fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Den Haag

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Den Haag en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt of een webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Den Haag weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Den Haag?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Den Haag aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Den Haag er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van de Grote Markt in Den Haag, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Den Haag + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Den Haag, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Den Haag

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

Hoe doe je lokale seo voor je bedrijf?

Wil je jouw lokale bedrijf bovenaan in google maps en in de zoekmachines? Deze gids heeft alles wat je moet weten!

Wat is lokale SEO?

Lokale SEO is de optimalisatie van je online pagina’s, zodat je kunt worden gevonden in gelokaliseerde zoekopdrachten. Door de bronnen en strategieën in deze handleiding te gebruiken, kun je ervoor zorgen dat jouw bedrijf wordt gevonden wanneer je klanten je online zoeken.

Als we het hebben over lokale SEO, hebben we het over alle soorten zoekopdrachten die worden gelokaliseerd. De strategieën in deze handleiding zijn van invloed op VEEL verschillende zoekgebieden, dus laten we een paar plaatsen bekijken die je wilt inzetten.

Dit is hoe een typische zoekopdracht eruit ziet op Google:

iens bovenaan als advertentie in den haagZoals je ziet, is het 100% advertenties die bovenaan staan.

Een beetje een grap, maar het is zeker waar. Google pushed in de loop van de tijd meer advertenties in lokale zoekresultaten, dus dit is iets dat je zeker in de gaten wilt houden wanneer je lokale seo doet, en iets om naar te kijken wat je concurrenten doen.

OK, hier is hoe het eruit ziet na de advertenties:

restaurants in den haag

Dit wordt gewoonlijk het “Local 3 Pack” / “Snack Pack” / “Map Pack” genoemd – je kunt een kaartenpakket met 3 vermeldingen zien en vervolgens zie je de normale organische resultaten eronder.

Maar dat is niet de enige plaats waar zoekopdrachten worden beïnvloed door lokale SEO.

Dit is ook van invloed wanneer mensen zoeken in Google Maps naar een restaurant in Den Haag:

zoeken naar een restaurant in google maps den haag

Het beïnvloedt zelfs de mobiele resultaten!

Het beïnvloedt de kennisgrafiek:

Kennisgrafiek voor lokale resultaat Zheng in Den Haag

Zelfs wanneer je zoekt zonder een plaatsnaam in je zoekopdracht, kun je gelokaliseerde resultaten krijgen. En zoekresultaten in Den Haag zullen zeker wat concurrerender zijn dan wanneer je zoekmachine optimalisatie doet voor bijvoorbeeld Deventer.

Lokaal is dus overal en als je een zakelijke onderneming of een servicegebied hebt, helpt deze gids je te laten zien waar je moet zijn.

 

Laten we beginnen!

 

Wat beïnvloedt lokale SEO?

Wanneer we nadenken over lokale SEO, kunnen we deze in twee delen verdelen:

1. Wat is van invloed op de ranking van maps / 3-packs en andere kaartresultaten?
2. Wat beïnvloedt de organische lijstranking?

Dus wat beïnvloedt deze ranking? Laten we de gegevens eens bekijken!

 

Lokale SEO-pack / kaartrankingsfactoren

Bekijk deze lokale SEO case study van Moz:

moz studie over lokale resultaten

De belangrijkste factor is My Business Signals – wat betekent dat je jouw Google Mijn Bedrijf-vermelding correct moet optimaliseren. (We behandelen dat hieronder in een beetje meer diepte).

Als je naar beneden gaat, zie je dat links heel belangrijk zijn, evenals onPage-signalen van je website, citatiesignalen en recensies.

Sommigen noemen dit een “gemengd algoritme” – voorheen waren kaartresultaten minder beïnvloed door de ranking-signalen van je website, maar nu zijn de twee onderling verweven. Als je niet op maps gevonden wordt, kan dit zijn omdat je sterkere signalen naar je website nodig hebt.

Laten we daarover praten:

Organische lijst / website ranking factoren

Dit gaat over de sectie onder de kaarten in de organische resultaten. Onder verwijzing naar dezelfde Moz-studie, hier zijn de factoren van de hoogste rangorde:

gelokaliseerde zoekresultaten

Je kunt hier zien dat de # 1 ranking-factor link-signalen zijn. Links blijven nog steeds een essentieel onderdeel van een organische ranking.

Terwijl we de lijst aflopen, zien we OnPage-signalen (optimalisatie van je website met de juiste zoekwoorden en inhoud), gedragssignalen, personalisatie en NAT-citatiesignalen.

We zullen al deze factoren in deze gids bespreken!

 

Google My Business Optimization

Jouw Google Mijn Bedrijf-vermelding is ground zero voor de manier waarop je bedrijfsgegevens worden weergegeven op Google in de maps en kennisgrafiek.

Snelle opmerking: in het verleden heeft Google de manier waarop dit werkt en het naamgevingsschema gewijzigd. Op een gegeven moment heette het Google Local, het was ook ooit onderdeel van het Google Plus + ecosysteem, maar nu is het allemaal ontkoppeld en gescheiden in alleen Google Mijn Bedrijf.

In de Moz-studie van 2017 over lokale SEO-rankingfactoren die we eerder noemden, komen de Google My Business-signalen op de nummer 1 belangrijkste factor voor het rangschikken in kaartresultaten!

Als je er nog geen heeft, moet je nu jouw Google Mijn Bedrijf-pagina claimen en deze optimaliseren!

Hier is hoe:

Ga eerst naar deze link en klik op Nu starten.

Een belangrijke herinnering: gebruik voor een meer professionele benadering de e-mail van je bedrijfsdomein als je login (lees: niet @ gmail.com, @ yahoo.com of enige andere algemene e-mailclient).

 

schrijf je in voor google mijn bedrijf

Je moet naar een formulier worden geleid om je bedrijfsinformatie in te voeren. Voer hetzelfde NAT-nummer (naam, adres, telefoonnummer) in dat je op je website hebt weergegeven en let op het gedeelte Categorie onderaan.

De juiste categorie vermelden, zodat klanten (en de bots van Google) precies weten wat je bedrijf doet, is belangrijk voor het weergeven van je bedrijf in de juiste zoekresultaten. Google staat je toe om meerdere categorieën te gebruiken, dus gebruik zoveel als relevant zijn voor jouw bedrijf. Wees zo specifiek mogelijk.

een categorie kiezen voor google my business

Vervolgens moet je het verifiëren om verdere bewerkingen in je account uit te voeren.

Er zijn een paar manieren om dit te doen:

Via briefkaart: Google snail mailt de verificatiecode naar je vermelde adres.
Via de telefoon: Google stuurt de verificatiecode naar je telefoon via een automatisch bericht.
Via e-mail: een onmiddellijke verificatieoptie, die beschikbaar is als je dezelfde aanmeldingsgegevens gebruikt in je Google Search Console voor jouw My Business-account.

Sommige opties zijn mogelijk niet beschikbaar en de meest populaire manier is om een ​​briefkaart per post te ontvangen. Jouw geschiktheid om te verifiëren met behulp van een van de opties hangt af van wat voor type bedrijf je hebt.

Google biedt hier meer gedetailleerde instructies voor elk proces op hun ondersteuningspagina.

Zorg ervoor dat je alle mogelijke gedeelten invult, inclusief het uploaden van foto’s en het indienen van alle categorieën.

Nadat je alle informatie voor jouw Google Mijn Bedrijf-profiel hebt geverifieerd en voltooid, wil je doorgaan met het verkrijgen van geweldige Local NAT-citaten!

Hoe lokale NAT-citaties te krijgen

Nadat de Google Mijn Bedrijf-pagina is ingesteld en geoptimaliseerd, wil je NAT-vermeldingen ontvangen.

Wat betekent NAT?

NAT staat voor Naam, Adres, Telefoonnummer.

Je wilt om een ​​paar redenen NAT-citaten op relevante directories rond het web krijgen:

  • Volgens de laatste studies van Moz, zijn citatiesignalen goed voor 13% van de ranking factoren!
  • Veel mensen gebruiken deze directories ook om te zoeken naar bedrijven (niet alleen op Google!)
  • Veel van deze directories ranken zelf voor gelokaliseerde termen

Jij kunt ook een relevante link naar je site krijgen door een vermelding te maken!

Zoals je kunt zien, is het hebben van correcte NAT-citatie om veel redenen belangrijk!

 

Waarschuwing: citaat Inconsistentie kan problemen met de ranking veroorzaken

 

Soms kan een bedrijf aardig in de problemen komen als er iets is veranderd zoals je adres of telefoonnummer. Dna is het tijd om een ​​audit uit te voeren om ervoor te zorgen dat al je citaten consistent zijn.

 

Waarom is dat belangrijk?

 

Een citaat is een online verwijzing naar jouw NAT. Het hoeft niet naar je te linken, maar Google evalueert ze als een lokaal signaal om de online machtiging van een entiteit te bepalen.

Het hebben van onnauwkeurige en inconsistente NAT kan een negatieve invloed hebben op je lokale SEO.

Als je te veel variaties op jouw NAT op het web verspreidt, vooral als sommige of veel daarvan verouderd zijn, is het hierdoor moeilijk voor klanten en dus Google om je gegevens te vertrouwen. Als Google denkt dat je gegevens onbetrouwbaar zijn, kan dit jouw lokale zoekpositie verlagen.

 

Dus, hoe controleer je op citaatconsistentie?

 

Hoe de NAT-consistentie van jouw bedrijf te controleren en optimaliseren

De meest complete manier om een ​​citatie-audit uit te voeren, is om dit handmatig te doen en alle vermeldingen en variaties van uw NAT te onthullen.

Maar als je gewoon een snelle controle wilt doen, kun je Moz Local gebruiken.

Voer je bedrijfsnaam in de invoerbalk aan de linkerkant en je postcode rechts in. Klik vervolgens op Mijn bedrijfsvermelding controleren.

moz local controle op NAT

Moz Local haalt alle bijbehorende vermeldingen met betrekking tot je website op uit de belangrijkste lokale indexeringsplatforms (krachtige bronvermeldingen die de meeste impact hebben) en geeft alle inconsistenties weer die het vindt.

Zodra je deze inconsistenties ziet, leg je ze vast in een spreadsheet en maak je een aantekening om contact op te nemen met de website-eigenaren om de NAT-info te corrigeren met degene die consistent is met wat je nu hebt.

De resultaten van Moz local zijn beperkt tot de top-indexeringsplatformen die Moz heeft getagd, dus het is mogelijk dat je nog steeds citaten uit andere minder gezaghebbende of gestructureerde bronnen hebt. Zeker met een Nederlandse site kan dit wat lastiger zijn.

Deze andere citaten hebben mogelijk minder impact en het zal je tijd kosten om een ​​goede audit uit te voeren voor elke laatste, maar als je het echt goed wilt doen is dit zeker de moeite waard.

Nadat je jouw citaten hebt gecontroleerd, kun je doorgaan met het opstellen van citaten.

 

Hoe NAT-citaten te bouwen (net als linkbuilding)

Alle bedrijven zijn anders en je wilt aangepaste citaten maken op basis van jouw branche en regio. 2 goede plaatsen om te beginnen met het maken van directory-citaten zijn deze lijsten:

  1. Top lokale citaten per categorie
  2. Top lokale citaten per stad

Wanneer je deze vermeldingen samenstelt, moet je ervoor zorgen dat je het profiel volledig invult, inclusief je bedrijfsbeschrijving, openingstijden, foto’s, NAT en meer.

 

Lokale SEO OnPage-optimalisatie

Het optimaliseren van je pagina’s is belangrijk om te kunnen ranken voor de zoekwoorden waarmee je doelgroep zoekt.

Er zijn een paar belangrijke dingen die je zeker wilt doen om je website lokaal te ranken.

 

1. Stel de websitestructuur in op ranking van bestemmingspagina’s

Als je meerdere steden bedient, kun je stadsspecifieke landingspagina’s voor elke stad maken. Dit is een gebruikelijke oplossing voor een bedrijf dat slechts één locatie heeft, of geen kantoor heeft, maar een heel gebied bedient.

Je kunt bijvoorbeeld je website instellen om meerdere bestemmingspagina’s te hebben voor elk gebied dat je bedient:

  • mijnwebsite.nl/den-haag
  • mijnwebsite.nl/scheveningen
  • mijnwebsite.nl/zoetermeer

Dit stelt je in staat om op een organische manier te ranken op plaatsen waar je misschien geen fysiek kantoor hebt!

 

2. Optimaliseer je title-tags, metabeschrijving, headers en inhoud

Alle normale OnPage-optimalisatie-elementen zijn hier van toepassing. Je wilt jouw stad en jouw zoekwoorden opnemen in de title-tag en op de pagina.

 

3. Toon jouw NAT in schema-indeling op je website

Zorg ervoor dat je jouw combinatie van naam, adres en telefoonnummer op je website weergeeft, en bij voorkeur in schema-indeling.

Zorg ervoor dat deze NAP consistent is met je bedrijfsvermeldingen.

Vergeet ook je openingstijden niet!

 

4. Sluit een Google Map in

Het is een geweldig idee om een ​​Google-kaart in te sluiten van je locatie, zodat gebruikers deze gemakkelijk kunnen vinden.

 

6. Neem duidelijke calls to action op

Niet alleen wil je dat mensen je website bezoeken, je wilt dat ze converteren! Zorg ervoor dat jouw telefoonnummer duidelijk en prominent wordt weergegeven en dat er eenvoudige manieren zijn om contact met je op te nemen.

Leid de gebruiker en gebruik CTA’s om hem te vertellen wat hij vervolgens moet doen (je bellen, een prijsopgave aanvragen, enz.).

 

7. Voeg recensies en beoordelingen toe

Het weergeven van beoordelingen op je site helpt je bij het verbeteren van conversies en geeft gebruikers vertrouwen in jouw service.

 

8. Maak het mobielvriendelijk

Google heeft een grote focus op mobielvriendelijke websites en we hebben de start hiervan gezien met Mobilegeddon in 2015. Nu wordt het alleen nog maar meer met mobile first indexing in 2018. Je wilt de mobielvriendelijke test van Google gebruiken om ervoor te zorgen dat je website correct wordt weergegeven op mobiele apparaten.

Als je website de test niet doorstaat, moet je overwegen een website opnieuw te ontwerpen of je WordPress-thema bij te werken.

 

Perfecte lokale linkbuilding

Het verkrijgen van links naar je website is net zo belangrijk met lokale SEO als met elk ander type SEO, en veel van dezelfde technieken werken hier.

Dit omvat de noodzaak om waardevolle inhoud te publiceren voor je publiek, te promoten bij relevante beïnvloeders, gastblog in andere blogs en links te krijgen over relevante bronnenvermeldingen.

Wat het onderscheid is tussen lokale linkbuilding en algemene linkbuilding is de specificiteit ervan. Je moet proberen je links te plaatsen in meer lokaal getargete bronvermeldingen en blogs.

We gaan ervan uit dat je al weet wat waardevolle content is, hoe je kunt promoten bij influencers en alle andere gebruikelijke dingen die we al hebben genoemd.

 

Lokale vermeldingen zoeken om een link van te krijgen

Laten we meteen beginnen met wat er nieuw is: lokaal gerichte leads vinden.

Whitespark heeft een lijst gemaakt met de top 50 van lokale citatiesites per land waarnaar je kunt verwijzen. Als die allesomvattende lijst niet alles bevat wat je nodig hebt, kun je ook meer lokale leads vinden door te zoeken op Google.

Hieronder vind je combinaties van zoekopdrachten die je kunt gebruiken voor bedrijfsvermeldingen en directory’s:

[locatie] + bedrijfsvermeldingen
[locatie] + bedrijfsadresboek
[locatie] + overzicht

 

Strategieën om lokale links te krijgen

Verzamel de resultaten van je zoekopdracht in een spreadsheet en rangschik op prioriteit – waarmee eerst contact moet worden gemaakt, afhankelijk van hun relevantie en invloed.

  • Neem contact op om jouw bedrijf op te nemen in de meest relevante bedrijfslijsten
  • Word lid van de meest actieve, massale, op handel gebaseerde organisaties met betrekking tot jouw bedrijf
  • Werk samen met goede doelen, non-profitorganisaties of scholen.
  • Bied diensten, sponsorschappen, studiebeurzen of zelfs een kantoorruimte om hun evenementen te organiseren
  • Doorzoek je huidige connecties om een ​​interview op te zetten met prominente lokale figuren (zoals verkozen functionarissen) en tip dan de lokale kranten
  • Netwerk met lokale bloggers en andere kleine bedrijven in je omgeving. Kies welke de meest relevante verbindingen zijn en open een link of promotie-uitwisseling
  • Open een mentorprogramma, of dat nu voor de gemeenschap is of voor lokale scholen
  • Spreek tijdens de volgende evenementen van je alma mater, of nog beter, geef een interview

Zodra je een van deze dingen doet, zet je altijd de aankondiging of het verhaal door naar je lokale krant.

 

Waarom zijn deze belangrijk?

Een casestudy over lokale linkbuilding, geciteerd door Moz, waar de eigenaar een lokale beurs opende, werd opgenomen in hun lokale krant kwam zelfs zo ver dat hij een link kreeg van de Wall Street Journal.

wall street journal door lokale linkbuilding

Je weet nooit waar je links terecht komen wanneer je het nieuws benaderd.

Beter nog, actieve deelname aan deze lokale evenementen geeft je lokale SEO niet alleen een boost, maar vergroot ook je lokale zichtbaarheid – en als je je projecten goed aflevert, vergroot je je reputatie binnen je lokale gemeenschap.

Welke vestiging zou de lokale bevolking eerder ondersteunen? Het bedrijf dat publiceert over hoe goed ze zijn op hun blog en op sociale media, maar nog geen connectie heeft met hun omgeving, of het bedrijf met een actieve aanwezigheid en consequent een positieve impact heeft op de gemeenschap?

 

Lokale beoordelingen ontvangen

Het is tijd om de lokale reputatie van je bedrijf te vergroten. Dit betekent dat je meer positieve beoordelingen krijgt!

Naar welk restaurant ga je liever? Een B & B zonder online profiel, een driesterren-hamburgertent volgepost met ontevreden klantreviews, of een 4,7-sterren Italiaanse keuken in het centrum met tientallen goede recensies?

Als je geen kans maakt op een goede maaltijd voor je geld, ga je waarschijnlijk voor de veiligste keuze: het restaurant dat je online kunt vinden en waar je geverifieerde, goede beoordelingen van kunt lezen.

Volgens een recente enquête onder lokale consumentenbeoordelingen, vertrouwt ongeveer 87% van de mensen online beoordelingen net zo veel als persoonlijke aanbevelingen.

Maar het wonder van online beoordelingen stopt hier niet. Recensies kunnen ook helpen om rankings in zoekresultaten te genereren.

Bovendien ontdekte een door econsultancy-marketingbureau geciteerde studie dat door beoordelingen op verkooppagina’s de conversies met 18% kunnen toenemen.

Dus als je je online reputatie verbetert, krijg je er geen twee, maar drie in één klap: een stem van consumentenvertrouwen, een boost in zoekrangschikkingen en een kans op meer conversies.

Nu je weet wat de betekenis van online reputatie en beoordelingen is, gaan we door met verwerken.

 

Claim je bedrijfsprofiel op topbeoordelingssites

Het eerste wat je moet doen, is je bedrijfsprofiel op de belangrijkste beoordelingssites claimen.

Ten eerste, geef prioriteit aan welke sites je de meeste waarde zullen opleveren. Zo is Google Mijn bedrijf altijd een goede keuze, en als je een restaurant bent bijvoorbeeld Iens. Je hoeft niet per se een betaalde review tool te gebruiken.

Kies welke beoordelingssites het beste zijn voor je branche.

Je kunt ook jouw klantenservice of onboarding-rapporten bekijken om bij te houden hoeveel klanten naar verluidt je hebben gevonden via welke website voor klantenbeoordeling, indien van toepassing.

Als je niets concreets kunt vinden, kun je bij de basis blijven: Google-revisies – zoals deze worden weergegeven naast jouw Google Mijn Bedrijf-pagina, samen met je sterbeoordeling; en Facebook, die ook dezelfde sterbeoordelingsfactoren gebruikt in jouw beoordelingen.

Voor Google en Facebook is het beoordelingsproces, zodra je jouw zakelijke accounts in gebruik hebt, net zo eenvoudig als klanten reacties laten achterlaten op je bedrijfspagina.

 

Waarom is verificatie belangrijk?

Hiermee kunt je jouw bedrijfsinformatie bewerken en reageren op eventuele gebruikersrecensies.

Je hebt dus jouw online bedrijfsprofiel helemaal geregeld, hoe ga je om met het moeizame proces van het opbouwen van je online reputatie?

 

Verhoog de hoeveelheid kwaliteit van recensies over je bedrijf

Het verhogen van het aantal beoordelingen hoeft niet moeilijk te zijn als je een systeem hebt.

Dit is wat je moet doen:

  • Verzamel positieve recensies via widgets met beoordelingstips, e-mailautoresponders en e-mailhandtekeningen (link naar je website of andere profielen van online bedrijfspagina’s) en stimuleer deze om meer aan te moedigen
  • Los negatieve beoordelingen op voordat ze worden gepost door mindersterrenrecensies om te leiden naar klantenservice

Studies hebben consequent aangetoond dat de meerderheid van de consumenten sterk wordt beïnvloed door online beoordelingen.

Dus hoe meer kwaliteit, positieve beoordelingen je krijgt, hoe groter de kans dat je klanten overtuigt om hun uitgaven te besteden.

 

Zorg er dus zeker voor dat je je reviews ook duidelijk op je website vermeld om zo het vertrouwen te verhogen en de conversie te verbeteren!

Zo ziet je listing eruit

Nu zie je je volledige bedrijfsvermelding – klik op de link ‘Deze pagina beheren’ rechtsonder op de pagina.

BEWERK JE BEDRIJFSINFORMATIE:

Klik op de optie om “Bedrijfsinformatie bewerken” en klik op “Doorgaan”.

Vervolgens ga je naar een pagina waar je je basis lokale bedrijfsinformatie kunt bewerken – Naam, adres, telefoon, etc. Zorg ervoor dat je je websiteadres en e-mailadres toevoegt. Je hebt ook de mogelijkheid om enkele foto’s van jouw producten / diensten of storefront te uploaden. Hiermee kun je de kaartaanbieding personaliseren. Klik vervolgens op “Verzenden”

CONTROLEER JE VERMELDING:

Google moet nu bewijzen dat je de eigenaar van dit bedrijf bent en je een pincode (verificatiecode) geven waarmee jouw vermelding wordt geverifieerd en de bewerkingen die je hebt doorgevoerd, vervolgens live kunnen worden weergegeven.

  • Je kunt deze pincode ontvangen door:
    Google belt jouw zakelijke telefoonnummer (het is een geautomatiseerde opname) en geeft je de pincode
  • Google stuurt je een sms met de pincode
  • Google stuurt je per post een kaart naar je adres in Den Bosch met de pincode erop

Nadat je jouw pincode hebt ontvangen, kun je deze invoeren in het Google Places-account. Nadat de vermelding is geverifieerd, wordt de vermelding weergegeven op Google.

Groei je bedrijf in Den Haag met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link