fbpx
Marketing voor Webshop & Winkelier
info@decisiontree.nl

Zoekmachine optimalisatie Amersfoort

Jouw bedrijf, bovenaan in de lokale zoekopdrachten. Dat is wat je bedrijf kan laten groeien!

Of je nu gevonden wilt worden in Amersfoort en omstreken, of dat je een landelijk werkgebied hebt met webshop. Zoekmachine optimalisatie is de sleutel tot groei.

Ontvang een analyse voor groei

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor groei

Jouw bedrijf bovenaan in Google

Jij als ondernemer in Amersfoort weet hoe je je bedrijf moet runnen, maar extra reclame is nooit verkeer natuurlijk. Wat als mensen jou zouden vinden? Met een simpele zoekopdracht in de lokale zoekresultaten van Google Amersfoort?

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

Daarnaast helpen we bedrijven in Amsterdam ook met hun landelijke vindbaarheid wanneer dit relevant is voor hun producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat je bedrijf misschien wel producten verkoopt door heel Nederland, gewoon via internet.

Óf dat ze hun diensten aanbieden vanuit hun kantoor of werkplaats in Amersfoort aan een veel groter gebied romdom hun plaats. Misschien doe jij dat ook wel, misschien wel landelijk.

ALLE INGREDIENTEN VOOR ONLINE SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Zien jouw zoekresultaten in Amersfoort er ook al uit zoals deze restaurants? Heb je al een Google Maps vermelding met Google My Business? En komt hij al bovenaan?

 

Een lokale zaak

Misschien heb je wel een lokale zaak in de buurt van het Eemhuis in Amersfoort, of waar dan ook. Een winkel, misschien een kapperszaak of restaurant. Zodra mensen zoeken naar Amersfoort + jouw product/ diensten kunnen ze jou bovenaan vinden. Mits je je zoekmachine optimalisatie op orde hebt.

Je werkgebied rondom jouw plaats

Ook kan het zijn dat je gevestigd bent in Amersfoort, en je je werkgebied hier omheen hebt ingesteld. Mensen die op zoek zijn naar jouw diensten in de buurt kunnen je vinden, met de juiste seo voor je website. En dan kun je er gemakkelijk naartoe rijden!

Laat ons je helpen je bedrijf goed op de kaart te zetten

Decision Tree: de beste vindbaarheid voor ondernemers in Amersfoort

Vraag vandaag nog een gratis analyse aan

Lokale SEO-gids: hoe je daadwerkelijk kunt ranken

Er zijn een heleboel artikelen over lokale SEO die allerlei theorieën over “waarom” websites lokaal ranken.

Helaas, het meeste is een hoop goeroe nonsens.

Wij ranken lokale bedrijven op dagelijkse basis en het proces is niet zo ingewikkeld als mensen het laten lijken.

In deze gids laat ik je zien hoe je tegelijkertijd kunt ranken in zowel het lokale pakket als lokale organische resultaten.

Laten we beginnen:

 

Trefwoordonderzoek voor lokale SEO

Elke SEO-campagne vereist zorgvuldig trefwoordonderzoek. Lokale zoekmachineoptimalisatie is niet anders.

Omdat je weet dat ik graag voorbeelden geef, laat ik je zien hoe ik zoekwoordonderzoek zou doen voor een lokale tandarts in Amersfoort.

Het enige dat je voor deze oefening nodig hebt, is de Google Keyword Planner. We gaan twee verschillende soorten zoekopdrachten uitvoeren.

Voer voor de eerste “stad + trefwoord” in. Voor mij is dat “Amersfoort + tandarts”.

Scroll omlaag naar de ideeën voor advertentiegroepen en ontdek welke variant van dit zoekwoord het hoogste zoekvolume heeft. Dit zal ons pijler-trefwoord zijn waar we onze inspanningen op zullen richten.

Later in dit bericht laat ik je zien hoe je kunt ranken voor alle variaties van je pijler-zoekwoord zonder iets gek te hoeven doen.

Nadat ik de ideeën voor advertentiegroepen had bekeken, vond ik een zoekterm die een hoger volume krijgt dan het origineel: ‘tandarts Amersfoort Vathorst’.

Dit wordt nu mijn pijler-zoekwoord.

Nu willen we de zoekopdracht verfijnen om meer kansen te vinden. Om het te beperken, willen we misschien omliggende steden doorzoeken die de tandartsdiensten of verschillende classificaties van tandartsen hebben.

Voor dit voorbeeld, zal ik steden in de buurt van Amersfoort controleren.

Dit is wat ik heb gevonden:

  • Tandarts Hoevelaken
  • Tandarts Leusden
  • Tandarts Hoogland
  • Tandarts Zevenhuizen

 

Er zou veel gelegenheid zijn om klanten in omliggende steden te krijgen voor deze tandarts omdat mensen best een klein stukje rijden voor een goede, én ze wellicht in omliggende plaatsen werken in Amersfoort.

Als deze denkbeeldige tandartspraktijk een geweldige ervaring biedt voor zijn patiënten, dan zijn ze meer dan bereid om naar hun locatie te rijden. Als iemand langs elke tandartspraktijk in de buurt van zijn huis rijdt en op 30 minuten afstand naar een tandarts gaat, moet hij de werkelijke waarde zien.

Helaas is het verkrijgen van dit type klantentrouw pas mogelijk nadat ze een ervaring hebben gehad met de tandartspraktijk.

Wanneer iemand zoekt naar tandartsen bij hen in de buurt, worden ze geconfronteerd met veel keuzes.

Het is niet het # 1 resultaat in Google dat de klant wint.

In feite zijn het misschien niet eens de top 5 resultaten die winnen …

Het enige resultaat dat wint, is het resultaat dat de meest waargenomen waarde genereert voor de zoeker.

Ik zal in een later hoofdstuk uitleggen hoe je meer waargenomen waarde op je website kunt vertonen en meer zoekmachineverkeer naar je site kunt winnen.

Nu we ons pijler-zoekwoord langs verschillende andere servicegebieden hebben, gaan we op zoek naar andere classificaties met de tandartspraktijk. Voor deze oefening voer ik meestal een generieke zoekopdracht uit als “tandarts”.

Meteen vind ik “nood-tandarts”, “pediatrische tandarts” en “cosmetische tandarts”.

Wat ik nu doe is de “Amersfoort” -extensie toevoegen aan deze zoektermen.

Nu zeg je waarschijnlijk: “dat is echt een heel laag zoekvolume!” Het is erg laag, maar je moet rekening houden met de Lifetime Value (LTV) van een enkele client. Dan is het het waarschijnlijk waard om er een aparte pagina voor in te richten.

Een populaire cosmetische tandheelkundige procedure is bijvoorbeeld porseleinen veneers.

Volgens de meeste bronnen zijn de minimumkosten voor één veneer 975,-. Als iemand veneers op hun zes voortanden wil hebben, zou de procedure ongeveer 5850,- kosten. Nou dát is de moeite waard om voor te optimaliseren!

Dit is de reden waarom je een zoekopdracht op basis van het LTV-model moet beoordelen in plaats van het zoekvolumemodel (wat geen zin heeft).

Op dit moment moet je jouw pijlerzoekwoord, zoekwoorden voor je omliggende steden en zoekwoorden voor verschillende classificaties van je beroep hebben. Net als we voor een klant in Rotterdam hebben gedaan.

Maar nu een belangrijke vraag…

Wat gebeurt er wanneer je zoekt op ‘zoekterm + stad’ en er geen zoekvolume wordt weergegeven in de Google Keyword Planner?

Dit gebeurt meestal omdat A) jouw sector erg niche is of B) je probeert te ranken in een hele kleine stad.

Maak je geen zorgen!

Er is een oplossing.

Ga terug naar de Zoekwoordplanner. Ga naar “Targeting” en vervolgens “Locaties”. Verwijder “Nederland” en voer je stad in.

Voer bij trefwoord zoeken de algemene term in zonder de stadsuitbreiding.

Dus in plaats van “Amersfoort + tandarts” zoek ik gewoon naar “tandarts”.

Dit zal je laten zien hoeveel mensen op zoek zijn naar “tandarts” uit de geolocatie van Amersfoort.

 

Competitie analyse

Analyse van je concurrenten die al succes hebben in de lokale SERPS, is de gemakkelijkste manier om linkmogelijkheden te vinden. Het stelt je ook in staat om gaten in hun strategieën te vinden, die je zullen helpen ze te verslaan.

Voor de concurrentieanalyse heb je Ahrefs en Majestic nodig. Je kunt ook Open Site Explorer gebruiken, maar deze heeft meestal geen links die de andere twee wel hebben.

Wanneer ik een concurrent analyseer, ben ik op zoek naar dit soort links:

  • Gastberichten
  • Redactionele mentions
  • Geografische getargete directory’s, sponsorschappen of bronpagina’s

Deze vier linktypen zijn eigenlijk de enige die er toe doen. Nadat je deze linktypen hebt gevonden, moet je ze allemaal via Majestic controleren om de truststroom te controleren. Richt je alleen op koppelingsmogelijkheden met een truststroom van minimaal 10.

Nadat ik de linkprofielen van de tien belangrijkste concurrenten heb ontleed, kijk ik vervolgens naar andere aspecten van hun marketingstrategie.

Hier zijn de basisvragen die ik stel:

  • Bloggen ze consistent? Zo ja, geeft hun blog dan eigenlijk waarde? Kunnen we betere inhoud produceren?
  • Zijn ze actief op sociaal gebied? Zo ja, worden hun sociale media-accounts regelmatig bijgewerkt? Op welke sociale platforms staan ze NIET? Hoe kan ik de onaangesproken doelgroep gebruiken?
  • Zijn ze op YouTube of produceren ze video-inhoud? Zo ja, is het educatief en inzichtelijk voor hun ideale klant? Kunnen we video’s met een hogere waarde produceren?

Deze vragen zijn eenvoudig, maar zeer waardevol.

Hiermee kun je ze niet alleen verslaan in de SERP’s, maar je kunt je middelen ook richten op ze te verslaan in andere gebieden waarop ze niet focussen.

De meeste lokale bedrijven produceren geen waardevolle bloginhoud, zijn niet actief met marketing op sociale media en maken geen waardevolle video’s.

Er is een enorme kans in bijna elke lokale branche.

 

On-Site SEO

Omdat de meeste lokale bedrijven kleine websites hebben, is de on-site SEO veel eenvoudiger. In tegenstelling tot grotere websites, zul je niet te maken hebben met grootschalige duplicate content en problemen met dunne content.

 

Site Audit

Hoewel lokale bedrijven doorgaans geen grootschalige on-site problemen hebben, is het nog steeds belangrijk om de website te controleren.

Gebruik de volgende hulpmiddelen:

  • Siteliner: vindt dubbele inhoud en gebroken links op je site
  • Screaming Frog SEO Spider: vindt dubbele en ontbrekende META-informatie, responscodes zoals 404-fouten, 301- en 302-omleidingen en richtlijnen zoals “nofollow” en “noindex” -tags
  • SEO Quake: helpt je de META-informatie en keyword density voor afzonderlijke pagina’s te controleren.

Dit zijn echt de enige drie tools die je nodig hebt om een ​​sterke on-site SEO-audit uit te voeren.

 

Meta informatie

META-tags zijn de eerste stap als het gaat om het opbouwen van relevantie voor elke pagina op je website. Het zou ideaal zijn als je unieke META-informatie schreef voor elke pagina op je site.

Als je dit niet doet, zullen Google en andere zoekmachines een pagina crawlen en META-informatie toewijzen op basis van wat de crawler vindt. De enige twee elementen van je META-informatie die ertoe doen, zijn je titel en beschrijving.

META-zoekwoorden zijn waardeloos.

 

META titel en beschrijving

Het is absoluut cruciaal dat je META-titel jouw primaire keyword bevat.

Als ik op meerdere pagina’s op meerdere zoekwoorden wil ranken, probeer ik er zo veel mogelijk in de titel te krijgen. Google geeft alleen 55-60 tekens weer in de zoekresultaten van de zoekmachine, dus je moet de beschikbare plek verstandig gebruiken.

Voor de beschrijving moet je 160 tekens gebruiken.

Hier is hoe ik META-informatie zou optimaliseren voor het tandartsenvoorbeeld dat ik gebruikte in de sectie trefwoordonderzoek:

META Titel: “Amersfoort Pediatrisch & Cosmetische Tandarts Jansen”
META Beschrijving: “Dr. Jansen is een cosmetisch, pediatrisch en nood tandarts die Amersfoort, Leusden, Hoogland en Zevenhuizen bedient. Klik hier nu voor meer informatie.”

Met deze combinatie van titel en beschrijving zou deze tandarts kunnen worden geranked voor veel verschillende varianten van zoekwoorden. Soms is het veranderen van de META-informatie zoals ik hierboven deed voldoende om rankings te verhogen in niet-concurrerende steden.

Je komt niet op # 1 te staan ​​door je META-tags te veranderen, maar het zou je bijna onmiddellijk van de top 100 naar de top 30-50 kunnen brengen.

Merk ook op dat ik aan het einde van de beschrijving een call-to-action gebruikte. Je zou hetzelfde moeten doen voor jouw bedrijf, omdat het krijgen van een hoge klikfrequentie in de SERP’s nu een behoorlijk sterke rankingfactor is.

Je hebt misschien ook gemerkt dat ik geen telefoonnummer in de beschrijving heb opgenomen.

Dat komt omdat we willen dat de gebruiker doorklikt op het resultaat en niet alleen maar belt.

 

Directe oproepen = lagere CTR

 

Directe oproepen zijn leuk, maar het behouden van de beste organische rangschikking zal op de lange termijn winstgevender zijn.

 

Onthoud:

Lokale zoekopdrachten hebben veel minder concurrentie, dus het is acceptabel om meerdere zoekwoorden op één pagina te targeten.

Ik beveel deze benadering niet aan voor landelijke zoekwoorden. Landelijke zoekwoorden zijn meer concurrerend en vereisen gerichte SEO-inhoud voor één zoekwoord.

Ik heb nog een laatste ding dat ik je laat zien, dat je doorklikratio in de SERP’s zal verhogen. Het vereist meer werk, maar het kan het waard zijn.

Dit is wat je doet:

In plaats van één pagina voor alle steden te targeten, kun je afzonderlijke pagina’s voor elke stad maken. Dit zijn geen over-geoptimaliseerde doorway-pagina’s die Google haat … Je gaat daadwerkelijk waarde geven EN tegelijkertijd het geospecifieke keyword targeten.

 

Dit is wat je doet:

Je moet in de geest stappen van de persoon die op zoek is naar jouw diensten of product.

Je kunt deze strategie eenvoudig toepassen op jouw bestemmingspagina’s. Het enige dat je hoeft te doen, is je ideale klantavatar maken en vervolgens een mix van gerichte inhoud / waardevolle inhoud maken.

 

Plaatsing en hoeveelheid van zoekwoorden

Nu je META-tags zijn geoptimaliseerd, is het tijd om zoekwoorden prominent op de pagina te plaatsen. De belangrijkste plaatsen voor het injecteren van je zoekwoorden zijn de titel en de eerste zin en de laatste zin van je content.

Belast je niet teveel over de dichtheid van zoekwoorden. Houd het gewoon tussen de 1-3% en je zit goed.

 

Interne links

Het bouwen van een effectieve sitearchitectuur is de enige beste manier om je ranking te verbeteren zonder dat je meer inkomende links nodig hebt.

 

Wat is een GOEDE sitearchitectuur?

Het moet

  1. flow-link equity naar de belangrijkste pagina’s leiden,
  2. gebruikers naar je belangrijkste pagina’s leiden en
  3. dit op een niet-spammy manier doen.

Voordat ik er over nadenk hoe dit correct te doen, moet je weten wat je NIET moet doen:

  1. Gebruik geen sitewide-menu-,
  2. zijbalk- of
  3. voettekstlinks

Dit is wat je MOET doen:

  1. Creëer een pagina “Locaties”
  2. Gebruik wel zoekwoord-rijke ankertekst
  3. Maak links binnen de content (indien mogelijk)
  4. Gebruik je blog om de autoriteit van je startpagina / andere pagina’s op te bouwen

Hier is een diagram van een effectieve sitearchitectuur voor een lokaal bedrijf:
lokale seo voor Amersfoort

Zoals je in de afbeelding ziet, wil je de kracht van je startpagina gebruiken om de andere belangrijke pagina’s een boost te geven. Elke link equity die naar je pagina “Locaties” wordt verzonden, zal naar al je getargete pagina’s stromen.

Je kunt ook interne links vanuit je blogposts opbouwen naar je belangrijkste pagina’s.

Deze sitearchitectuur stuurt een orkaan van autoriteit via je site en zorgt ervoor dat jouw externe links 10x effectiever worden.

Dit betekent dat je meer resultaten krijgt met minder links.

 

Prominente naam, adres, telefoon (NAT) informatie

Hoewel je geen identieke interne links op elke pagina van de site zou moeten hebben, moet je NAT-informatie over de hele site hebben.

Plaats het zo in de voettekst:

  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Telefoon (moet een lokaal nummer zijn)

Je NAT-consistentie begint met je eigen website.

Vanaf nu moeten alle bedrijfscitaties, sociale profielen of iets anders online de EXACTE NAT-informatie gebruiken die je op je eigen site hebt geplaatst.

Als je klanten op jouw locatie bedient, is het handig om een ​​Google Map-widget met je NAT-informatie te plaatsen. Dit kan ook in het voetgedeelte gaan.

 

Sitesnelheid

Het is vrij algemeen bekend op dit punt, maar een trage site kan je inkomsten schaden. Overweeg om shared hosting te verhuizen of een ontwikkelaar in te huren om de snelheid van je site te verhogen. Het maakt je gebruikers en Google heel blij wanneer je site snel laadt.

Gebruik Pingdom om je snelheid te controleren.

 

Mobielvriendelijk

Meer dan 50% van alle zoekopdrachten vindt plaats op mobiele apparaten en Google devalueert nu websites die niet mobielvriendelijk zijn. Het belangrijkste ding waar Google om geeft, is de gebruikerservaring.

Niet-mobielvriendelijke websites geven een vreselijke gebruikerservaring en verdienen het daarom niet om top organische rankings te behouden. De moraal van het verhaal is dat je site mobielvriendelijk moet zijn, omdat

  1. je inkomsten van mobiele gebruikers schaadt en
  2. het je inkomsten schaadt omdat jouw organische ranking zal dalen.

 

Gebroken links

Gebroken links zijn niet alleen vervelend, maar ze kunnen je organische ranking in het proces daadwerkelijk schaden. Laat ze niet uit de hand lopen. Voer elk kwartaal een audit uit van je site om alle gebroken links op te ruimen.

 

Dubbele content

Alle inhoud op je site moet 100% uniek zijn. Soms kunnen er problemen met dubbele content ontstaan ​​door problemen met de paginering of door je categorieën, tags en archieven te indexeren in Google.

Zorg ervoor dat je Siteliner gebruikt om te zien of jij een van deze problemen ondervindt.

Als je WordPress gebruikt, installeer je SEO Yoast of All in One SEO-pakket, zodat je categorieën, tags en archieven kunt ‘indexeren’.

 

Structured Markup / Schema

Het doel van het gebruik van gestructureerde gegevens is dat Google je bedrijf gemakkelijker kan begrijpen. Over het algemeen kun je alleen inhoud opmaken die zichtbaar is op je website of je ondervindt enkele problemen met Google.

Het absolute minimum is om je NAT-informatie te markeren in de voettekst.

 

Google + Bedrijfspagina Optimalisatie

Je Google + Bedrijfspagina vormt de basis van je volledige lokale SEO-campagne. Alle zakelijke citaties moeten overeenkomen met je vermelding op Google.

Het belangrijkste onderdeel van het instellen van je Google + -pagina is ervoor te zorgen dat jouw NAT-W-informatie 100% correct is en overeenkomt met de informatie op je website.

Bedrijfsnaam
Moet precies overeenkomen met wat er op je website staat.

Adres
Er zijn twee opties bij het invullen van je adres:
1. “Ik lever goederen en diensten aan mijn klanten op hun locatie” – vink dit aan als je geen klanten bedient bij jouw zakelijke locatie

2. “Ik bedien ook klanten op mijn bedrijfsadres” – vink deze optie aan als je klanten bedient op je bedrijfsadres.

Contact informatie
Je telefoonnummer moet overeenkomen met die op je website. De URL van je website moet de pagina zijn die je target voor jouw geolocatie. Het is meestal de startpagina voor de meeste lokale bedrijven.

Openings-uren
Dit is niet zo belangrijk als de NAT-W-informatie, maar ik geloof dat het nog steeds consistent moet zijn op alle platforms.

Introductie
Schrijf een korte introductie en plaats je primaire zoekwoorden erin. Ik link meestal terug naar de website met een ankertekst van het merk en koppel ik deze aan de belangrijke sociale accounts.

Opmaken
Ga door met het invullen van je bedrijfspagina met foto’s en updates. Telkens wanneer je een nieuw blogbericht schrijft, deel je het op je bedrijfspagina.

 

NAT-W Audit

Voordat je citaten voor je bedrijf kunt maken, moet je de reeds bestaande opruimen. We gebruiken Bright Local voor citatie-audits, maar je kunt ook White Spark, Moz of Yext gebruiken.

 

Citaten repareren

Er zijn slechts twee opties voor het corrigeren van citaties:

  1. doe het zelf of
  2. besteed het uit aan een van de bronnen die ik hierboven heb genoemd. Ik suggereer de laatste omdat het extreem tijdrovend kan zijn.

 

Bouw nieuwe citaten

Zoals het repareren van citaten, je kunt dit zelf doen of het uitbesteden. Ik weet dat er belangrijker dingen zijn die je kunt doen dan gedachtenloos citaten bouwen. Dus je zou waarschijnlijk de outsourcingroute moeten nemen.

 

Ontwikkeling van sociale profielen

Veel lokale bedrijven realiseren zich niet dat sociale profielen een impact hebben op hun lokale SEO-resultaten. Met veel sociale profielen kunt je jouw adres en telefoon plaatsen, dus zorg ervoor dat je van deze mogelijkheid profiteert.

Net als elke andere bronvermelding die je voor jouw bedrijf maakt, moet je ervoor zorgen dat je NAT-informatie op je sociale accounts overeenkomt met jouw website.

Elke citatie telt!

 

Links verzamelen

Elke stap die we tot nu toe hebben genomen, heeft een sterke basis voor je linkbuilding opgebouwd. In veel gevallen kan alleen het gebruik van de bovenstaande strategieën de organische en lokale pack-rankings aanzienlijk verbeteren.

Maar om de top 5 of # 1 te bereiken, moet je links bouwen.

 

Geo-gerichte links

Het verkrijgen van geo-gerichte links is de créme de la créme van lokale SEO. Voor het voorbeeld van de “Amersfoort-tandarts” zou ik de volgende geografisch getinte links bekijken:

  • Lokale sponsorschappen
  • Plaatselijke kamer van koophandel
  • Lokale blogs
  • Lokale directories
  • Verlopen lokale domeinen

Ik zou de prospectie in Amersfoort beginnen, maar ik zou het ook uitbreiden naar omliggende steden zoals Leusden.

 

Niche Gerichte Links

Niche-gerichte links vormen een cruciaal onderdeel van elke lokale linkbuilding-campagne. Dit zijn de soorten nichelinkkansen waar ik op zou letten:

  • Niche-profielen
  • Niche-directories
  • Niche-forums
  • Niche-gastberichten
  • Verlopen niche-domeinen

 

Anker tekst

Je hoeft niet super agressief te zijn met ankertekst in lokale SEO. Zoals ik in mijn ankertekstpost uitleg, moet je exact dezelfde ankertekst onder 1% houden.

 

Gebruikerssignalen

Linkbuilding is nog steeds koning als het gaat om ranken, maar gebruikerssignalen bepalen wat je moet doen als je je positie op de eerste pagina daadwerkelijk behoudt.

Google analyseert nu SERP-klikfrequenties en ziet hoe gebruikers omgaan met websites.

Dus, als mensen een zoekopdracht uitvoeren in Google, op jouw website klikken en direct weer bouncen, zal dat een impact hebben op je rankings.

Het kan al dan niet waar zijn, maar het algoritme van Google zal gaan geloven dat jouw website de gebruiker niet van dienst is, zijn vraag niet beantwoordt en misschien niet waardevol genoeg is om bovenaan de resultaten te worden vermeld.

Afgezien van de organische CTR, zijn enkele andere belangrijke statistieken die je moet meten en proberen te verbeteren, onder meer het bouncepercentage, de gemiddelde tijd die op de site wordt doorgebracht en de pagina’s die per bezoek worden bekeken.

 

Waargenomen waarde

Oppervlakkig gezien lijkt ‘waargenomen waarde’ misschien een vorm van manipulatie, maar dat is het niet.

Je kunt op je website meer waargenomen waarde creëren op een eerlijke en ethische manier.

Het doel van deze strategie is om een ​​vertrouwensrelatie op te bouwen met elke bezoeker die je website bezoekt.

Minimaal moet je website prominente beoordelingen / testimonials en een sterke waardepropositie vertonen. Je kunt ook de “Featured In” -strategie gebruiken als je bent gepubliceerd of waarnaar wordt verwezen op populaire websites. Als je bedrijf resultaatgericht is, zorg er dan voor dat je casestudy’s hebt waarin wordt uitgelegd hoe je de resultaten hebt behaald.

Wat als je een nieuw bedrijf bent en je geen van deze dingen hebt?

Haal je eerste klanten binnen en geef ze een geweldige ervaring, zodat je dat op je site kunt weergeven.

Vergeet niet dat een bezoeker die op zoek is naar een oplossing in Google een bedrijf kiest dat meer waargenomen waarde heeft. Dit geldt voor zowel B2C als B2B. Door jouw klanten tevreden te stellen, kun je ECHTE waargenomen waarde op je website weergeven.

Grotere waargenomen waarde dan je concurrenten = meer winst

 

Beoordelingen

Het ontvangen van beoordelingen op je Google + -bedrijfspagina kan je een serieuze boost geven, maar je moet ook proberen beoordelingen te krijgen op externe platforms.

Sommige van die platforms zijn Iens, Gouden Gids en de Telefoongids om er maar een paar te noemen. Er is geen echt geheim voor het krijgen van beoordelingen, behalve dan gewoon een geweldige dienst afleveren / het hebben van een geweldig product en gewoon vragen!

Dat is het

Lokale SEO is niet moeilijk. Zorg ervoor dat jouw site is geoptimaliseerd, dat je NAT-informatie consistent is op internet, dat je geografische en niche-getargette links hebt en gebruikers de antwoorden vinden die zij nodig hebben op jouw site.

Wij kunnen dit allemaal uit handen nemen en zetten onze expertise graag in voor jouw lokale vindbaarheid.

Zo ziet je listing eruit

Nu zie je je volledige bedrijfsvermelding – klik op de link ‘Deze pagina beheren’ rechtsonder op de pagina.

BEWERK JE BEDRIJFSINFORMATIE:

Klik op de optie om “Bedrijfsinformatie bewerken” en klik op “Doorgaan”.

Vervolgens ga je naar een pagina waar je je basis lokale bedrijfsinformatie kunt bewerken – Naam, adres, telefoon, etc. Zorg ervoor dat je je websiteadres en e-mailadres toevoegt. Je hebt ook de mogelijkheid om enkele foto’s van jouw producten / diensten of storefront te uploaden. Hiermee kun je de kaartaanbieding personaliseren. Klik vervolgens op “Verzenden”

CONTROLEER JE VERMELDING:

Google moet nu bewijzen dat je de eigenaar van dit bedrijf bent en je een pincode (verificatiecode) geven waarmee jouw vermelding wordt geverifieerd en de bewerkingen die je hebt doorgevoerd, vervolgens live kunnen worden weergegeven.

  • Je kunt deze pincode ontvangen door:
    Google belt jouw zakelijke telefoonnummer (het is een geautomatiseerde opname) en geeft je de pincode
  • Google stuurt je een sms met de pincode
  • Google stuurt je per post een kaart naar je adres in Den Bosch met de pincode erop

Nadat je jouw pincode hebt ontvangen, kun je deze invoeren in het Google Places-account. Nadat de vermelding is geverifieerd, wordt de vermelding weergegeven op Google.

Laat je bedrijf in Amersfoort groeien met zoekmachine optimalisatie

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een top tip om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies
lokaal bedrijf bij jou in de buurt

Wat is het plan voor groei voor mijn lokale bedrijf?

Ontvang een gratis analyse voor jouw website
Stuur mij een analyse
close-link
Bedrijfsinformatie checklist (2)

Ontvang de checklist per email

Zo kun je hem rustig afwerken of geven aan je webbeheerder


close-link