Relatiegeschenken als marketingmiddel

Relatiegeschenken – altijd een goed marketingmiddel

Ben je van een bepaalde generatie, dan kan je er bijna niet onderuit of je denkt aan Youp van ‘t Hek als je het woord relatiegeschenk hoort (ken je het niet, zoek het maar even op YouTube).

Relatiegeschenken: het is niet zo’n sexy naam voor een wél hele goede manier van marketen. Want denk maar even na, hoe vaak zie je een bepaalde naam wel niet voorbij komen op de pennen en blocnotes die op je bureau of tafel liggen?

Die naam blijft zeker ergens hangen. Vooral als het product waar het op staat iets is waar je wat aan hebt. Een handige accessoire bijvoorbeeld, zoals een USB-stick of een pen.

Wat zijn relatiegeschenken?

Er zijn twee soorten relatiegeschenken. De eerste kan een geschenk zijn dat je geeft aan een zakelijke relatie, gewoonweg om bijvoorbeeld te bedanken voor een goede samenwerking. Dat kan in welke vorm dan ook gegoten worden en hoeft niet perse jouw bedrijfsnaam of logo te hebben.

Maar er zijn ook relatiegeschenken die je geeft aan (zakelijke) relaties, waarbij het meer gericht is op de marketing. En juist op dit soort relatiegeschenken gaan wij hier in.

Gebruik een relatiegeschenk voor marketing

Voor veel bedrijven is het van groot belang dat ze nieuwe klanten binnenhalen. Iedereen snapt dat dat erg belangrijk is, maar toch mag niet alleen daarop de focus liggen. Bestaande klanten houden, dat is waar de echte kracht van veel grote bedrijven ligt.

Een bestaande klant heeft al een, hopelijk positieve, ervaring met jouw bedrijf gehad. Wanneer een service, dienst of product nogmaals nodig is, zal een bedrijf liever de bekende weg volgen, in plaats van weer opnieuw onderzoek naar de beste leverancier doen.

Reclamefolders en berichtjes via het internet zijn een vorm van reclame, maar het nadeel is dat ze erg vluchtig en vaak ongewenst zijn. Een folder is zo weggegooid en een berichtje is snel weggeklikt. Daarnaast biedt je bestaande relaties niets extra’s, zij kennen jouw bedrijf al.

Naamsbekendheid met relatiegeschenken

Relatiegeschenken kan je gebruiken om zowel nieuwe als bestaande klanten te bereiken. De geschenken kan je enerzijds gebruiken om te helpen bij het behouden van bestaande relaties en anderzijds zet je ze in om de naamsbekendheid van je bedrijf mee te vergroten.

Investeren in reclame en marketing is voor veel bedrijven onmisbaar en het is vaak een behoorlijke uitgavenpost. Door iets te creëren voor beide doelgroepen ga je effectief om met je middelen.

Kies en ontwerp je eigen relatiegeschenk

Tegenwoordig kun je erg makkelijk mooie relatiegeschenken laten bedrukken met je eigen logo en tekst. En doordat er zoveel producten beschikbaar zijn die geschikt zijn om te personaliseren, kan je een relatiegeschenk uitkiezen dat goed past bij jouw eigen bedrijf.

Het juist item uitkiezen is belangrijk, want je gaat er letterlijk de naam van jouw bedrijf aan hangen. Van Helden Relatiegeschenken biedt zo’n uitgebreide catalogus aan met personaliseerbare producten. Wat je ook graag aan jouw klanten wilt gaan, ze zullen het hebben.

Een pen als relatiegeschenk is altijd een goede keuze

En ben je niet zo zeker welk geschenk je moet uitzoeken of weet je niet zeker wat een goed relatiegeschenk is, dan kunnen wij je simpelweg de pennen adviseren.

Pennen blijven ondanks de digitale wereld een onmisbaar item op elk kantoor, op elk bureau. Een pen is altijd handig en altijd nodig.

De collectie bedrukte pennen bij Van Helden Relatiegeschenken is zo groot, dat je zeker een goede keuze kan maken. En omdat je behoorlijke oplagen kan afnemen, zijn de prijzen van de pennen per stuk ontzettend scherp.

Relatiegeschenken raken nooit uit de mode

Zo zie je, ook al heeft Youp van ‘t Hek het stoffige imago van relatiegeschenken jaren geleden al op de hak genomen, het is en blijft een goed idee.

Bereik nieuwe klanten en blijf in de gedachten van je oude klanten. Stuur je bestaande klanten een mooi relatiegeschenk en laat blijken dat je waardering hebt voor jullie relatie. Het zal toekomstige zaken goed doen.

En zorg vanaf nu dat je tijdens een event niet alleen je visitekaartjes meeneemt maar ook een grote hoeveelheid pennen. Zo zal je hopelijk nieuwe klant vaak aan je denken en hoe vaker ze je bedrijfslogo en -naam voorbij zien komen, hoe beter is het is voor jouw zaak!