 procent van de consumenten.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een online dashboard dat is ontworpen om het beheer van bedrijfsinformatie bij meerdere Google-services te stroomlijnen. Dit wordt gebruikt om jouw bedrijfsvermeldingen van Google te maken en te beheren.

(Belangrijke opmerking: als je eerder Google Places voor bedrijven, Google Local of Google+ Pagina’s Dashboard gebruikte om je bedrijfsinformatie te beheren, is jouw account automatisch geüpgraded naar Google Mijn Bedrijf.)

Als je jouw bedrijf nog niet hebt geclaimd op Google, volgt hier een stapsgewijze handleiding om je bedrijf op Google te krijgen:

Hoe je jouw bedrijf kunt claimen op Google

Stap 1. Ga naar google.com/business/ en log in of maak een zakelijk Google-account.

de eerste stap om je bedrijf op google te krijgen

Stap 2. Nadat je bent ingelogd, kun je zoeken op bedrijfsnaam en adres door het in het opgegeven zoekvak in te typen.

Zoekresultaten worden zowel in een lijst als op de kaart weergegeven en uit die keuzes kun je het bedrijf kiezen dat je probeert te claimen.

Als geen van deze resultaten overeenkomt met jouw bedrijf, kun je eenvoudig op ‘Uw bedrijf toevoegen’ klikken. Vervolgens wordt je gevraagd om het bedrijfstype te kiezen: storefront (restaurants, hotels, etc.), servicegebied (taxidienst, levering, enz.) ) of merk (producten, merken, oorzaken, etc.).

zoek je bedrijf in de zoekresultaten

kies je bedrijfstype voor amsterdam zoekmachine optimalisatie

Stap 3. De volgende stap is verificatie.

Je moet bij Google verifiëren dat het bedrijf waarvan je beweert dat je er eigenaar van bent echt van jou is. De verificatiecode wordt naar je gemaild.

Dit duurt een tot twee weken – en zodra je de code in uw account hebt ingevoerd, kun je eindelijk beginnen met het beheren van je lokale bedrijfsinformatie op Google. Proficiat!

verifieer je bedrijf met een postkaart naar deventer

Wat als ik meerdere bedrijfslocaties wil claimen en beheren?

Als je bedrijf tien of meer locaties heeft, kun je inloggen op jouw Google-bedrijfsaccount en deze allemaal tegelijk toevoegen met behulp van de bulklocatie-uploadfunctie.

Lees de volledige handleiding voor het uploaden van meerdere Google Mijn Bedrijfslocaties.

Hoe kan ik een link maken voor klanten om een ​​recensie van mijn bedrijf op Google te schrijven?

Een van de meest effectieve manieren om je positie op Google te verbeteren – en je bedrijfsreputatie online uit te breiden en meer potentiële klanten naar je bedrijfslocaties te trekken – is om meer en betere online reviews te krijgen.

Als je een link maakt en deze deelt met jouw klanten, worden ze aangemoedigd om je bedrijf te beoordelen op Google.

Hier volgt een stapsgewijze handleiding voor het maken van je eigen link voor Google-recensies.

Al mijn Google-recensies zijn 5-sterrenrecensies. Waarom heb ik een 4.7-cijferbeoordeling?

Dit is ons korte antwoord op de vraag: Google berekent je algehele beoordeling niet door al je sterren toe te voegen en de som te delen door het aantal beoordelingen dat je hebt. Het is niet de gemiddelde beoordeling.

Google heeft zijn eigen unieke algoritme voor het berekenen van overall beoordelingen.

Sommigen geloven dat de zoekmachine gigant de Bayesiaanse methode gebruikt voor het middelen, wat betekent dat, in situaties waarin je een beperkte steekproefomvang hebt met slechts 6 of 7 beoordelingen, het algoritme van Google is ontworpen om te extrapoleren of te schatten hoe je algehele score eruit zou kunnen zien als je meer beoordelingen had gehad.

Natuurlijk heb je meer beoordelingen nodig als je optimaliseert voor een plaats als Eindhoven dan Deventer, gewoon omdat de concurrentie wat hoger is.

Hoe verbeter ik de lokale ranking van mijn bedrijf op Google?

Of je nu een klein of middelgroot bedrijf beheert of een organisatie op bedrijfsniveau met honderden bedrijfslocaties runt, je kunt het belang van je lokale zoekranking op Google niet ontkennen.

Hogere lokale posities = meer winkelbezoeken en verkopen = toegenomen verkeer en inkomsten.

Hier zijn enkele tips om je te helpen betere lokale zoekresultaten te vinden voor jouw Google-bedrijfsvermelding:

  • Perfectioneer je Google Mijn Bedrijf-vermelding: een goed beheerde vermelding op Google Mijn Bedrijf bevordert aanzienlijke verbeteringen in de lokale zoekprestaties, met bijzondere nadruk op de ‘relevantie’-factor van lokale zoekopdrachten. Bedrijfsvermeldingen die zijn geclaimd en bijgewerkt in Google Mijn Bedrijf en die ook beschikken over sterke beoordelingen zijn de bedrijven die het meest waarschijnlijk bovenaan de lokale zoekopdracht worden gerangschikt of zelfs in het ‘lokale pakket’ worden weergegeven: een set van de drie gemarkeerde op kaarten gebaseerde resultaten met de hoogstgeplaatste bedrijven op basis van de factoren die de lokale ranglijst bepalen.
  • Zorg voor NAT (naam, adres, telefoon) en consistentie van de lokale gegevens: bij het maken of claimen van je bedrijfsvermelding op GoogleMyBusiness en andere online beoordelingswebsites, lokale zoekservices en gegevensaggregators (denk aan Yelp, Facebook, Citysearch, enz.) , zorg ervoor dat je consistente lokale bedrijfsgegevens op internet verstrekt. Consistentie bij het invoeren van uw NAT-gegevens (naam, adres, telefoonnummer) is bijzonder belangrijk. Het is gemakkelijk om de fout te maken om variaties in je bedrijfsinformatie te hebben. Als je lokale gegevens onstabiel, inconsistent of verouderd lijken te zijn, kent Google minder waarde toe aan je resultaat en is de kans dat je bedrijf wordt beloond met een hoge lokale ranking een stuk kleiner.
  • Beheer je online beoordelingen: Google heeft duidelijk gemaakt dat online beoordelingen een grote invloed hebben op je zoekrangschikking. Meer (en betere) beoordelingen van je bedrijf op Google en andere beoordelingssites van derden kunnen leiden tot een grotere online bekendheid – een van de drie belangrijkste factoren die van invloed zijn op de lokale zoekfunctie van Google. Het beheren van en reageren op beoordelingen stimuleert ook de betrokkenheid bij je bestaande en potentiële klanten. Het laat zien dat jouw bedrijf feedback van klanten waardeert, waardoor het vertrouwen van de klant wordt vergroot en het vertrouwen van de consument wordt gestimuleerd.

Groei je bedrijf in Deventer met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link