fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Arnhem

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Arnhem en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt of een webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Arnhem weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Arnhem?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Arnhem aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Arnhem er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van Centraal Station in Arnhem, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Arnhem + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Arnhem, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Arnhem

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

15 eenvoudige tips voor het verbeteren van lokale SEO

Hoewel landelijke zoekmachineoptimalisatie belangrijk is, kan het belang van lokale SEO niet worden genegeerd. Volgens één bron bezoekt 50% van de consumenten die op hun smartphone lokaal zoeken, dezelfde dag nog een winkel.

En als de zichtbaarheid van je bedrijf niet zo goed is in jouw regio, zullen mensen in de buurt je concurrent vinden in plaats van jou.

Hoewel het verbeteren van SEO tijd kost, zijn er enkele relatief eenvoudige stappen die je zelf kunt nemen om de lokale SEO van je bedrijf te verbeteren.

 

1. Voeg zoekwoorden toe over meerdere locaties

Je merk zichtbaar maken via verschillende lokale vermeldingen is belangrijk voor lokale SEO. Voeg je lokale zoekwoorden in unieke beschrijvingen toe in meerdere afzonderlijke pagina’s.

Zorg ervoor dat je foto’s actueel zijn en neem altijd je bedrijfscategorie op. Nadat je een lijst hebt gecompileerd, promoot je deze: recensies zijn essentieel, niet alleen om rankings te stimuleren, maar ook om kijkers aan te moedigen actie te ondernemen. Dat is hoe we bedrijven in Den Haag hebben geholpen met hun vindbaarheid.

 

2. Zorg voor lokale dekking

De beste manier om je SEO te verbeteren, is om in grote publicaties te verschijnen, omdat deze hoog op Google worden geïndexeerd. Als je jouw lokale SEO wilt verbeteren, richt je dan op lokale publicaties en maak en onderhoud relaties met lokale journalisten die het nieuws over lopende zaken behandelen.

Zodra je hun aandacht hebt gekregen, zul je merken dat deze links je lokale SEO enorm zullen helpen verbeteren.

 

3. Ontvang nieuwe, hoogwaardige links

De kwantiteit en kwaliteit van links die naar je website worden geleid, hebben een steeds groter effect op de ranking bij lokale zoekopdrachten. Overweeg een presentatie te geven aan zakelijke studenten aan een lokale universiteit, een discussie te leiden tijdens vergaderingen van regionale bedrijfsorganisaties of online een artikel te publiceren en die kansen te gebruiken om de bijbehorende organisaties te laten linken naar de website van het bedrijf.

 

4. Verbeter de Interne linkstructuur

De meeste lokale bedrijven hebben een slechte website-architectuur, vaak met belangrijke pagina’s die alleen aan de navigatie of voettekst zijn gekoppeld. Voeg waar relevant interne links toe vanuit de inhoud van je pagina’s, inclusief blogposts, informatiepagina’s en belangrijke servicepagina’s.

We zien consequent stijgingen in de zoekposities (kaarten en organisch) na het verbeteren van de interne linkstructuur van websites.

 

5. Optimaliseer titels met lokaal trefwoord

Als je specifieke pagina’s lokaal wilt ranken, optimaliseer je jouw title-tags met het lokale zoekwoord. Je title-tag kan bijvoorbeeld ‘kelderrenovaties Arnhem’ zijn.

Dit geeft aan zoekmachines door dat deze pagina rechtstreeks aan Arnhem is gekoppeld en zal dus waarschijnlijk eerder worden weergegeven in zoekopdrachten uit jouw geografische gebied en expliciete zoekopdrachten naar de lokale term.

 

6. Claim en optimaliseer jouw Google Mijn Bedrijf-profiel

Een van de eenvoudigste dingen die je kunt doen om je lokale SEO te verbeteren, is het claimen van je Google Mijn Bedrijf-profiel. Dit is een bedrijfsvermelding die wordt weergegeven voor lokale zoekopdrachten.

Je moet een fysieke locatie en een straatadres hebben (geen postbus) om een ​​vermelding in te stellen of te claimen. Het optimaliseren van dit profiel met categorie, contactinformatie, afbeeldingen en openingstijden geeft een grote boost in lokale zoekopdrachten.

 

7. Maak lokale bedrijfsprofielen

Maak het voor zoekers gemakkelijker je te vinden door een aanwezigheid te vestigen op populaire beoordelingssites voor je branche, zoals Google+, Iens en Gouden Gids.

Elk lokaal profiel dat je maakt, fungeert als een ander “platform” voor lokale bezoekers om op te landen. Het is een ongelooflijke kans om lokale SEO te verbeteren en sociaal bewijs te demonstreren, waardoor mensen terug naar je website worden geleid.

 

8. Multi-lokale merken moeten hypergelokaliseerde inhoud maken

Voor multinationale merken, is focus op het ontwikkelen van hyperlokale inhoud erg belangrijk. Veel merken hebben dezelfde locatiepagina-inhoud voor alle locaties.

Maak in plaats daarvan elke locatiepagina uniek. Zoek en vervang niet alleen de plaatsnaam. Doe wat onderzoek. Maak het nuttig, relevant en aantrekkelijk voor de buurt van elke locatie.

 

9. Koppel je bedrijf aan een gebied

Begin met Google Maps en eindig met je website, citaten en lokale vermeldingen. Zorg ervoor (zonder te spammen) dat het voor zoekmachines duidelijk wordt welk gebied je bedrijf wenst te domineren, en de volledige omvang van je servicegebied.

Dit is geen eenvoudig antwoord, maar het is wel wat zal werken.

Eenvoudig krijgt je geen rankings: kwaliteit en hard werken doen dat wel.

 

10. Wees zo authentiek als mogelijk

Het is cruciaal om zo authentiek mogelijk te zijn wanneer je jouw bedrijf toont op sites zoals Google, Bing of Yelp. Vul de gegevens van je bedrijf in en werk deze regelmatig bij en upload foto’s die actueel en van hoge kwaliteit zijn.

Maar vergeet niet dat afbeeldingen die gefotoshopt lijken, je SEO-ranking kunnen schaden. Als iemand je bedrijf positief of negatief beoordeelt, moet je reageren met constructieve feedback.

 

11. Negeer de kleine details niet

Het kan gemakkelijk zijn om kleine details over het hoofd te zien bij het plaatsen van een blog of het uploaden van een nieuwe afbeelding, maar het kruisen van je T’s en het markeren van je I’s kan het verschil maken.

HTML-elementen zoals metabeschrijvingstags en titels zijn net zo belangrijk als de afbeelding of inhoud zelf. Dit zijn de details in de zoekresultaten, dus het is essentieel dat de woordenstroom beknopt en relevant is voor de lokale markt.

12. Bied een virtuele Google-rondleiding aan

Een nieuwe tool voor bedrijven die zich bezighouden met lokale SEO is Google Virtual Tour. Je kunt nu een 3D-rondleiding door je bedrijf toevoegen aan jouw Google-profiel, dat wordt weergegeven in zoekopdrachten op Google Maps.

Zoekresultaten met foto’s hebben niet alleen twee keer zoveel kans om interesse te genereren, maar Google geeft een voorkeursbehandeling aan elk profiel dat deze functie heeft toegevoegd via zijn zoekalgoritmen.

 

13. Geef prioriteit aan Reputation Management

Bedrijven moeten proactief zijn over hun online reputatiemanagement om lokale SEO te optimaliseren. Er zijn verschillende toolopties die je kunt gebruiken om recensies bij te houden, te beheren en proactief te beoordelen, maar de nadruk moet zeker liggen op beoordelingen op de Google Mijn Bedrijf-pagina.

Google heeft opgemerkt dat kwaliteitsbeoordelingen de zichtbaarheid van het bedrijf vergroten, wat duidelijk het belang van lokale ranglijsten aangeeft.

 

14. B2B-marketeers moeten de behoeften van de klant aanpakken

De meeste B2B-kopers beginnen niet met zoeken naar jouw merk, product of service (en als ze dat al doen, vinden ze je al). Ze gebruiken zoekzinnen die probleem- of behoeftegericht zijn.

Praat met je klantcontact medewerkers (service en/ of sales) over veelgestelde vragen en informatieverzoeken. Identificeer drie tot vijf belangrijke pijnpunten van klanten die je helpen bij het oplossen en het organiseren van jouw navigatie en inhoud daaromtrent.

 

15. Beheer citaten effectief

Nadat je jouw Google Mijn Bedrijf, Yelp, Bing Places en andere vermeldingen claimt, claimt je je bedrijf met gegevensgiganten zoals Infogroup, Acxiom, Neustar Localeze en Factual.

Zorg ervoor dat je naam, adres en telefoonnummer correct zijn. Zij zijn de belangrijkste gegevensleveranciers voor een grote hoeveelheid online bedrijfsinformatie. Als je gegevens niet kloppen, kan de onjuiste informatie in andere citaten terechtkomen.

Zo ziet je listing eruit

Nu zie je je volledige bedrijfsvermelding – klik op de link ‘Deze pagina beheren’ rechtsonder op de pagina.

BEWERK JE BEDRIJFSINFORMATIE:

Klik op de optie om “Bedrijfsinformatie bewerken” en klik op “Doorgaan”.

Vervolgens ga je naar een pagina waar je je basis lokale bedrijfsinformatie kunt bewerken – Naam, adres, telefoon, etc. Zorg ervoor dat je je websiteadres en e-mailadres toevoegt. Je hebt ook de mogelijkheid om enkele foto’s van jouw producten / diensten of storefront te uploaden. Hiermee kun je de kaartaanbieding personaliseren. Klik vervolgens op “Verzenden”

CONTROLEER JE VERMELDING:

Google moet nu bewijzen dat je de eigenaar van dit bedrijf bent en je een pincode (verificatiecode) geven waarmee jouw vermelding wordt geverifieerd en de bewerkingen die je hebt doorgevoerd, vervolgens live kunnen worden weergegeven.

  • Je kunt deze pincode ontvangen door:
    Google belt jouw zakelijke telefoonnummer (het is een geautomatiseerde opname) en geeft je de pincode
  • Google stuurt je een sms met de pincode
  • Google stuurt je per post een kaart naar je adres in Den Bosch met de pincode erop

Nadat je jouw pincode hebt ontvangen, kun je deze invoeren in het Google Places-account. Nadat de vermelding is geverifieerd, wordt de vermelding weergegeven op Google.

Groei je bedrijf in Arnhem met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link