Perfecte landingspagina

Hoe schrijf je geweldige landingspagina teksten – 9 tips die werken

 

Conversie-copywriters: de mensen die landingpage-content schrijven die lezers omzet en verkopen levert. Het zijn geweldige mensen! Hun schrijven trekt lezers binnen, genereert conversies en produceert uiteindelijk geld voor je bedrijf.

Zou je die vaardigheid niet willen hebben?

Er is goed nieuws: het is slechts gedeeltelijk vakmanschap. De rest is techniek. Techniek die je kunt leren en beheersen.

Jij – ja, jij!

Jij kan het ook, zolang je de technieken begrijpt die in het spel zijn.

 

Een landingspagina moet gemakkelijk te scannen zijn

Een eerste goede indruk is natuurlijk essentieel en een goede landingspagina doet precies dat, een eerste indruk geven.

Het moet daarom gemakkelijk te scannen zijn, mensen lezen de headline, misschien de subkop en scrollen dan snel door om te zien waar de pagina over gaat.

Kijk maar eens naar hoe mensen door een landingspagina heengaan met deze video van een bezoeker, gemaakt met Hotjar:

 

Er wordt geschat dat je ongeveer 8 seconden hebt om gebruikers te overtuigen om op je pagina te blijven, dus de waardepropositie moet snel en overtuigend zijn.

Conversie is heel erg een wetenschap van de geest. Hoe de geest van je prospect informatie verwerkt, beslissingen neemt en besluit om te converteren.

In dit bericht beschrijf ik 9 schrijftechnieken waarvan is bewezen dat ze werken.

Eerst nog kort over het gebruik van landingspagina’s in je marketing efforts.

 

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is de pagina die een bezoeker op je website te zien krijgt nadat hij op een advertentie heeft geklikt. Het is een pagina die speciaal voor die bezoekersstroom en dat doel is gemaakt.

Onervaren marketeers leiden vaak al hun PPC-verkeer naar hun startpagina, maar dit kan een grote vergissing zijn.

Specifieke bestemmingspagina’s op maat voor je verschillende aanbiedingen zijn essentieel voor het bieden van een kwaliteitsbeleving voor bezoekers en het genereren van conversies met een gericht bericht dat voldoet aan de behoeften van elke gebruiker.

Nadat je de tijd hebt gestoken in het genereren van verkeer, kun je als volgt het verkeer omzetten in leads en verkopen met gebruik van deze technieken.

1) Gebruik testimonials van klanten

Een van de krachtigste technieken voor het halen van conversies gaat helemaal niet over schrijven. Het gaat erom gelukkige klanten je teksten voor je te laten schrijven.

Testimonials produceren conversies zoals niets anders dat kan. Het is onmogelijk om teksten zo goed als je klant te schrijven.

Waarom?

Omdat goede content afhangt van de bron, niet alleen van de stijl en de inhoud. Getuigschriften zijn overtuigend omdat ze de klant laten zien wat ze zal ervaren als ze jouw product of dienst gebruikt.

Klantbeoordelingen op je landingpage

Een sleutel tot succesvolle, hoogconverterende bestemmingspagina’s is dat ze getuigenissen vooraan en centraal plaatsen, met liefst een foto van de klant naast een citaat.

De meeste landingpages die het goed doen, hebben ergens op de pagina testimonials staan, maar je kunt het ook gebruiken als je kop.

Gebruik een testimonial als kop

Vergeet niet dat je beste conversieschrijvers jouw klanten zijn. Laat ze voor zichzelf spreken, social proof is een krachtige aanvulling op je strategie voor copywriting en marketing.

 

Nog meer trust factoren

Voor ook andere trust factoren toe aan je pagina.

Vertrouwensignalen, zoals logo’s van bekende bedrijven waarmee je zaken hebt gedaan, prijzen die je hebt gewonnen en verenigingen waarvan je lid bent, bouwen vertrouwen op met de bezoeker.

Een geweldige bestemmingspagina zet zijn beste beentje voor om bezoekers gerust te stellen zodat ze zich met vertrouwen kunnen inlaten met je aanbod.

 

2) Benadruk de voordelen, niet het product of de dienst

Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd in online marketing, is dat klanten niet echt om jouw producten of services geven.

Met andere woorden, zij geven niet om de “oplossing” die je probeert te verkopen.

Traditioneel was de verkoop gebaseerd op de “solution-selling-methode”.

“Verkopers zijn getraind om een ​​oplossing af te stemmen op een erkende klantbehoefte en aan te tonen waarom het beter is dan de concurrentie.”

Die aanpak werkt niet meer om één heel eenvoudige reden: klanten weten al welke oplossing ze zoeken. Ze zijn in staat om vrijwel alles te leren dankzij internet en zoekmachines.

Klanten kennen niet alleen de oplossing, ze weten ook:

  • de functies waarnaar ze op zoek zijn
  • de vereisten waaraan het product moet voldoen
  • een benchmarkprijs

Als je alleen jouw oplossing aanbrengt, geef je jouw klanten niet wat ze nodig hebben en willen.

Je moet voordelen pitchen.

Het is prima om je oplossing te noemen, want dat is een teken voor de klant dat hij of zij op de juiste plek zit, maar zet die oplossing niet centraal.

Benadruk in plaats daarvan de voordelen.

Laten we eens kijken naar een voorbeeld van Unbounce, die met succes de voordelen van hun product benadrukt op deze bestemmingspagina: “Without IT”; “bouw nu een hoogconverterende bestemmingspagina”

 

Benoem de voordelen in je landingspagina

 

GetACopywriter.com leidt met voordelen op hun bestemmingspagina, hieronder weergegeven. Hun ideale klanten zijn op zoek naar copywriters, dus pitchen ze gewoon de voordelen om een ​​copywriter via hun service te krijgen.

 

Simpelweg de voordelen benoemen werkt vaak het beste

 

Jaybird, een bedrijf dat high-end Bluetooth-headsets verkoopt, gebruikt een bestemmingspagina die uitsluitend over voordelen praat.

Er is hier weinig over oplossingen. Wat de Bluebuds onderscheidt van iedereen, zijn de voordelen.

 

Een overzichtelijke bestemmingspagina met voordelen

 

Voordelen verslaan oplossingen elke keer weer.

Als je jouw copywriting naar een hoger niveau wilt tillen en de conversieratio wilt verhogen, moet je klantvoordelen in de voorhoede van je marketinginspanningen plaatsen.

 

3) Besteed tijd aan het schrijven van een super headline

Dit is niet het beste nieuws dat je de hele dag zult lezen, maar iemand moet het zeggen. Mensen lezen je teksten van de bestemmingspagina niet zorgvuldig.

Ze scannen, ze glijden weg, en ze laten hun ogen over de pagina gaan, maar ze lezen (meestal) niet elk woord.

Wat moet een copywriter doen? Ga je een baan zoeken waar iemand wél ons harde werk waardeert?

Nee. We passen ons aan de klant aan en produceren een pagina die hen dwingt om te converteren ondanks hun scan-gewoonten. Dit is waar klanten op letten:

  • De kop
  • De ondertitel (meestal)
  • De foto’s
  • CTA-knoppen

Daarna kunnen klanten wel of niet het volgende lezen:

  • Hoofdsectie
  • Bullet points
  • Korte paragrafen
  • Bijschriften van afbeeldingen

Dat zou je een idee moeten geven waarop je je moet concentreren terwijl je jouw conversie copy schrijft.

Het belangrijkste stuk inhoud is de tien of vijftien woorden in de kop. Concentreer je daarop en perfectioneer dat, en je hebt een lange weg afgelegd.

Om de “niet-lezers” te helpen converteren, moet je het volgende doen:

  • Maak je kop groot, sterk en duidelijk.
  • Gebruik een aantrekkelijke subheadline die de voordelen van je product vertelt.
  • Toon grote afbeeldingen die de voordelen van je producten aantonen en leg je boodschap uit.
  • Gebruik sterke teksten in je CTA.
  • Breek je webteksten op in hoofdsecties, onder leiding van een kop met een groot lettertype.
  • Gebruik bullet-points om de voordelen van je product te bespreken. Korte opsommingstekens. Niet lange.
  • Gebruik korte alinea’s in plaats van lange blokken tekst. Elke alinea van meer dan vijf regels kan moeilijk verteerbaar zijn.
  • Gebruik bijschriften voor je afbeeldingen.

Wanneer je een bestemmingspagina maakt, moet je dus letten op de “scanbaarheid”.  Is hij gemakkelijk scannen door je belangrijkste punt in de kop te zetten terwijl je subkoppen en opsommingstekens gebruikt voor meer informatie.

Maar het stopt daar niet. Gebruik ook de juiste lettertypen en kleuren om de informatiehiërarchie aan te geven en de aandacht van de bezoeker te sturen naar de belangrijkste elementen.

Grootte, kleur en contrast zijn je wapens.

 

4) Houd de teksten eenvoudig

De beste conversie-copy die je gaat lezen, komt in de volgende twee woorden: houd het simpel.

Je bent misschien net zo goed een schrijver als Stephen King of J.K. Rowling, maar dat maakt niet zoveel uit omdat literaire bekwaamheid nutteloos is in de conversie-copy.

Je meest krachtige schrijfvaardigheid is eenvoud. Eenvoud verkoopt.

Neem bijvoorbeeld Optimizely. Ze produceren enkele van de meest briljante bestemmingspagina’s die ooit voor hun klanten zijn gemaakt, maar bekijken hun eigen bestemmingspagina:

 

Houd je landingpage simpel

 

Is dat het? Ja ja het is. En het is zeer effectief.

Waarom?

Omdat het zo ongelooflijk eenvoudig is.

Laten we naar een andere bestemmingspagina-service gaan. Dit is hun bestemmingspagina:

 

Een simpele landingspagina wint

 

Eenvoud opnieuw.

Heeft degene die die bestemmingspagina’s heeft geschreven uren achtereen gezeten om te brainstormen, testen, tweaken, voor een wit bord staan ​​met een handvol gekleurde markeringen, door een thesaurus bladerend, lange wandelingen in de natuur maken en mediteren over de zin van het leven in volgorde om zo’n briljante eenvoud te produceren?

Nee. Ze schreven gewoon de eenvoudigste, meest duidelijke uitspraken die ze konden.

Maar eenvoud betekent niet dat je creativiteit vervangt door zinloze buzzwords.

ConversionXL creëerde een lijst met woorden die marketeers beter kunnen vermijden.

Dit zijn zinsdelen die je niet wilt gebruiken in je marketing:

  • “On-demand marketing software”
  • “Geïntegreerde oplossingen”
  • “Flexibel platform”
  • “Wereldleider”
  • “Een kans die je maar eens in je leven krijgt”
  • “De manier veranderen waarop X gedaan wordt”
  • “De verwachtingen van de klant overtreffen”

Die clichés werken niet meer. Je moet het simpel houden. Hier volgen enkele tips voor het eenvoudig houden van je landingspagina:

  1. Gebruik een eenvoudige zinsstructuur
  2. Houd de zinnen kort
  3. Gebruik korte woorden. Korte woorden zijn gemakkelijk te begrijpen en te scannen
  4. Kiest niet te moeilijke woorden
  5. Wees duidelijk en beknopt. Gebruik de meest elementaire woorden om te beschrijven wat je probeert te zeggen

Als je eenvoudig kunt zijn, kun je geweldige conversie-teksten schrijven.

 

5) Schrijf als een mens

Er is een andere techniek die je zal helpen je concurrentie te verpletteren: klink als een mens.

Op een gegeven moment besloot een aantal copywriters dat het geweldig zou zijn om webteksten te produceren die gespannen en robotachtig klonk.

Wie schrijft dit spul?

En wie leest dit spul?

Ik weet het niet, maar ik weet wel dat niemand erop zit te wachten.

Mensen geven de voorkeur aan contact met andere mensen, niet met robots. Dat is de reden waarom je copy moet klinken zoals een mens het heeft geschreven.

Hier zijn enkele specifieke dingen die je kunt doen om jouw schrijven persoonlijker te maken:

  • Schrijf zoals je spreekt
  • Gebruik normale woorden, zoals degene die je zou gebruiken als je met een tienjarige praatte. Waarom zou je bijvoorbeeld ‘plezant’ gebruiken als je ‘vriendelijk’ kunt gebruiken?
  • Gebruik korte zinnen
  • Breek grammaticaregels als het schrijven nog steeds goed en natuurlijk klinkt
  • Wees grappig
  • Gebruik de eerste persoon
  • Gebruik uitdrukkingen die je zou gebruiken in een normaal gesprek. “Serieus.” “Ik denk …” “Wacht even.” “Het was te gek.” “Wauw.” “Het was best gaaf.” “Het is alsof …”

Ramit Sethi, een persoonlijke financieel adviseur, ondernemer en auteur van de beroemde blog ‘Ik leer je om rijk te zijn’, heeft een torenhoge conversieratio en een krachtige persoonlijke stijl.

Zijn blogs lezen als een persoonlijke e-mail aan een beste vriend. Hij vindt het zelfs niet erg om er een paar woorden in te gooien die hij zou gebruiken als hij met zijn vrienden in de kroeg was.

Bekijk dit fragment van een van zijn blogberichten:

 

Schrijf je landingspagina persoonlijk

 

Probeer jezelf af te leiden van het idee dat je ‘copy’ schrijft en beschouw het meer als een gesprek. Als je dat doet, schrijf je beter.

Je klinkt als een mens. Je conversiepercentages zullen omhoog gaan.

 

6) Gebruik cijfers en word specifiek

Hoe specifieker je bent, des te geloofwaardiger en overtuigender je zal zijn. Welke van deze beweringen is overtuigender voor jou?

“Uw conversiepercentages zullen exploderen!”

“In de laatste negentig dagen zijn de klantconversies met gemiddeld 78,2% toegenomen.”

De tweede is veel specifieker en daarom geloofwaardiger.

Iedereen kan algemene uitspraken doen over geweldige resultaten, maar niet iedereen kan gedetailleerde statistieken noemen.

Laten we een voorbeeld bekijken van een bestemmingspagina van TeamGantt. Ze gebruiken een specifiek nummer om de voordelen van hun product te promoten:

 

Gebruik hele specifieke voorbeelden

 

Hoe effectief zou het zijn als ze beweerden “miljoenen taken gepland te hebben?” Het getal maakt een groot verschil.

Klanten willen specifieke informatie over voordelen die klanten zien en willen specifieke voorbeelden van wat ze zullen ervaren.

Specificiteit is een krachtig hulpmiddel.

 

7) Vraag lezers om actie te ondernemen

De laatste killer-techniek van een conversiepro is de call-to-action.

Als je niet om conversies vraagt, krijg je ze ook niet. Daarom stel ik voor dat je begint met het einddoel in zicht, en het hele punt van je bestemmingspagina is die conversie.

Al je webteksten zouden moeten opbouwen naar die conversie.

Wees niet verlegen!

Evenzo is het schrijven van CTA-knoptekst net zo belangrijk, zo niet meer, dan de rest van de content op je pagina.

Weet je nog hoe ik zei dat CTA-knoppen een van de exemplaren zijn die mensen daadwerkelijk lezen? Het is belangrijk.

Eenvoudige wijzigingen in de formulering kunnen enorme conversieverhogingen opleveren, zoals in dit voorbeeld:

 

cta knopteksten hebben een enorme impact op conversie

 

De volgende stap moet altijd duidelijk zijn. Deze strategie varieert afhankelijk van wat je gewenste conversie is.

  • Als het formulierverzendingen zijn, maak van die vorm een ​​onweerstaanbare eye-candy. Als het downloads zijn, maak dan een knop die smeekt om op geklikt te worden.
  • Zorg voor een foutloos ontwerp. Informatiearchitectuur speelt hier een rol, omdat het belangrijk is voor een landingspagina om een ​​duidelijk, helder ontwerp te hebben dat alle vragen beantwoord laat zonder nieuwe te inspireren.
  • Navigatie moet duidelijk en eenvoudig zijn, alle vereiste informatie moet worden verstrekt en er mag niets tussen de bezoeker en de conversie komen (oftewel geen pop-ups!).
  • Als het enigszins mogelijk is, moeten bezoekers in staat zijn om te converteren in één klik. Laat elke extra klik op je geweten drukken totdat je de mogelijkheid hebt gevonden het op te lossen.
  • Zorg voor een duidelijke call-to-action. Dit kan zowel in de koptekst als in de knoptekst aanwezig zijn (voorbeeld: “verzenden” versus “download jouw gratis marketinggids”). Er mag geen enkele twijfel bestaan ​​over de volgende stappen die nodig zijn – vertel je bezoekers precies wat je wilt dat ze doen in grote, vetgedrukte tekst.
  • Zorg dat de bezoeker precies weer wát hij gaat krijgen (jouw gratis marketinggids).
  • En wát er precies gaat gebeuren wanneer hij de actie onderneemt (download).

Vraag alleen om de informatie die je nodig hebt.

Hoe meer velden je bezoekers vraagt om op je formulier in te vullen, hoe minder kans je hebt dat zij op je aanbod in zullen gaan.

Soms is alleen een emailadres voldoende.

Eventueel kun je dit aanvullen met een voornaam om vervolgens een persoonlijk bericht op te kunnen stellen.

Hoe meer je vraagt hoe meer mensen afhaken, en vooral als het voor de klant duidelijk is dat je informatie-verzoek niets te maken heeft met hetgeen ze gaan ontvangen.

Waarom wordt mij om mijn geboortedatum gevraagd voor een e-book??

In het licht van de AVG is het nog veel belangrijker om hier zorgvuldig mee om te gaan en alleen datgene te vragen dat je ook daadwerkelijk nodig hebt.

Plus, het aangaan van het aanbod is op de landingspagina het belangrijkste met zo min mogelijk frictie (formuliervelden).

Je kunt altijd meer info vragen op de bedankpagina zodra de CTA is voltooid.

Hoewel de meeste gebruikers geen probleem hebben met het verstrekken van hun naam en e-mailadres, kan het vragen om info als telefoonnummers en geboortedatum ertoe leiden dat je conversiepercentage drastisch  omlaag schiet.

 

8) A / B test je landingpage

Een goede schrijver van conversieteksten schrijft niet alleen, je moet ook testen. Hoe weet je anders wat voor soort teksten je publiek beter waarderen?

Hoe word je er anders beter in?

Er zijn allerlei A / B-tests die je kunt doen op een landingspagina:

  • afbeeldingen
  • plaatsing
  • flow
  • lay-out

Meestal zijn de grootste voordelen echter het wijzigen van de teksten. Als je hogere succespercentages wilt behalen, moet je jouw content samen met de andere elementen van je bestemmingspagina’s testen.

Verwacht niet gelijk een verdubbeling van je conversie met je eerste test. Je zult slagen door elke variatie zorgvuldig, methodisch en opzettelijk te testen.

Hier zijn enkele dingen die je kunt testen:

  • Variaties in de kop
  • Subkoplinevariaties
  • CTA-tekst
  • Lijsten met voordelen

Test ook kleine dingen. Een enkele wijziging van het woord in de kop kan een enorme invloed hebben op je succespercentages.

Je weet het niet tenzij je het uittest.

Al met al begint het verbeteren van de succespercentages met de geweldige content. Heel veel hangt af van de woorden die je typt met je toetsenbord.

Gelukkig is het geen onoverkomelijke taak. Iedereen kan leren hoe het moet. Met de juiste copywritingtechnieken stevig op zijn plaats, kun je hogere succespercentages behalen.

Nog wat aanvullende informatie over het opzetten van goede landingspagina’s.

9) Zorg voor een visueel aantrekkelijke pagina

Een goede pagina is visueel aantrekkelijk. Naast dat hij gemakkelijk te scannen moet zijn is het ook belangrijk dat de visuele elementen de aandacht grijpen.

De juiste landingspagina bevat relevante, kwaliteitsafbeeldingen.

Heldere, opvallende afbeeldingen zorgen in het algemeen voor een aantrekkelijkere pagina en een betere gebruikerservaring.

 

Visual cues

Overweeg visuele aanwijzingen toe te voegen om de bezoeker te laten weten wat hij vervolgens zou moeten doen.

Je kunt de voor de hand liggende methode volgen door het gebruik van pijlen, maar je kunt ook iets subtielers proberen, zoals de aandacht op een element te focussen met gebruik van visuele cues in je afbeeldingen:

visuele cue naar cta op je landingspagina

(afbeelding: instapage.com)

 

Mooi design

Zorg voor een stijlvol, rustig en mooi design. Uiterlijk is misschien niet alles, maar het telt wel mee in het ontwerp van bestemmingspagina’s.

De waarheid is. dat verschijning de perceptie verandert. Je bestemmingspagina mag niet smoezelig overkomen, maar je kunt er wel in door laten schemeren of je een high-end product of dienst aanbiedt of een budget versie.

Een heel erg stijlvolle en high-end site is echter niet altijd de beste route.

Een super high-end site voor een budget product wat concurreert op prijs kan ook klanten afschrikken door te denken dat het te duur is.

De uitstraling moet aansluiten bij het aanbod.

 

Goed gebruik van kleuren

Gebruik kleur in je voordeel. Elke Design-student kan de kracht van kleur in het beïnvloeden van de menselijke perceptie verklaren.

Picasso ging niet door een blauwe fase omdat hij zo’n gelukkige kerel was.

Interieurontwerpboeken zullen vaak verschillende kleuren suggereren voor verschillende kamers en stemmingen:

  • rood voor een eetkamer zorgt voor een dynamisch gesprek
  • geel voor een vrolijke, ontspannen keuken.

Deze zelfde kleurentheorie moet worden geïmplementeerd in het ontwerp van je site.

Veel marketeers beweren dat bepaalde knopkleuren, zoals groen of rood, de conversie van bestemmingspagina’s vergroten, maar uiteindelijk wil je je richten op het contrast van de knopkleur ten opzichte van de achtergrondkleur.

Test verschillende kleuren, plaatsingen en formaten om te zien wat werkt!

 

Mooi design op elk apparaat

Een effectieve landingspagina is ook mobielvriendelijk. Als je een site hebt die mooi is op mobiele apparaten, kun je jouw conversies verdubbelen.

Met name wanneer je ook op sociale media adverteert voor je landingspagina aanbod. De meeste mensen via social zullen via hun mobiel op je site terechtkomen.

 

Vergeet je design van bedankpagina niet

Follow-up met een bedankpagina. De bedankpagina is een geweldige manier om:

  • bezoekers naar ander gerelateerd materiaal op je website te leiden waar ze mogelijk in geïnteresseerd zijn.
  • Extra informatie over ze uit te vragen
  • Te kijken of ze je aanbod willen delen met anderen

Als deze toegevoegde informatie wordt weergegeven op de eerste landingspagina, zou dit afleidend zijn en ertoe leiden dat bezoekers minder snel converteren.

Nu je de deal echter hebt gesloten, is de bedankpagina de perfecte plaats om gerelateerde producten, handleidingen en informatie voor te stellen die je publiek mogelijk nuttig vindt, of links naar andere delen van je site, zoals je bedrijfsblog.

Een goed design is ook snel

De beste landingspagina’s zijn snel als Ferrari’s.

Snelheid is essentieel, omdat laadtijden een enorm effect hebben op het bouncepercentage.

Verlaag laadtijden door je afbeeldingen niet groter te maken dan ze moeten zijn, met cache-tools en met behulp van een snelle webhost (sommige zijn een stuk sneller dan andere).

 

We hebben een hele post gewijd aan on-page optimalisatie

 

 

Implementeer ook analytics in je design

Zorg dat conversies bijhouden is ingeschakeld. We praten altijd veel over het belang van meten van conversies en het is een van de best practices die we aanbevelen bij het maken van landingspagina’s.

Zorg ervoor dat je goed bent ingesteld op het bijhouden hoe je pagina’s presteren. Anders geef je geld uit in het donker.

 

 

Voordat je een landingspagina opbouwt

Voordat je jouw bestemmingspagina maakt, moet je je eerst afvragen:

  1. Wat is het doel? Wat zouden bezoekers in een ideale wereld doen bij het bereiken van je landingspagina? Zouden ze iets kopen? Een formulier invullen? Aanmelden voor een nieuwsbrief?
  2. Met wie concurreer ik? Met wie ben ik aan het concurreren, hoe slagen zij en hoe kan ik hun succes kopiëren?
  3. Wie is mijn publiek? En wat zijn hun verwachtingen, dromen en ambities? Hoe dwaas dat ook klinkt, het is tot op zekere hoogte waar – hoe beter je je publiek begrijpt, hoe meer je op hun wensen en behoeften kunt inspelen. Tenzij je weet wie jouw ideale klanten zijn, zal het zeer moeilijk zijn om een ​​overtuigende tekst in de stem van de klant te schrijven.
  4. Hoe kwamen ze op mijn bestemmingspagina? Overweeg je bericht te wijzigen op basis van waar jouw gebruikers vandaan komen. Een ander bericht kan geschikt zijn voor gebruikers die op je bestemmingspagina zijn gekomen van Google versus Twitter of Facebook. Bedrijven met meer bestemmingspagina’s (30+) genereren 7x meer leads dan die met slechts een handjevol, dus het valt niet te ontkennen wat hun waarde is. In het ideale geval wil je voor elke advertentiegroep een bestemmingspagina op maat, maar dat is een behoorlijk zware operatie, dus begin waar je kunt.

 

Zorg dat je landingspagina aansluit op de advertentie (als je die hebt)

De landingpage moet overeenkomen met de bijbehorende advertentietekst.

Goede bestemmingspagina’s gebruiken dezelfde trefwoorden uit de PPC-advertentietekst.

De verbinding tussen waar de bezoeker op heeft geklikt omdat hij geïnteresseerd was en wat hij op de site te zien krijgt moet duidelijk zijn.

Deze continuïteit verzekert bezoekers dat ze krijgen waar ze voor hadden geklikt.

Stuur niemand naar een pagina over campingtenten en slaapzakken met de duuredere campingtenten bovenaan als je advertentie over slaapzakken gaat.

En stuur ze niet naar een generieke pagina of je homepage om ze vervolgens te laten zoeken waarnaar ze op zoek waren.

 

Beperk de mogelijkheden om de pagina te verlaten

Leiden alle wegen naar Rome? Geweldige bestemmingspagina’s houden rekening met alle paden die hun pagina binnenkomen en verlaten.

Het is belangrijk dat je uitgangspunten (in dit geval hyperlinks) die jouw pagina verlaten, beperkt.

Het doel is om bezoekers naar een gewenst pad te leiden en als links als vertrekpunt fungeren vanuit de trechter, moeten ze spaarzaam worden gebruikt.

Maak het gemakkelijk om te converteren. Het doel is om bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te laten converteren, met zo weinig mogelijk afstanden en zo min mogelijk obstakels tussen punten A en B.

Haal bijvoorbeeld op de landingspagina het normale menu weg zodat de focus op de call to action blijft.

 

Haal het normale menu weg op je landingspagina

 

Zo, het is uiteindelijk een hele post geworden zeg. Hoop dat je hem helemaal uit hebt kunnen lezen!

Maar als je alleen snel hebt gecanned is ook helemaal prima:)

Als je er een paar dingen uit hebt kunnen halen om jouw landingspagina’s nog beter te maken dan ben ik blij dat ik je heb kunnen helpen.