Promoot je lokale bedrijf in jouw gemeenschap

Promoot je lokale bedrijf in jouw gemeenschap met deze tips

De vraag die jij als eigenaar van een klein bedrijf hebt, is hoe je meer exposure kunt krijgen.

Ongeacht de omvang van je marketingbudget: het kost veel tijd, moeite en creativiteit om nieuwe klanten te werven.

Gelukkig kun je op grote evenementen meeliften op een momentum.

Jouw community is de beste bron van lokale marketing voor kleine bedrijven.

Als jouw grootste obstakel is om verkeer naar je bedrijf te stimuleren, hebben evenementen zoals beurzen, festivals en conferenties veel te bieden.

Een klein bedrijf runnen kan een uitdaging zijn, maar de beste manier om impact te hebben met je bedrijf is om eerst invloed uit te oefenen op de gemeenschap die je bedient.

Of je nu stofzuigers of gastronomische diners verkoopt, vind een manier om verbinding te maken met de gemeenschap op een manier die ze niet zullen vergeten.

Om je bedrijf van vitaal belang voor je stad te maken: probeer deze manieren om bij je community betrokken te raken:

 

1. Ken je publiek

Zoek uit welke lokale evenementen zich richten op jouw klanten.

Overheids- en reissites zijn geweldige plaatsen om evenementenkalenders te vinden:

  • Als je eten of handwerk verkoopt, is bijna elke kermis of festival een uitgelezen kans.
  • Maar als je een specifieke niche bedient, bedenk dan hoe en waar jouw klanten hun tijd doorbrengen. Wat boeit hen? Welke benodigdheden hebben ze nodig vóór, tijdens en na een evenement?
  • Het sponsoren van een lokale wielerwedstrijd of stuntshow zou perfect zijn voor een fietsverkoper.
  • Een verkoper van T-shirts kan veel verdienen op een muziekfestival of een stripconventie.
  • En een kindermeubelontwerper kan een hit zijn op een mama-bloggerconferentie.

 

Wees daar waar je klant is

 

2. Onderzoek winstgevende evenementen

Verspil geen tijd en geld aan een evenement wat een mislukking zou kunnen zijn. Als de organisatoren 300 mensen verwachten en 50 komen er opdagen, zul je mogelijk niet genoeg nieuwe klanten ontmoeten om de kosten (en je tijd) te rechtvaardigen.

 

Stop je energie in promotie bij succesvolle evenementen

 

Blijf dus bij evenementen met een sterk trackrecord. Neem contact op met de organisatoren om te weten:

  1. Hoe vaak de gebeurtenis plaatsvindt
  2. Het gemiddelde aanwezigheidspercentage in de afgelopen jaren
  3. De typische demografische gegevens van klanten
  4. Het is ook slim om te vragen naar de verhouding van buiten de stad en lokale aanwezigen. Je geeft misschien de voorkeur aan een ander soort evenement als je alleen klanten in jouw geografische bereik bedient

 

3. Bepaal je mate van betrokkenheid

Ben je van plan een stand te kopen of gewoon gebruik te maken van het evenementenverkeer? Als het de eerste is, praat dan met ervaren deelnemers over hoe je het beste opvalt op de locatie.

Ze hebben vaak geweldige tips over de juiste bewegwijzering of de beste locatie voor je stand.

Maak een lijst van alles wat je nodig hebt op de dag van het evenement en bestel de benodigdheden ruim van tevoren.

Zelfs wanneer je niet betrokken bent bij de festiviteiten, kun je in een bestedende bui extra zaken krijgen van toeristen en inwoners.

Als je niet aanwezig bent op het evenemententerrein, plan je creatieve manieren om verkeer naar jouw bedrijf te trekken.

Bied bijvoorbeeld een korting of een deelname aan een prijsloting aan iedereen die een evenementen ticket krijgt. zorg dat ze jouw lot ook krijgen door met de organisator te onderhandelen.

 

4. Word een evenement sponsor

Sponsoring van een evenement is een manier om jouw bedrijfsnaam onder de aandacht van een hoop mensen te krijgen.

Het beste deel is dat sponsoring geen deel hoeft uit te maken van je budget. Je hebt meestal twee opties:

  • vaste sponsorbedragen
  • donaties

Weeg de kosten om een ​​betaalde sponsor te zijn af. Vraag een organisator naar de details van elk pakket en hoe jouw bedrijfsinformatie er precies zal uitzien voor de deelnemers.

Met een top donatie krijg je mogelijk paginagrote advertenties in een evenementenprogramma, bordjes voor evenementen, een prominente stand en radio-oproepen.

Daarnaast kan het ook helpen om autoriteit voor je website op te bouwen als je ook een link kunt krijgen op de evenementswebsite.

 

Lees meer manieren om vindbaar te worden op internet

 

Hoe dan ook, ontvang het contract schriftelijk om ervoor te zorgen dat je het gewenste niveau bereikt.

Kies je liever de donatieroute? Geef een product of service weg dat het potentieel heeft om herhalingsaankopen te doen.

De klantgegevens die je al hebt, kunnen hier een grote hulp zijn.

Kijk naar eerdere verkopen om populaire gatewayproducten te vinden die de deur openen naar meer aankopen.

Een andere optie is om een ​​ruimte of locatie voor een evenement te doneren. Organisatoren zijn altijd op zoek naar manieren om kosten te besparen, met name voor evenementen verspreid over meerdere locaties.

 

Sponsor een lokaal evenement

 

Als je de ruimte bezit, heb je nog meer hefboom om jouw naam en merk op zichtbare locaties te krijgen.

 

5. Host je eigen weggeefactie

Of je het evenement bijwoont of niet, giveaways zijn een goedkope manier om buzz rond je merk te genereren.

Nu denk je misschien: “Ik heb geen opwindende producten. Ik heb geen producten die gemakkelijk te verpakken en uit te delen zijn. ”

Het maakt niet uit. Elk product heeft waarde voor de juiste klant, dus focus op het verkopen van je diensten als een ervaring. Denk verder dan fysieke producten.

Stel dat je een drukkerijbedrijf of een klein accountantskantoor hebt. Verleen een gratis consult of een introductiepakket wat echte waarde kan bieden aan de evenementsbezoekers.

Laat je niet ontmoedigen als je wat meer moet brainstormen om de juiste aanpak te vinden.

Lokale marketing gaat over het plaatsen van een menselijk gezicht en het geven van een persoonlijkheid aan je bedrijf.

 

Draag gratis producten bij aan een lokaal evenement

 

Laten we zeggen dat je een personal training-bedrijf opent. Een leuke manier om klanten te bereiken, is door een snack- en watertent op te zetten tijdens een marathon, sportevenement of muziekshow.

Geef gratis gezonde traktaties weg aan klanten die bereid zijn om een ​​foto te maken met hun favoriete spierhoudingen.

 

6. Verzamel klantinformatie

Het opvolgen van klanten is de sleutel tot herhalingsaankopen en doorverwijzingen. Klanten worden gebombardeerd met marketing op grote evenementen, waardoor ze gemakkelijk leveranciers vergeten.

Zoek een efficiënte, respectvolle manier om contactgegevens te verzamelen.

Veel mensen willen de tijd niet nemen om stil te staan en 20 minuten te luisteren naar je pitch, maar ze laten graag een visitekaartje achter.

Als je bedrijf iets leuks weggeeft, vraag je klanten om een ​​visitekaartje achter te laten in je collectiepot. Perfect voor B2B!

Of druk je eigen visitekaartjes af met sociale media-handles, zodat klanten je online kunnen volgen.

 

Maak je jezelf vindbaar na het lokaal netwerken

 

 

7. Promoot het evenement op social media

Breng lokale marketing naar deze eeuw met social media.

Twitter, Facebook, YouTube en Instagram zijn geweldige plaatsen om interesse te wekken en om op te adverteren.

Ga naar de evenementpagina op Twitter om populaire hashtags te vinden. Hashtags zijn korte woorden of woordgroepen die trending topics identificeren.

Door event-hashtags te gebruiken, kun je de aandacht trekken van iedereen die het evenement volgt. Stel je de impact voor wanneer een evenement duizenden volgers heeft.

Overweeg het uitvoeren van promoties die leiden naar het evenement, die kunnen werken op elke site die je kiest.

Bied korting of een kleine weggeefactie voor het delen van je tweets, foto’s, video’s en andere inhoud.

 

Maak een deelactie op social voor je evenement

 

Geef mensen tegelijkertijd een reden om te stoppen bij je stand of winkel tijdens het evenement. Het punt van bewustwording is immers om de verkoop te stimuleren.

 

8. Experimenteer en leer

Lokale marketing vergt oefening. Maar maak je geen zorgen; het wordt eenvoudiger naarmate je meer interactie hebt met je community.

Zorg ervoor dat je leuke, vriendelijke medewerkers hebt die bij het evenement werken, want goede energie gaat een heel eind.

Het belangrijkste is dat je je concentreert op wat jouw producten speciaal maakt. Wanneer je iets unieks te bieden hebt, zul je zonder problemen op de proppen komen met geweldige marketingideeën voor je lokale bedrijf.

 

9. Neem deel aan een stadsbestuur

Een van de beste manieren om jezelf bekend te maken in de community, is door te dienen in een stadsbestuur.

Probeer er een te vinden die bij je interesse past en past bij de producten of diensten van je bedrijf past. Als je in het hart van de stad bent, wil je misschien iets als de ondernemersvereniging opzoeken.

Als je een passie hebt voor kunst of kunstwerken verkoopt, wil je misschien de Raad voor de Kunst eens proberen.

Als je geïnteresseerd bent in onderwijs of als je diensten uitvoert die nuttig zijn voor opvoeders, ouders of studenten, probeer dan te dienen in het lokale schoolbestuur.

 

Neem deel aan een lokaal stadsbestuur

 

Ook andere manieren van het ondersteunen van de scholen is een geweldige manier om je erbij te betrekken.

Bieden om te spreken met lessen over je branche of gastheer zijn met excursies naar je bedrijf bijvoorbeeld.

Leen je expertise om de school te helpen verbeteren. Een webdesign bureau zou bijvoorbeeld de website van de school kunnen updaten of een landschapsbedrijf zou een nieuwe bloementuin voor ze kunnen maken.

Vaak zijn dit soort besturen vol met mensen die invloedrijk zijn in die deelgebieden en die op hun beurt weer invloedrijk zijn in jouw regio als geheel.

Het contact met hen is nuttig, omdat ze je naar de mensen leiden die je uiteindelijk als klanten wilt hebben.

 

10. Word vrijwilliger

De kracht achter vrijwilligerswerk is sterk. Vrijwilligerswerk laat zien dat je bereid bent je tijd te geven om deel uit te maken van iets dat groter is dan jij of je bedrijf.

Het maakt je een teamspeler. Beter dan alleen vrijwilligerswerk doen, zou zijn om jouw werknemers te organiseren om samen in een organisatie vrijwilligerswerk te doen.

Je zou kunnen helpen bij de plaatselijke gaarkeuken, het recreatiecentrum of de bibliotheek. Zo laat je zien dat het gehele bedrijf is gericht op teruggeven aan de gemeenschap.

Kies ook hier vrijwilligerswerk uit wat een aansluiting heeft met de doelgroep die je wilt bereiken. Bijvoorbeeld een goed doel gericht op kinderen als je gezinnen wilt bereiken, of waar andere belangrijke bedrijven aan deelnemen die je wilt bereiken.

 

Word een vrijwilliger in je gemeenschap

 

Het deelnemen aan een goed doel kan natuurlijk nooit als enige motivatie hebben om meer te verkopen, dat gaat nooit werken. Je moet het uit eigen overtuigingen doen, maar waarom dan niet meteen netwerken inbouwen in je vrijwilligerswerk?

Als je al deel uitmaakt van een community bestuur of vrijwilligerswerk, moet het opbouwen van partnerschappen een makkie zijn.

Je hebt verbindingen gelegd met de leidende personen in jouw gemeenschap. Gebruik die relaties om samen te werken aan lokale initiatieven.

 

11. Doneer aan goede doelen

Doneren valt samen met vrijwilligerswerk, omdat aan beide een geldwaarde kan worden toegekend (hetzij in de uren die zijn gewerkt of in de hoeveelheid gedoneerde euro’s).

Maar doneren hoeft niet altijd geld te zijn. Net als bij de evenementen kun je ook aan goede doelen doneren op meer dan één manier.

Als je een grote ruimte hebt waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, overweeg dan het gebruik van de ruimte te schenken aan lokale groepen. Zo verspreidt het woord zich snel en komt men er wel achter dat je een aanhanger bent van andere organisaties in de regio.

Naast het verder positioneren van je bedrijf als een bedrijf dat oprecht om het welzijn van anderen geeft, is het doneren aan goede doelen een geweldige manier om je organisatie te promoten.

Vaak bieden non-profitorganisaties prikkels, zoals ruimte voor de advertenties van je bedrijf in brochures en hand-outs, voor het doneren aan hun zaak.

Geven is goed voor zaken: ideeën voor liefdadigheidsbetrokkenheid

Het is onderzocht en het is een feit: geven is goed voor het bedrijfsleven. 93 procent van ‘s werelds grootste bedrijven heeft in hun jaarverslag zaken opgenomen waarin hun initiatieven op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid worden beschreven.

Teruggeven betekent niet direct dat je winsten weggeeft.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), een algemene term die ook voor kleine bedrijven van toepassing kan zijn, verhoogt vaak zelfs het bedrijfsresultaat.

Hoewel veel kleine bedrijven niet in staat zijn om de bodemprijzen van ketens en grote winkelketens te evenaren, kun je vaak klantentrouw verkrijgen door jezelf als een gemeenschapsbedrijf te vestigen.

Een betere manier om te concurreren dan op prijs.

 

En klanten willen lokale bedrijven stimuleren en liever daar kopen, tonen deze lokale marketing statistieken aan.

 

 

Waarom geven is goed voor zaken?

Consumenten willen een merkbeleving kopen en niet alleen een product kopen.

Uit een recente Weber Shandwick / KRC Research-studie bleek dat 46 procent van de consumenten steeds vaker koopt bij bedrijven waardoor ze zich goed en gelukkig voelen.

Vooral millennials vinden het belangrijk dat Nederlandse bedrijven teruggeven aan de samenleving.

Teruggeven is goed voor PR, sociale media en SEO.

Deelname aan liefdadigheidsevenementen, zoals het werven van fondsen of het maken van je eigen evenement, kan jouw bedrijf helpen om positieve media-aandacht te krijgen (als je jullie inspanningen op een doordachte manier publiceert).

Dat is wat je “goede PR” noemt.

Aan de SEO-kant kan een vermelding van je bedrijf en een link naar je website vanuit een geloofwaardige media-outlet, de autoriteit van je kleine bedrijfswebsite vergroten.

Hoe meer media-links worden gegenereerd, hoe meer autoriteit je krijgt.

In een enquête van Twitter van Search Engine Journal volgde 50 procent van de respondenten dat verdiende media de beste SEO-resultaten zullen opleveren, gevolgd door betaalde media met 30 procent.

Op sociaal gebied vergroot het delen van de filantropische activiteiten van je kleine bedrijf op Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Pinterest en andere sociale media de kans dat je volgers jouw berichten delen met hun volgers.

Die shares kunnen fungeren als het online equivalent van positieve mond-tot-mondreclame, wat nieuwe bezoekers naar je website én naar je locatie kan trekken.

 

Consumenten kunnen hierdoor meer uitgeven aan je producten of diensten

Ten minste 55 procent van de wereldwijde online consumenten is bereid om meer uit te geven aan producten en diensten van maatschappelijk verantwoorde bedrijven, aldus Nielsen.

Dit gedrag is in opkomst en het biedt mogelijkheden voor een zinvolle impact in onze gemeenschappen, naast het helpen groeien van het aandeel voor merken.

 

Je bespaart geld door werknemers te behouden

Net zoals consumenten zich graag goed voelen bij de bedrijven waar ze van kopen, voelen medewerkers zich graag goed bij de bedrijven waarvoor ze werken.

Hoe beter je medewerkers zich over je voelen, hoe groter de kans dat ze blijven hangen.

 

Zakelijk teruggeven aan de gemeenschap

Veel succesvolle kleine en middelgrote bedrijven hebben loyale klanten gewonnen door terug te geven op manieren die relevant zijn voor hun bedrijf.

Hier zijn drie voorbeelden:

  1. In de boekhandel heeft Better World Books een aanhang gekregen voor het doneren van boeken en het bijdragen aan wereldwijde initiatieven op het gebied van alfabetisering. Op de website van het bedrijf staat een ticker onderaan de startpagina, zodat bezoekers een constant bijgewerkte voorstelling hebben van de gedoneerde boeken en ontvangen fondsen voor lees- en schrijfvaardigheid en bibliotheken.
  2. Lenzenvloeistofbedrijf Warby Parker doet maandelijks een donatie aan haar non-profitorganisaties op basis van het aantal verkochte brillen. Het doel is om burgers in ontwikkelingslanden op te leiden om eenvoudige oogonderzoeken te geven en goedkope brillen in hun gemeenschappen te verkopen.
  3. Het in Detroit gevestigde Better Life Bags ontwerpt op maat gemaakte, op bestelling gemaakte tassen. Om de tassen te maken, neemt het bedrijf vrouwen in dienst die moeite hadden om werk te vinden. De tassen worden geleverd met de namen van de vrouw die de tassen heeft gemaakt.

Klanten zullen vaak loyaliteit tonen aan bedrijven die geven om de stad die zij dienen en een gemeenschapsbedrijf worden kan vaak het verschil maken tussen floreren en je deuren moeten sluiten.

Als je klaar bent om de sprong te wagen en betrokken te raken, maar niet zeker weet hoe je dit het beste kunt doen, zijn hier nog enkele ideeën voor je bedrijf om betrokken te raken en je te richten op sociale verantwoordelijkheid:

 

Sporten, van middelbare schoolteams tot lokale amateurclubs, kan het hart en de ziel van een gemeenschap zijn. Ze kunnen bedrijven ook een geweldige kans bieden om jonge atleten te ondersteunen, evenals de markt te promoten bij sportevenementen.

Denk out of the box en koop een teamuniform of bied aan om hun prijsuitreiking te organiseren. Het hoeft geen enorme hoeveelheid geld te zijn en het kan veel betekenen voor de spelers en de gemeenschap.

 

Steun een lokale liefdadigheidsinstelling

Doneer een deel van je inkomsten aan een goed doel dat belangrijk is voor de gemeenschap, of meld je aan bij een organisatie.

Laat zien hoeveel je geeft om de inwoners van je stad door te helpen wanneer een lokaal kind ziek wordt, of een gezin zijn huis verliest door brand of door fondsenwervers te houden en geld te doneren.

 

Maak een beurs

Het sturen van een kind naar de universiteit is een grote kostenpost voor veel gezinnen. Overweeg een studiebeurs in te stellen voor een lokale student om deel te nemen aan een HBO of universiteit.

Zelfs een beurs van 500,- kan een student helpen om boeken of extra uitgaven te betalen nu de overheid een stuk minder betaalt en een student zich niet vol in de schulden wil steken.

Veel bedrijven richten beurzen op speciaal voor studenten die van plan zijn een carrière in hun sector na te streven wat direct een mooi bruggetje biedt naar het onder de aandacht brengen van jouw werkveld.

 

Word een lokale expert

Als je bekend staat als de “go-to source” voor een bepaald onderwerp in jouw gemeenschap, zullen mensen sneller naar je bedrijf komen wanneer zij jouw hulp nodig hebben.

Je kunt dit bereiken door gastartikelen over je vakgebied te schrijven voor lokale publicaties, vrijwilligerswerk te doen om lokale radiostations te helpen wanneer ze verhalen over je onderwerp behandelen, enz.

 

Geef een korting voor brandweerlieden, politieagenten, militairen en leraren

Aangezien deze beroepen meestal niet veel worden betaald, hebben veel van deze werknemers vaak een vast budget.

Door een korting op je producten of services aan te bieden aan degenen die hun leven aan de gemeenschap wijden, laat je de stad zien dat je deze helden ook op prijs stelt, misschien zelfs tegen kostprijs.

 

Conclusie

Een sociaal verantwoordelijk gemeenschapsbedrijf worden is niet iets dat overnacht gebeurt. Het vereist een gecoördineerde inspanning in de tijd en, belangrijker nog, een ware passie voor de gemeenschap die je dient.