10 tips voor het schrijven van geweldige koppen

11 tips voor geweldige koppen, en wat onconventionele die werken!

De kop van je pagina, je paginatitel, dát is de manier om te zorgen dat mensen je content lezen.

Wanneer ze op je pagina zijn dan is het eerste wat ze zien die kop bovenaan je pagina. Geef ze een reden om verder te lezen.

On the average, five times as many people read the headline as read the body copy. When you have written your headline, you have spent eighty cents out of your dollar. 
—David Ogilvy

Het heeft geen zin om tijd te besteden aan het maken van teksten als je koppen niet overtuigend zijn. Het is net als het schrijven van een prachtig boek en het een vreselijke kaft geven.

Potentiële lezers zullen niet klikken om meer te lezen als er niets is dat hun interesse wekt.

De juiste kop zorgt voor een hogere klikratio op je organische zoekresultaten, je advertenties, je blogposts en alles waar je een kop inzet.

Een goede kop zorgt ervoor dat je bezoeker verder leest. En de goede kop van een ander artikel op je blog, bijvoorbeeld in je sidebar, zorgt ervoor dat de bezoeker meerdere artikelen leest.

De koppen van je andere blogposts in de sidebar
En aangezien klikratio, time-on-site én bouncerate een paar van de belangrijkste SEO factoren zijn, is een goede kop dus ook nog eens essentieel voor je zoekmachine optimalisatie strategie.

Welke strategieën werken er op dit moment voor creatieve, klikbare koppen?

Laten we eens kijken naar 11 krachtige, reproduceerbare manieren om een geweldige kop te schrijven voor je website, email of advertentie. Natuurlijk met voldoende voorbeelden!

Tip #1: Gebruik eenvoudige taal die aanzet tot actie

De taal die je kiest, beïnvloedt uiteraard de click-worthiness van je kop. Wanneer je woorden gebruikt die flauw, weinig inspirerend of voor de meesten onbekend zijn, gaan je potentiële lezers weg of klikken op de website van een concurrent.

In plaats daarvan kun je kiezen voor taal die eenvoudig maar krachtig is.

Probeer bijvoorbeeld eens van je kop een call-to-action te maken met woorden zoals

  • “Probeer deze” (probeer deze 9 headline tactieken)
  • of “Klik om” (klik om te starten met een gratis…), kijk alleen uit dat de titel hier niet ook zo op je website komt te staan, dat zou een beetje vreemd zijn want dan kunnen ze helemaal niet klikken
  • of spreek de lezer rechtstreeks aan met het woord ‘jij’ (die jij kunt…)
  • Transformeer een saaie kop met een krachtig woord als “nooit”, negatieve woorden krijgen een hogere click-through-rate dan positieve omdat je een pijnpunt van iemand aanstipt (onderzoek van Outbrain)
Positieve ten opzichte van negatieve koppen
Positieve ten opzichte van negatieve koppen

Het simpel houden van de taal is je beste kans om meer aandacht te krijgen voor je bericht. Gebruik het woord “implementeren” niet als het woord “toepassen” ook zou werken.

Voorbeelden van koppen met eenvoudige maar krachtige taal

  • Hoe je al jouw slaapproblemen met wetenschap kunt oplossen
  • NASA heeft gratis een heleboel software uitgebracht en dit zijn enkele voorbeelden die je zou moeten proberen

Tip #2: Maak een duidelijk statement

Het introduceren van een “shock factor” in je kop zorgt bijna altijd voor hoge klikfrequenties. Denk na over manieren om je titel op te fleuren en het op een manier te formuleren die de lezer er meteen bij betrekt.

Een gewaagde, eigenzinnige of controversiële statement maken is een perfecte manier om dit te doen.

Eén merk dat keer op keer vette headlines neerzet is Refinery29, een online publicatie voor vrouwenlezers.

De reden waarom Refinery29 hierin uitblinkt is omdat hun koppen meestal heel eigenzinnig zijn en de lezer intrigeren.

Bekijk de onderstaande voorbeelden: Chrissy Teigen heeft cosmetische chirurgie ondergaan?! Waarom zou ik de publicist van Beyonce boos willen maken? Jij begint het al te snappen!

Pakkende koppen met shock factor
Pakkende koppen met shock factor

Voorbeelden van koppen die gewaagde statements maken

  • Word op 30-jarige leeftijd miljonair
  • Bioscoopfilms zijn dood en top-acteurs gaan naar series, lees waarom

Je kunt ook een gewaagde belofte doen. Ga je de lezer leren hoe je een nieuwe vaardigheid leert? Ga je hem of haar overreden iets te doen wat ze nog nooit eerder gedaan hebben? Ontrafel je een aloud mysterie?

Wat je wilt doen is je lezer durven uitdagen om het artikel te lezen. Zonder overdreven veelbelovend te zijn, je moet het wel waarmaken.

Tip #3: vermeld cijfers in je kop

Deze tip lijkt misschien een no-brainer, maar ik kon het niet laten, omdat het keer op keer bewezen heeft super effectief te zijn.

Een lijst met tips zou niet compleet zijn zonder deze tip.

Mensen voelen zich inherent aangetrokken tot getallen en lijsten.

Ze kunnen gemakkelijk door de hersenen worden verwerkt en een kop die aangeeft dat dit precies is wat de lezer krijgt verzekert dat het formaat gemakkelijk te verteren zal zijn.

Conductor voerde onderzoek uit waarbij ze ontdekten dat koppen met cijfers aanzienlijk beter presteerden dan koppen zonder.

Voorkeuren voor koppen met cijfers
36% van respondenten prefereerde een koptekst met een cijfer

Voorbeelden van geweldige koppen met cijfers

  • 45 productiviteitstips voor zeer drukbezette mensen
  • 9 dingen die je nooit zou moeten zeggen als je om een verhoging vraagt
  • 40 Essentiële Social Media Marketing Statistieken voor 2017

Tip #4: doe je competitieve onderzoek

Hebben jouw concurrenten artikelen geschreven of advertenties gemaakt over hetzelfde onderwerp als jij van plan bent te gaan behandelen?

Welke koppen gebruikten ze? Wat zijn de koppen van de pagina’s die al in Google bovenaan staan? Hoe kun je de jouwe beter maken?

Dit zijn de soorten vragen die je zou moeten stellen om meer overtuigende koppen te schrijven. Als jouw kop niet opvalt ten opzichte van de miljoenen die ewe elke dag krijgen voorgeschoteld, is de kans dat je hoge CTR’s haalt nihil.

Google je zoekwoord en kijk wat er in die #1-ranglijst opduikt.

Gebruik ook hulpprogramma’s voor contentbeheer, zoals Buzzsumo, om naar je zoekwoord / onderwerp te zoeken en bekijk welke verwante artikelen de meeste shares hebben gekregen.

Waarom was dat?

Een geweldige kop krijgt mensen vaak zo ver om het te delen met hun volgers. Hoe kun je je kop aantrekkelijker maken?

Onderzoek is van cruciaal belang!

Dan Kennedy introduceerde ooit de “flagging technique” en het is een krachtige manier om koppen te schrijven voor zowel copy- als blogberichten. Je kent al een van de basistechnieken, waarbij je de lezers aanspreekt als “jij”.

Maak je kop persoonlijk door de lezer aan te spreken
Maak je kop persoonlijk door de lezer aan te spreken

Persoonlijk gebruik ik “jouw” in veel van mijn koppen. En wat ik ontdekte, is dat voor elke kop die ‘jij’ bevat, de betrokkenheid meestal erg hoog is.

Het woord ‘jij’ verbindt en fascineert je lezers, op een persoonlijk niveau.

Aangezien de meerderheid van je concurrenten ook content gebruikt om klanten te bereiken en aan te trekken, moet je jouw prospects slim en persoonlijk zien te bereiken, of je nu een B2B- of B2C-marketeer bent.

Hier zijn enkele voorbeelden van niche-specifieke koppen die een target doelgroep aanspreken:

  • Alleen voor Tradetracker Affiliates: verdubbel je affiliate commissie in slechts 15 minuten per dag
  • WordPress Fashion Bloggers: 4 manieren om jouw blog tegen hackers te beveiligen

Tip #5: stel een vreemde of grappige vraag

Vragen, vooral vreemde, zijn de perfecte manier om iemands aandacht te trekken op een manier waardoor ze meer willen weten.

Waarom?

Omdat het instinct is om het antwoord te willen achterhalen wanneer we iets ongewoons zien, wat niet mogelijk is tenzij je op de kop klikt en de website bezoekt.

Maak de beste koptekst met een vreemde of grappige vraag

Als het goed wordt gebruikt, garandeert deze methode hoge CTR’s.

Vragen doen een beroep op de emoties van lezers, zoals weinig andere methoden dat kunnen.

Het is belangrijk om strategisch te zijn in je strategie voor het stellen van vragen. Copyhackers beveelt aan nooit vragen op een misleidende manier te stellen, wat potentiële lezers zou kunnen afschrikken om terug te komen.

Voorbeelden van geweldige koppen op basis van vragen

  • Waarom gebruik je nog steeds Microsoft Word?
  • Zou jij voor een economie les uit 1954 kunnen slagen?

Tip #6: Creëer een gevoel van urgentie

FOMO (Fear of missing out, of angst om te missen) is echt, en het werkt enorm goed bij het schrijven van headlines.

Creëer een gevoel van urgentie door een datum te geven waarop een speciale aanbieding verloopt en dringende taal te gebruiken, zoals in de onderstaande voorbeeldadvertentie van AdWords.

Adwords advertentie met gevoel van urgentie

Door het woord “Hurry! ” te gebruiken, moedig je jouw lezer aan om te klikken en gebruik te maken van dit tijdelijke aanbod voordat het te laat is.

Dit kan nog beter werken bij het geven van een exacte deadline, bijvoorbeeld:

  • “nog maar drie uur” of
  • “beperkte beschikbaarheid! de 20% korting vervalt vanavond”

Voorbeelden van koppen die urgentie creëren

  • Marketeers: ben je klaar voor de GDPR van mei?
  • 19 eenvoudige tips om jouw bouncepercentage vandaag nog te verlagen

Ik heb ook de kopstijlen van Peep Laja lange tijd bestudeerd. Hij gebruikt alleen specifieke titels die zijn community met het optimaliseren van conversiepercentages helpen. Hier is een voorbeeld:

Urgentie in je titels

Het moet een gevoel van urgentie overbrengen: in een recente post zei Derek Christian, oprichter van Cleaning Business Today, dat “effectieve marketing neerkomt op het creëren van de angst om een geweldige deal mis te lopen”.

“effective marketing boils down to creating a fear of losing out on an amazing deal” – Derek Christian

Dit was precies wat Michael Hyatt uitlegde met zijn “Urgency Wheel”:

Urgency wheel voor blogtitels

Tenzij je jouw kop urgentie meegeeft, zullen je lezers het waarschijnlijk uitstellen om je content te lezen of mogelijk een bladwijzer maken en er nooit meer op terugkomen. Het doel is om ervoor te zorgen dat lezers nu op je kop klikken en dírect gaan lezen.

Schaarste en urgentie zijn twee krachtige tekst-elementen die meestal samengaan om uitstekende resultaten te produceren. Ik kwam het model voor het eerst tegen bij WiderFunnel en ik gebruik het nog steeds vandaag.

E-commerce sites gebruiken veel urgentie en schaarste. Dit is hoe Amazon beide elementen gebruikt om meer fysieke producten te verkopen, met name in de categorie elektronica en gadgets:

Urgentie in e-commerce teksten
Urgentie in e-commerce teksten

Op urgentie gebaseerde koppen zullen altijd de aandacht trekken, omdat het de lezer laat anticiperen op wat volgt.

Tip #7: laat een Air of Mystery achter

Er is een kunst voor de hoeveel informatie die je in een kop moet onthullen, maar je moet nooit je belangrijkste punt benoemen.

Wanneer je dat doet, heeft de lezer geen reden meer om door te klikken en de rest van je content te lezen.

Er is echter een dunne lijn tussen te veel en te weinig informatie, dus zorg ervoor dat je genoeg informatie geeft om interesse te wekken, maar niet zoveel dat de lezer zich volledig geïnformeerd voelt door alleen de kop te lezen.

(Protip: deze techniek werkt ook als je een geweldige introductie-tekst wil schrijven.)

Voorbeelden van geweldige koppen die je oh-zo-nieuwsgierig maken

  • 17 feiten waarvan je niet zult geloven dat ze waar zijn
  • drie sollicitatie fouten waarvan je denkt dat je ze hebt vermeden, maar eigenlijk niet
  • Regenwormen zijn belangrijker dan panda’s (als je de planeet wilt redden)
  • 7 redenen waarom je beste medewerkers vertrekken, zelfs wanneer ze hun baan leuk vinden
  • Dit is waarom je nooit zou moeten opstaan om te plassen in het midden van de nacht

Tip #8: schrijf meerdere koppen en kies uiteindelijk de beste

Dit is een strategie die ik heb gebruikt toen ik headlines begon te schrijven voor artikelen en titels voor presentaties.

Laat jezelf een complete brain dump doen van alle headline-ideeën die je hebt. Denk na over manieren waarop je ze eventueel kunt combineren.

Deel dan de drie beste koppen met je team, je mederwerkers of zelfs je partner en vraag hen om te stemmen. Je zult waarschijnlijk snel tot een duidelijke consensus komen.

Tip #9: Gebruik emotie om het probleem van je lezer te beschrijven

Gebruik emotionele bijvoeglijke naamwoorden om het probleem van je lezer te beschrijven.

Hier zijn enkele voorbeelden:

  • zonder inspanning
  • moeizaam
  • pret
  • gratis
  • ongelooflijk
  • essentieel
  • absoluut
  • vreemd
Woorden hebben kracht, ook in headlines
Woorden hebben kracht, ook in headlines

In zijn vlaggenschipboek, Empathic Marketing: How to Satisfy the 6 Core Emotional Needs of Your Customers, zei Mark Ingwer dat alleen al door het begrijpen van de reden waarom klanten kopen, je jouw bedrijf kunt laten groeien en loyale klanten kunt ontwikkelen.

Een beroep doen op de emoties van je klant zal je verkoop- en social shares aanzienlijk verhogen.

Maak de perfecte kopteskt en gebruik emotie
Maak de perfecte kopteskt en gebruik emotie

Klanten zijn mensen, met alle kwaliteiten die hen menselijk maken. Het zijn niet de cijfers die je op jouw verkoopdashboard ziet terugkeren.

Het brein van je prospect is gemaakt om elk bericht dat niet duidelijk en realistisch is af te weren. Maar als je mensen emotioneel gaat aanspreken, zullen ze eerder geneigd zijn om je te vertrouwen.

Tip #10: Wees ultra-specifiek

De tiende regels voor het schrijven van geweldige koppen is om ultra specifiek te zijn. Volgens The New York Times is een gebrek aan focus, visie en planning een van de redenen waarom 33% van de kleine bedrijven faalt.

Je prospects hebben vragen en zij willen antwoorden. Als je hen een ultraspecifieke kop en het antwoord op hun vragen kunt geven, kun je ze omzetten in loyale lezers en klanten.

Hoe preciezer je kunt zijn, hoe meer autoriteit je in jouw branche zult verkrijgen en hoe gemakkelijker je het zult vinden om een sterke band met klanten op te bouwen.

Soms wil je het werkelijke doel van de content maskeren voor je doelgroep en vaar je op trigger-woorden en krachtige en sterke bijvoeglijke naamwoorden in je kop.

Daar is niets mis mee. Headlines die ultra-specifiek zijn, geven de lezer echter een idee van wat ze zouden kunnen verwachten wanneer ze klikken om de content te lezen.

Of je nu een gevestigde contentmarketeer of een beginner bent, je moet specifieke en realistische doelen stellen. Breng je lezers niet in de war met je headline. Voorkom vaagheid. Met de deur in huis vallen.

Als je vijf stappen deelt om iets te bereiken, ga je gang en maak het maar bekend in de kop. Dit is een reden waarom je je niche zorgvuldig moet kiezen.

Ken je publiek en schrijf koppen die aan hun behoeften zullen voldoen.

Dus, hoe schrijf je zulke ultraspecifieke titels?

Laten we zeggen dat je doelzoekwoord “ondernemingsplan” is. Hier zijn specifieke kop variaties die zouden werken:

  • 3 eenvoudige stappen om een ondernemingsplan voor beginners te schrijven
  • Top 10 sjablonen voor kleine ondernemingen die slagen
  • Leer hoe je een ondernemingsplan voor jouw bedrijf schrijft
  • Stapsgewijs proces voor het schrijven van een ondernemersplan in 30 minuten

Zie je hoe specifiek de bovenstaande koppen zijn? De vetgedrukte gedeelten bevatten zindelen die de hele kop ultra-specifiek maken.

Tip #11: Probeer deze formule voor het schrijven van je headline

Nu je een aantal ideeën hebt opgedaan kun je zelf aan de slag. Maar waar begin je?

Een goed uitgangspunt is deze eenvoudige formule voor het schrijven van kopteksten:

Een cijfer of trigger-woord + adjectief + keyword + belofte

Mijn meest gebruikte trigger-woorden zijn waarom, hoe, wat of wanneer omdat je vaak iemand wilt overtuigen of helpen iets te doen.

Gewoonlijk gebruik je een trigger-woord óf een cijfer in je koptekst, zelden klinkt het goed om ze beide te gebruiken in deze formule.

Voorbeeld: Neem het onderwerp “olifanten wassen”. Je kunt een artikel schrijven met de titel:

  • “Hoe kun je zonder inspanning een olifant wassen” of
  • “Waarom ik altijd met plezier mijn olifanten was”

Of je zou deze formule kunnen toepassen en ervan maken:

  • “18 ongelofelijke manieren waarop je een olifant binnen kunt wassen”

Een ander (serieuzer) voorbeeld: gebruik een gewaagde belofte zoals “uw huis binnen één dag verkopen”.

Pas de formule toe en je krijgt: “Hoe u moeiteloos uw huis kunt verkopen in minder dan 24 uur”.

Waarom je net zoveel tijd moet besteden aan je koppen als aan je teksten

Te vaak is de kop het meest verwaarloosde deel van het schrijven van een artikel. Mensen doen zich er gewoon gemakkelijk van af, zonder er teveel tijd voor te nemen.

In hun gedachten is het de kers op de taart. Maar dat is het niet! De kop is de ijscoupe. Het is succes of falen.

Uiteraard kunnen duizenden websites hetzelfde zoekwoord targeten, maar het is jouw doel om een kop te schrijven die niemand anders heeft.

Sommige bloggers geven er de voorkeur aan hun content eerst te schrijven voordat ze de kop maken. Dat doe ik niet. Er is echter geen vaste regel. Wat voor mij werkt, is misschien niet de juiste aanpak voor jou.

Ik worstel soms 30-60 minuten met titels voordat ik genoegen neem met één die werkt. En ik ga er vaak naar terug en verander ze alsnog. Dit is wat er nodig is om een goede kop te schrijven.

Soms geven tests je een heel goed idee van wat mensen aanspreekt.

Het testen van je blogpost titel is lastig. Je kunt het wel A/B testen met bijvoorbeeld Google Optimize, om te kijken of een andere versie van de kop bijvoorbeeld meer time-on-site geeft.

De kop zal echter nog steeds zichtbaar zijn in de zoekresultaten.

Gemakkelijker kun je testen in je advertenties en in je emails. De lessen die je uit deze A/B tests haalt vertellen je heel veel over hoe je voortaan de beste koppen kunt schrijven om jóuw lezers te bereiken.

Hoe goed een advies ook is, we hebben het hier over algemene uitgangspunten, en testen voor jouw specifieke doelgroep is het beste advies wat ik je kan geven.

Mensen delen graag artikelen die lang (meestal meer dan 2000 woorden) zijn. Maar als een slimme marketeer wil je niet zomaar aannemen dat dit ook voor jou werkt.

De beste manier om je eigen beslissing te nemen, is door een soortgelijk, diepgaand artikel te schrijven en te kijken hoe het presteert.

Om deze reden, moet je jouw kopsucces meten. Je wilt ervoor zorgen dat jouw tijd niet verspild wordt – of je geld, als je een professional inhuurt om de content te schrijven.

Een aantal van de statistieken waarop je je moet richten, zijn:

  • Klantaanvragen: heeft je content binnen een periode van 2 – 3 maanden klantaanvragen gegenereerd? Het hoeft niet veel te zijn. Maar het feit dat je een handvol klanten hebt, is een zeker signaal dat je kopstijl werkt. Het enige dat je hoeft te doen, is het gewoon optimaliseren en verbeteren.

Je moet uitzoeken welke content de meeste leads voor je bedrijf genereert. Zodra je dat kunt vaststellen, ben je op weg om de conversies te verbeteren, omdat je vanuit meetbare waarden opereert.

  • Social media-shares: Je moet het aantal Facebook-shares en -likes, tweets, LinkedIn-shares en Pinterest-pinnen controleren. Het zichtbaar maken van share buttons kan het delen met 7x verhogen, vooral wanneer het bericht nuttig is.
  • Een ander ding dat je misschien wilt meten, is het aantal inkomende links dat je genereert door jouw krachtige koppen en content.

Redactionele links zijn de beste soorten links om te krijgen, omdat je er niet om vraagt. En ze verschijnen vooral binnen in de content van een andere website, waardoor ze een aanzienlijke SEO-waarde aan je webpagina’s geven en je zoekranking verbeteren.

Gebruik de uitgangspunten hier in deze post en test met je ads en met je emails waar je jouw klanten mee kan enthousiasmeren en mee kunt krijgen in jouw merkverhaal.

Een aantal minder conventionele tips die zeker impact hebben op de klikratio van je koppen

Ik heb nu de belangrijkste tips uitgelegd die je direct toe kunt passen. Zelfs een formule zodat je direct met je eigen headlines kunt beginnen.

Maar ik wil hier nog even stilstaan bij wat minder conventionele tips.

Tips die bewezen kunnen zorgen voor een hogere klikratio.

Met deze tips voor het schrijven van headlines, laat ik je zien hoe zelfs de kleinste tweak een enorme impact kan hebben op de aanstekelijkheid van je titel.

Gebruik van leestekens

Een recent onderzoek, uitgevoerd door Content Marketing Institute, ontdekte bijvoorbeeld dat het opnemen van een koppelteken (-) of dubbele punt (:) in de kop de klikfrequentie met 9% verhoogde.

Een dubbele punt in je koptekst kan je klikration verhogen
Dubbele punt in je koptekst kan je klikratio met 9% verhogen

Vreemde getallen in koppen

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat headlines met cijfers de neiging hebben om 73% meer social shares en betrokkenheid te genereren.

Cijfers zijn als “hersensnoepjes”. Met andere woorden, het brein is ontvankelijk voor getallen.

Maar er huist nog meer kracht in vreemde getallen.

Het is erg belangrijk om de wetenschap achter oneven getallen te begrijpen. Vaak vind je virale blogposts met oneven nummers in de koppen en je hebt je misschien afgevraagd waarom de auteurs geen even nummers in hun berichtenlijst gebruikten.

Hier zijn typische voorbeelden, van Buzzfeed.com:

Oneven nummers in headlines werken
Oneven nummers in headlines werken

Volgens het Content Marketing Institute lijkt het brein vreemde getallen meer te geloven dan even cijfers. Oneven getallen lijken ook mensen te helpen bij het gemakkelijker verwerken en terughalen van informatie.

En, wanneer een kop werd getweaked om het oneven nummer 7 te bevatten in plaats van 8, steeg de klikfrequentie met 20%.

Idealiter, in plaats van het woord “zeven” te gebruiken, zou je het moeten vervangen door het cijfer “7” in je koppen. Dus gebruik in plaats van “Zeven stappen om een thuisbedrijf te starten” “7 stappen om een eigen bedrijf te starten”.

Opmerking: als je een stapsgewijze handleiding schrijft, voeg dan niet meer dan negen stappen toe, omdat het menselijk brein het doorgaans moeilijk vindt om meer dan negen items tegelijkertijd te verwerken.

Als je echter schrijft over hulpmiddelen of verschillende manieren om iets te doen, is er geen limiet voor het aantal dat je kunt gebruiken.

Weinig bekende manieren

Mensen houden ervan om iets te ontdekken. Ze houden er ook van hun ontdekking te delen. Daarom werkt deze volgende formule zo goed.

De formule “Weinig bekende manieren…” werkt super. Elk van de woorden in de formule is emotioneel aangestuurd. Dit soort koppen grijpen je meestal en blijven in je hoofd zitten, zelfs nadat ze het hebben gelezen.

De formule gaat zo:

Weinig bekende manieren om [hier je oplossing plaatsen]

En de dit soort titels zijn vaak een sociale magneet omdat mensen hun vondst willen delen.

Als je industrie bijvoorbeeld fotografie is, zijn hier een aantal koppen:

  • 7 weinig bekende manieren om portretfoto’s te maken
  • 25 weinig bekende tips om je Lightroom krachtig te maken
  • Daglichtfotografie: 10 weinig bekende lessen die ik door ervaring heb moeten leren

Hier zijn een paar headlines voor digitale marketeers:

  • 3 weinig bekende stappen om een succesvolle blog op te zetten
  • Hoe deze 5 kleine onbekende geheimen mijn zoekverkeer met 54% verhoogden
  • 17 weinig bekende manieren om de conversieratio te verhogen

Hoe overleef je je eerste

Dit is sterke formule geïntroduceerd door Sherice Jacob, bekend als “How To Survive Your First…”

De formule gaat zo:

Hoe overleef je je eerste [zet het onderwerp hier]

Deze headlines die beloven dat de lezer een bepaald probleem zal kunnen oplossen én het laat precies zien voor welk soort publiek het is: de beginners in dit vakgebied.

Deze kop zal de lezer ertoe brengen om drie stappen te nemen:

  1. Leest de eerste alinea om te bepalen of je echt het antwoord hebt
  2. Leest tot het einde door of scrolt omlaag
  3. en onderneemt actie

Wie wil er niet?

De wie-wil-er-niet-formule. Deze kopstijl werkt, omdat hij een vraag stelt en de juiste vraag meestal het juiste antwoord genereert.

Het brengt de lezer in discussie-modus en zorgt ervoor dat ze zich op hun gemak voelen. Copywriters stellen verschillende vragen in hun teksten om de klant even te laten pauzeren en het product te overwegen.

Dezelfde principes zijn ook van toepassing op koppen.

Het stellen van de juiste vraag kan je social shares en betrokkenheid sterk vergroten.

Hier zijn enkele voorbeelden van de kop-formule “Wie wil er niet”:

  • Wie wil er niet leren over een [stap voor stap] conversie optimalisatie techniek die werkt?
  • Wie wil er niet de 6 stappen weten om je A/B-tests te perfectioneren?
  • Wie wil er niet kapitaal ophalen voor zijn nieuwe startup?

Conclusie

Met elke dag nieuwe en opkomende strategieën voor contentmarketing, wordt het moeilijk om je te concentreren op wat werkt. Dit is de reden waarom slimme digitale marketeers gedisciplineerd zijn.

Ze begrijpen het belang van geweldige content en de juiste koppen en of het zoekverkeer en leads genereert.

Het is een gegeven dat de kop een integraal onderdeel van je content is, ongeacht het type post dat je maakt.

Je algemene focus zou moeten zijn om prospects en klanten voor te lichten, door hen nieuwe dingen te leren. Het is niet voldoende dat ze op je kop klikken. Ze moeten ook de informatie lezen die je hen in de content van jouw bericht verstrekt.

De beste benadering is om storytelling en data-gestuurde content te gebruiken om jouw autoriteit op te bouwen, terwijl je tegelijkertijd hun probleem oplost.

Bovenal consistent zijn en blijven leren van anderen én van je eigen tests om van een gewoon goede kop een pakkende kop te maken die smeekt om geklikt te worden.

Heb jij nog andere headline-schrijftips? Wat was de nuttigste tip voor jou om geweldige headlines te produceren?