Pinterest hashtags kun je ze gebruiken

Pinterest hashtags | met deze tips kun je je zichtbaarheid vergroten

Hashtags op Pinterest, kan dat ook net als bij Instagram en ook Twitter? Nou, het antwoord voor Pinterest en bijna elk sociaal platform tegenwoordig is volmondig ja, hashtag!

Nu je weet dat het kan én zin heeft neem ik je in dit artikel mee in het maken van een slimme strategie voor hashtags op Pinterest. Dit zal je helpen meer impressies en repins op je Pinterest-pins te krijgen.

Pinterest zegt: “Wij raden je aan om bij het plaatsen van een hashtag specifiek en beschrijvend te zijn. Gebruik woorden of woordgroepen die de inhoud in de Pin beschrijven – we raden aan dat je niet meer dan 20 hashtags per Pin toevoegt. Het is het beste om objectief te zijn en hashtags te gebruiken die logisch zijn en relevant zijn voor de Pin.

Afhankelijk van je Pin, overweeg het gebruik van hashtags die tijdsgebonden zijn (bijv. #Oscars, #backtoschool, #halloween) en hashtags voor evergreen content die goed werkt op Pinterest (bijv. #Mealplanning, #hairgoals, #homedecor). Dit is bedoeld voor gebruikers om gemakkelijker te kunnen filteren en relevante inhoud te vinden waarin ze zijn geïnteresseerd.

Hashtags zijn een nieuwe manier om gebruikers te bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw inhoud. Wanneer een gebruiker een hashtag doorzoekt, verschijnen de nieuwste pins met die hashtag bovenaan de feed. Wanneer een gebruiker dezelfde zin zoekt zonder de hashtag, wordt de oorspronkelijke pagina met zoekresultaten opgehaald.”

Hashtags helpen Pinners de nieuwste images op Pinterest te ontdekken.

Wat zijn hashtags?

Hashtags zijn een woord of zin voorafgegaan door een hash (#) en worden gebruikt om pins op een specifiek onderwerp te identificeren. Hashtags op Pinterest werken net als ergens anders.

Wanneer je hashtags toevoegt aan de beschrijving voor een nieuwe Pin, kunnen andere Pinners een feed bezoeken van alle pins die die hashtag delen. Of die pins worden gepromoot of niet, de meest verse pins staan ​​helemaal bovenaan.

Waar komen hashtags vandaan?

Hashtags worden nu regelmatig gebruikt door miljoenen gebruikers van social media, vooral onder leden van de grootste microbloggemeenschap Twitter. Velen zijn benieuwd wat de allereerste hashtag was en hoe deze zich snel over het internet verspreidde.

Een hashtag wordt gemaakt door online gebruikers om specifieke gebeurtenissen en relevante kwesties te bespreken. Deze zijn categorisch geordend zodat andere online gebruikers gemakkelijk naar het onderwerp kunnen zoeken en aan het gesprek kunnen deelnemen, waar ter wereld ze zich ook bevinden.

Dat is ook waarom ze zelfs bij Pinterest gebruikt worden in een volgorde van de nieuwste eerst én waarom Pinterest specifiek aangeeft dat je het het beste kunt gebruiken bij tijdsspecifieke evenementen, het gaat om het deelnemen aan het (trending) gesprek.

Informatie wordt bijgewerkt en gedeeld door gebruikers van sociale media.

De eerste hashtag

Chris Messina, een expert op het gebied van sociale technologie, is gecredit voor de allereerste hashtag op Twitter.

Hij plaatste eerst de hashtag #barcamp in augustus 2007. De hele tweet zag er zo uit:

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

Messina bedacht de hashtag met als doel het aanzwengelen van de discussie en online uitwisselingen met betrekking tot Barcamp, een technologie groep die activiteiten verzamelt over de hele wereld.

Zijn handle is @MrMessina. Sindsdien hebben hashtags zich verspreid naar andere sociale-mediasites en overal op internet om een ​​van de meest gebruikte functies te worden.

Volgens rapporten deelde Evan Williams, oprichter van Twitter, Messina mee dat hij eigenlijk niet dacht dat hashtags erg populair zouden worden vanwege hun zeer technische aanpak.

Maar niets was minder waar en een enorme populariteit volgde. Het doel was om gebruikers de juiste filters te geven die gesprekken beperkten tot meer specifieke kringen van mensen die allemaal gelijkgestemd waren. Een manier om elkaar te vinden, om de conversatie te vinden.

Tweets met name richten zich op bepaalde leden van de inner cirkel over een bepaald onderwerp en hashtags brachten een manier om hier eenvoudig op te kunnen reageren.

Hashtags vandaag

Tegenwoordig worden hashtags gemaakt door verschillende sociale-mediaspecialisten, opvoeders, instellingen en grote bedrijven van over de hele wereld om meer volgers te introduceren en de merkherkenning te vergroten.

Je kunt controleren hoe goed een hashtag het doet door deze aan analytische tools te laten zien die je vertellen hoeveel tweets er mee worden gemaakt, hoeveel vertoningen het online krijgt, wie er over praat, welke hashtags er worden gebruikt en wat mensen zeggen.

Deze zijn een van de handigste functies gebleken op Twitter en andere sociale mediaplatforms om relevante doelgroepen te bereiken die informatie over gerelateerde producten en diensten kunnen verspreiden.

Hashtags of chats worden regelmatig gehouden om gerichte doelgroepen op de hoogte te houden en voor bedrijven om feitelijke feedback te krijgen over een gerichte campagne.

Heb jij een hashtag-strategie?

Het hebben van een solide strategie achter je hashtag kan echte resultaten opleveren voor jou en jouw merk.

Het klikken op een hashtag kan een schat aan informatie en een zee van potentiële connecties bieden. Hier zijn een paar manieren waarop hashtags kunnen worden gebruikt:

  • Realtime interactie met vrienden, fans en influencers
  • Versterk je kennisgebied
  • Maak contact met andere mensen die geïnteresseerd zijn in hetzelfde onderwerp
  • Maak een campagne voor social media
  • Merk bewustzijn
  • Vang de trends – dagelijks, wekelijks of tijdens bepaalde seizoenen (vakantie)
  • Vind waardevolle UGC (User Generated Content, of door gebruikers gegenereerde inhoud)
  • Tijdens live-evenementen zoals conferenties
  • Bouw een sociale wedstrijd uit

Vind pins met hashtags

Je kunt gerelateerde inhoud ontdekken door te klikken op een hashtag in een Pin-beschrijving die je hebt gevonden of op een van je eigen pins. Je kunt ook zoeken naar een hashtag in de bovenste balk, zoals #bretels of #educatief

#bretels op pinterest

Hoe kun je zelf hashtags gebruiken op Pinterest

Hashtags voor pins gaan gewoon in de beschrijving. Om een ​​hashtag aan je Pin-beschrijving toe te voegen, type je “#” en voeg je een trefwoord of zin toe (er direct na zonder spaties). Als je jouw hashtag later wilt wijzigen, bewerk je gewoon de Pin-beschrijving.

Hashtags in de pinbeschrijving

Er zijn verschillende soorten hashtags voor groepen mensen die gelijke interesses hebben, bijvoorbeeld:

  • Location-based hashtags: #mydayinla #bigapple #NYC
  • Industry hashtags: #fashionista #fashionblogger
  • Vakantie-hashtags: #bevrijdingsdag #kerstavond
  • Call to action: #pinitforlater #clicktoread #pintowin
  • Branded hashtag: in het leven geroepen door een merk om een campagne te ondersteunen. McDonald’s gebruikte #alldaybreakfast toen ze overstapten van ontbijt dat eindigde om 10:30 uur tot ontbijt dat je de hele dag kon kopen.

Merkgerelateerde hashtags kunnen een gemeenschap creëren en bewustzijn vergroten. Maak een hashtag die positief zal resoneren met je publiek.

In ieder geval zijn succesvolle hashtags vaak:

  • Aan de korte kant
  • Makkelijk te onthouden
  • Consistent met je merk
  • Exclusief voor jouw merk
  • Gericht op één bericht
  • Uniek en niet algemeen

Waar goede hashtags te implementeren

Het is belangrijk om Pinterest-hashtag-groepen te maken die relevant zijn voor je berichten. Je kunt hashtag-onderzoek delen met je Instagram-berichten als je dat misschien al wel deed, met als verschil de hoeveelheid die je gebruikt.

Maximaal twintig hashtags wordt aanbevolen door het Pinterest-team en je kunt tot dertig hashtags gebruiken op Instagram, maar ik houd ervan om slechts enkele hashtags te gebruiken op pinterest.

Onthoud, ze zijn onderdeel van je pin beschrijving en daar wil je ook al zoekwoorden instoppen om gevonden te worden, dus beter om het vooral erg relevant te houden en 2 tot 4 is meestal meer dan genoeg.

Op Instagram is het je belangrijkste troef om gevonden te worden, op Pinterest is het een extraatje en kun je je beter richten op het optimaliseren van je vindbaarheid op zoekwoorden.

Als je er toch veel wilt gebruiken, zoals velen anderen doen hoor, dan kun je er altijd voor zorgen dat ze iets verder naar onder verplaatst worden zodat mensen ze niet direct zien zoals displaypurposes.com hier weergeeft:

Hashtag gallery op pinterestHashtags invoegen in je pinmix van populaire hashtags
Elke hashtag heeft zijn eigen “galerij”. Mensen bladeren soms door deze galerijen om foto’s te bekijken waarin ze zijn geïnteresseerd.
Elke hashtag-galerij heeft een gedeelte ‘Boven’ en een gedeelte ‘Recent’. De berichten in ‘Top’ worden bepaald door een combinatie van hoe recent het bericht is en hoeveel likes / reacties het ontvangt.
Hoe meer hashtags je gebruikt, hoe meer galerijen jouw werk in getoond wordt. Het maximaal toegestane aantal per post is 30 hashtags, hoewel Pinterest er max 20 adviseert.
Je kunt hashtags toepassen op je bericht door ze in het bijschrift te plaatsen of door ze in een reactie op je eigen bericht te plaatsen.
Als je veel hashtags gebruikt, kun je een schone uitstraling krijgen door de hashtags in een opmerking te plaatsen en die opmerking te beginnen met vijf punten, elk op hun eigen regel. Dit dwingt Instagram om de reactie samen te vouwen.
Je moet proberen een mix van populaire hashtags te gebruiken (waar veel mensen doorheen browsen) en minder populaire hashtags waarvan je de kans hebt om een plekje in ‘Top” te bemachtigen.

Hulpmiddelen voor het vinden van hashtags

Display Purposes: Desktop tool voor het vinden van hashtags. Ik hou van de kleurcodering en het is gemakkelijk te gebruiken.

Display purposes om hashtags te vinden op desktop

TagDef:Hier kun je de definities van populaire hashtags bekijken en eventueel zelf definities toevoegen

Tagdef definites opzoeken van hashtags

Tags for likes: Een app voor smartphones voor het verzamelen van groepen van bijelkaar horende hashtags die je dan gemakkelijk tegelijk kunt gebruiken.

Hashtagif.me: Veel geweldige informatie hier over mensen die de hashtag gebruiken, evenals gerelateerde hashtags.

Hashtagify me zoekresultaten

Hoe je jouw Hashtag Stash en groepen opslaat

Ik heb net een nieuwe iPhone-app gevonden die ik aan het testen ben, genaamd Mono Hashtag Library. Mono is een hashtag-organizer om je te helpen bij het beheer van je hashtags. Snel hashtags toevoegen, sorteren, compileren, verplaatsen en verwijderen. Compileer hashtags van een vergelijkbare categorie eenvoudig in mappen.

Mono hashtag library tool

Moet je oude pins bijwerken?

Als ze essentieel zijn voor je website of als je heel populaire pins of boards hebt, bewerk dan je oude pins en krijg meer tractie met ze. Ik heb het gedaan voor mijn beste pins en ik denk dat ze meer groei hebben laten zien door de toevoeging van populaire hashtags.

Ik hoop dat dit artikel je inspireert om wat tijd te nemen en je eigen Pinterest-hashtag-strategie te maken. Doe het werk een keer en dan kun je ze steeds opnieuw kopiëren en plakken. Het is de moeite meer dan waard.

Ik zou heel graag horen over je Pinterest hashtag-successen in de reacties.

Pinterest hashtag strategie tips