SEO Services on Demand
info@decisiontree.nl

Content Marketing is about customer empowerment

- Decision Tree

De huidige Content Marketing en SEO strategie gaat niet meer over het pushen van je producten en diensten. Het gaat om Customer Empowerment, het helpen van je klanten. Wat vinden zij belangrijk en hoe kun je ze in elke stap van de funnel aanspreken?

Wij bouwen content, wij bouwen de funnel……wij bouwen journeys

Benieuwd naar een gratis journey advies?

Neem contact op

Onderzoek

Wie zijn je klanten en wat voor problemen hebben ze? In de eerste fase zijn ze nog niet op zoek naar een concreet product of een bepaald merk, ze hebben alleen nog een probleem en zoeken naar mogelijke oplossingen….

Content Marketing

Goede Content Marketing helpt de klant met zijn probleem. Wanneer je je klant én hun problemen kent, dan kun je ze helpen door te schrijven over de oplossingen. Dit zorgt voor vindbaarheid in de zoekmachines en tegelijk een sterke band.

Funnel

Geef de klant iets waardevols, help ze met hun problemen en geef ze wat extra. Zorg dat je inschrijvingen krijgt voor je nieuwsbrief of contacten voor leads. Bouw een band op, geef die helpende hand en ga dan voor de sale.

Customer Empowerment

Decision Tree Content Marketing kijkt naar je klanten, waar ze mee zitten en welke taal ze spreken. We schrijven de content die ervoor zorgt dat je gevonden wordt én dat je leads en sales genereert.

Wat is onze werkwijze

Strategie bepaling

We doen onderzoek naar Keywords, Qustions & Answers. Waarop zoeken klanten en hoe kun je hun vragen het beste beantwoorden. Welke termen gaan we gebruiken die zorgen voor vindbaarheid.

Consistentie in creatie

Wat zijn je doelstellingen en wat is je budget? We zorgen in ieder geval voor continuïteit in creatie. Of je nu elke week 3 artikelen wilt plaatsen, eentje in de week of één per maand. Consistentie is belangrijk om te blijven groeien.

Conversie optimalisatie

Met Content Marketing zul je mensen bereiken in elk stadium van het aankoop proces. Wij houden ze betrokken bij je merk tot ze klaar zijn voor die aankoop. We genereren inschrijvingen, leads en sales door de funnel af te stemmen op hun behoeften en de conversie te optimaliseren.

Goed onderzoek

Het kan het succes van je campagne maken of breken

Content Marketing op basis van zoekwoorden onderzoek

We hebben een blogartikel geschreven over de manier waarop we zoekwoorden onderzoek doen voor onze Content Marketing. Goed onderzoek kan je enorm helpen met je vindbaarheid in de zoekmachine en met gratis verkeer naar je site.

Lees het volledige artikel

Breng me naar dat artikel

Goede SEO teksten hebben een duidelijk doel

We maken teksten voor de voor jou belangrijke doelen:

Verkrijgen van meer directe verkopen

Alles van zoekwoorden onderzoek, schrijven van geoptimaliseerde content en conversie optimalisatie. Dat is twee vliegen in één klap: vindbaarheid én verkopen.

  • We onderzoeken jouw doelen en bepalen de content strategie
  • We kijken welke content leidt tot de meeste vindbaarheid
  • We optimaliseren voor actie & conversie

Verkrijgen van meer bezoekers en leads

Blogartikelen en behulpzame content. Alles van zoekwoorden onderzoek, schrijven van geoptimaliseerde content en inrichten van lead-funnels:

  • We onderzoeken de hulpvragen van jouw publiek
  • Kijken welke content leidt tot de meeste bezoekers
  • Optimaliseren voor leadgeneratie

Verkrijgen van links

Ja, er bestaat ook content gericht op het verkrijgen van links voor het opbouwen van je autoriteit. Wij nemen alles uit handen van onderzoek, creatie tot outreach:

  • We onderzoeken creatieve contenmogelijkheden in jouw markt
  • Kijken welke content leidt tot de meeste potentiële links
  • Outreach naar influencers in jouw markt

Ben jij ook op zoek naar het uitbesteden van SEO-content?

Je bereikt zoveel meer met geoptimaliseerde content. Meer bezoekers, meer leads, meer omzet. Goede content marketing zorgt voor de links én de juiste bezoekers.

Vraag een offerte voor de kosten van jouw project:

Neem contact op

Wat is schrijven voor SEO of SEO bloggen tegenwoordig?

Wat betekent schrijven voor SEO in deze tijd? Nou ja, een heleboel dingen.

Het schrijven voor SEO betekent dat je goede teksten maakt die erop gericht zijn gevonden te worden in de zoekmachines. Dit kun je doen door:

  1. onderzoek te doen naar welke vraagstukken je klanten mee zitten
  2. deze vragen van bezoekers oplossen met je content
  3. de user intent of gebruikersintentie mee te nemen in je artikel
  4. de gebruikerservaring op de pagina te optimaliseren (bijvoorbeeld door handige leesbare alinea’s, ook op mobiel en gebruik van koppen en subkoppen

Onderzoek doen naar welke vraagstukken je klanten mee zitten

De eerste stap is essentieel voor de vindbaarheid. Wanneer niemand zoekt naar een bepaald onderwerp is het artikel wat je erover schrijft gedoemd om nooit gevonden te worden.

 

Klinkt redelijk logisch toch?

 

Zeker, maar toch wordt deze stap vaak vergeten. Begin je blogpost of artikel altijd met het idee “Welke vraag wil ik hiermee beantwoorden?” Dan kan zijn “Ik ben op zoek naar een lekker parfum” tot “Kun je bretels en een riem samen dragen?”

 

Hier staat een van onze klanten op nummer 1:

onze klant mighty good man op nummer 1 met content marketing

Onze agency is erop gericht de beste vraagstukken in jouw markt te vinden en hierop content te bouwen die de vragen van je bezoekers beter beantwoord dan welke andere pagina op het internet dan ook.

Het beste antwoord op de vraag betekent dat je het ook verdíent om bovenaan te staan. Dat is al de halve wedstrijd (waarom het niet de hele wedstrijd is lees je in onze post over het belang van linkbuilding).

 

Het oplossen van de zoekvraag

Omdat zoekmachines zo veel beter zijn geworden, heeft Google, maar ook Bing, veel meer de nadruk weten te leggen op content. Je content is nu een van de belangrijkste zaken die ervoor kunnen zorgen dat je hoog komt in de zoekresultaten.

help mensen met hun zoekvraag met jouw seo tekstenEen zoekmachine wil zijn gebruiker helpen. Dit kunnen ze doen door een site te laten zien die het antwoord heeft op zijn vraag. Als die site de vraag perfect heeft beantwoord is de gebruiker niet alleen blij met die site, maar ook met de zoekmachine die dit antwoord voor hem gevonden heeft!

 

Dat is waarom de zoekmachines de grootste waarde hechten aan het helpen van de gebruiker.

 

Wanneer jij de zoekvraag zo volledig mogelijk kunt beantwoorden, dus niet alleen de vraag die hij stelt maar ook alles wat hij daarna nog meer zou willen weten, dan heb je een goede kans om bovenaan te komen. En bovenaan betekent veel gratis verkeer.

 

Wat is de user intent of gebruikersintentie en hoe gebruik ik dit in mijn content?

In ieder geval het belangrijkste om rekening mee te houden bij het opbouwen van je pagina’s.

User intent, of gebruikersintentie, is het doel van de gebruiker. Hetgeen hij wil bereiken met zijn zoekopdracht:

  • Van het kopen van een specifiek product,
  • tot onderzoek naar welk product een oplossing zou kunnen zijn voor zijn probleem,
  • tot antwoord vinden op een algemene vraag.

gebruik user intent in je blog tekstenWanneer de intentie is een vraag te beantwoorden, dan heeft je productcategorie-pagina niet zoveel zin. Je zult hiermee niet bovenaan komen.

Ga na wat de user intent is en pas je content hier op aan om de bezoeker dáár bij te helpen.

Als je bijvoorbeeld een blog wilt beginnen, dan is dat een perfecte plek om vragen van potentiële klanten te beantwoorden met hulpvaardige content.

Waar moet een goede SEO-tekst aan voldoen?

Wanneer je ons inhuurt om je website teksten te laten schrijven, optimaliseren we uiteraard deze content. We kunnen zelfs in overleg al je bestaande pagina’s optimaliseren om een vliegende start te maken.

Maar waar zou je zelf op moeten letten wanneer je goede webteksten zou willen schrijven?

Een goede SEO tekst moet voldoen aan:

  1. geschreven voor de lezer
  2. duidelijke alinea’s en koppen en subkoppen (H1, H2 en H3)
  3. duidelijk font, ook voor mobiel
  4. beschrijvende en korte url
  5. een groep nauw gerelateerde zoekwoorden omvatten binnen een hoofdvraag
  6. voldoende aansporen om verder te lezen

 

Geschreven voor de lezer

Het belangrijkste is het dan de tekst gemakkelijk te lezen is. De gebruiker moet immers door willen lezen, anders kun je nooit zijn vraag beantwoorden.

De tijden van het zoveel mogelijk opnemen van je zoekwoord zijn voorbij. Je hoeft het woord ook niet meer per se heel vaak voor te laten komen in de tekst.

Het is niet verplicht om je zoekwoord op te nemen in de titel (H1), maar dit kan wel handig zijn. Al is het alleen maar om te zorgen dat een gebruiker het:

  • direct ziet in de zoekresultaten
  • op de pagina gelijk ziet dat het artikel inderdaad over zijn vraag gaat

Het beste is om gewoon een natuurlijke tekst te schrijven zonder hier teveel bij stil te staan. Je zoekwoord zal er vanzelf wel in voor komen als je artikel hier echt over gaat.

 

Duidelijke Headline-tags (de H1, de H2 en H3)

Je headline tags laten je gebruiker zien waar een alinea of stuk tekst over gaat. Ik ben echt een SEO tekstschrijver en gebruik zoveel mogelijk koppen en subkoppen om het stuk tekst op een natuurlijke manier onder te verdelen.

maak goed gebruik van koppen en subkoppen in je seo-teksten

Het is gewoon een goede manier om grote stukken tekst in hapklare brokjes onder te verdelen.

Daarnaast biedt het de scannende lezer de mogelijkheid om snel de belangrijkste zaken van de inhoud van het artikel mee te krijgen. Dan kan hij zelf kiezen of hij bepaalde onderdelen toch leest.

De structuur is niet super belangrijk, hoewel onze freelance tekstschrijvers altijd de instructie krijgen slechts één H1 tag te gebruiken, de titel van het stuk, en altijd H3’s onder H2’s te gebruiken.

H2 kopjes geven dan weer een hoofdonderwerp aan wat je met het stuk tackelt, H3’s alle subonderwerpen die daarbij horen. Een nieuw hoofdonderwerp krijgt dan weer zijn eigen H2 (en H3) tag.

 

Duidelijk font, ook voor mobiel

Je website moet duidelijk leesbaar zijn. Anders vertrekt iemand zeker weer snel van je site.

Aangezien time on site en bouncerate meegenomen worden in het bepalen of jouw site je gebruikers helpt, is het belangrijk om het ze zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Test je font ook uit op mobiel. Is hij nog steeds goed leesbaar? De minimum font-grootte voor mobiel wordt door velen gezet op 16px en we adviseren 17px.

optimaliseer je content voor mobiel

Beschrijvende en korte url

Je URL zou gelijk moeten laten zien dat deze pagina een gebruiker gaat helpen. Wanneer hij hem ziet zou hij zonder verdere extra informatie over je pagina die beslissing moeten kunnen nemen.

Belangrijk is daarbij nog dat je hem niet te lang maakt. Is je titel bijvoorbeeld:

“10 tips om je facebook advertenties meer bereik te geven”

Dan zou je url kunnen zijn: mijnsite.nl/facebook-advertentie-bereik

Wij houden hier ook altijd rekening mee wanneer je je content door ons wilt laten schrijven zodat optimale vindbaarheid is gegarandeerd.

 

Gebruik meerdere gerelateerde onderwerpen of vraagstukken in je artikel

Dit kan een belangrijke impuls geven. Je moet woorden en zinsdelen gebruiken die Google heeft gerelateerd aan een bepaald zoekwoord. Hoe meer gerelateerde onderwerpen je kunt behandelen en oplossen hoe beter. Je moet het eigenlijk zien als een vervolgvraag waar iemand daarna op zou kunnen komen.

 

Aansporen om verder te lezen

De gebruikerservaring is belangrijker dan ooit, en dat is te wijten aan betrokkenheidsstatistieken.

In wezen kan Google zien dat mensen die op een bepaald resultaat klikken, minder snel op de knop ‘Vorige’ klikken en een ander resultaat kiezen of waarschijnlijk op die pagina of site blijven en verder gaan met die inhoud en hun hele vraag hiermee kunnen oplossen.

Dat is een goed teken voor Google en ze willen dat soort sites bovenaan zetten.

Stappen in het schrijven van de beste SEO content

Als je niets anders kunt doen, doe dan deze vijf stappen wanneer je schrijft voor SEO en je zult meer succes hebben dan de meeste van je concurrenten.

Stap 1: maak een lijst alle zoekwoorden en zoekvragen die een pagina target

Dus, als je er een lijst voor zou opstellen, dan moeten alle woorden dezelfde intentie delen. Je zet vervolgens al die zoekwoorden op een rijtje.

Stap 2: Je maakt een lijst van wat de zoekers eigenlijk proberen te bereiken wanneer ze die zoekopdrachten intypen.

Dus iemand zocht naar blauwe horloges. Wat willen ze dan?

  • Informatie over blauwe horloges
  • verschillende modellen zien
  • weten wie ze maakt
  • ze kopen
  • prijzen zien
  • zien waar ze ze online kunnen krijgen

Dat zijn de intenties achter die vragen.

In dit geval weet Google dat de intentie is op zoek te naar een product om te kopen. Ze tonen hun Google Shopping ads én de bovenste resultaten zijn van categorie pagina’s waar mensen door een aantal verschillende opties heen kunnen gaan:

Gebruikersintentie is om te kopenStap 3: Maak een visuele lay-out

Dit wordt onze kop. Dit is onze afsluiting. We gaan dit belangrijke sleutelconcept bovenaan plaatsen in een callout-box of dikgedrukt tonen. Dit is hoe we al die zoekintenties op de pagina visueel zullen behandelen met inhoud, geschreven of images.

Stap 4: Schrijf eerst en voeg vervolgens de zoekwoorden en de cruciale, verwante termen, woordgroepen, topconcepten en onderwerpen toe aan de pagina. Niet vanuit de zoekwoorden schrijven.

Stap 5: maak de hook, de hook die invloedrijke mensen en publicaties maar ook je gewone bezoekers zal aansporen actie te ondernemen, te delen of er zelfs naar te linken.

Omdat links in 2018 er nog steeds toe doen, zijn ze nog steeds een belangrijk onderdeel van SEO.

4 kenmerken van goed geschreven SEO-teksten

SEO-tekstschrijven en content marketing staat tegenwoordig op 99,9999% van de agenda van marketeers en bedrijven.

Waarom?

In onze huidige wereld worden internetgebruikers elke seconde gebombardeerd met een berg nieuwe SEO blogs en artikelen.

Alleen al op WordPress worden elke maand meer dan 86,4 miljoen berichten gepubliceerd.

  1. Je moet zorgen dat jouw content nog gevonden kan worden in deze zee van zoekresultaten
  2. Je moet zorgen dat mensen je content lezen en een gewenste actie ondernemen

 

Heb je een minimaal aantal woorden nodig voor SEO? En een keyword dichtheid?

Dit horen we vaak van klanten:

Eén SEO-consultant vertelde me gisteren dat blogposts meer dan 1k woorden zouden moeten zijn, een andere vorige maand zei dat het 750+ was. Vanuit een andere hoek zei een persoon dat ik een keywoord dichtheid van 5% moest hebben, de ander zei 10% en iemand anders zei dat ik dit maar 5 keer per 500 woorden tekst moest gebruiken!

Elke afzonderlijke marketeer biedt een ander antwoord en het is allemaal tegenstrijdige informatie.

Een goed voorbeeld: bloglengte voor SEO. Wat is het juiste aantal woorden om de massa’s aan te spreken?

Hier volgen aanbevelingen uit verschillende bronnen van autoriteit:

Yoast zegt dat je altijd blogs moet plaatsen met meer dan 300 woorden. Ze zeggen ook dat ervaren schrijvers bij elk bericht meer dan 1000 woorden moeten opnemen, terwijl minder ervaren schrijvers rond de 700-800 score kunnen blijven.

content advies van de wordpress plugin yoastOndertussen richtte HubSpot zich op onderzoek dat zegt dat berichten met een gemiddelde leestijd van 7 minuten de grootste aandachttrekkers zijn. Als de gemiddelde lezer 300 woorden per minuut gebruikt, betekent dit dat jouw blogs 2000-2,500 woorden lang moeten zijn.

En dan is er Neil Patel, die aanbevelingen doet die zijn gebaseerd op de industrie. Bijvoorbeeld, die in de detailhandel moeten streven naar 1.500-1.700 woorden per post, terwijl merken in financiën voor 2.100-2.500 woorden moeten gaan.

Met alle tegenstrijdige berichten die er zijn met verschillende aanbevelingen, is het geen wonder dat zoveel marketeers aan hun hoofd krabben.

Wat is het juiste antwoord?

Ten eerste: er is geen perfecte, definitieve SEO-strategie
Het is onjuist om aan te nemen dat er één “alles-in-één antwoord is.

Helaas is er niet één geheime formule.

Als een SEO je wel een definitief antwoord geeft, negeren ze volledig een vitale factor.

SEO-inhoud met een hoge positie en veel verkeer is complex en gelaagd. Het past niet in een mal.

Waarom is er geen perfecte manier om SEO content te laten schrijven?

Omdat SEO er altijd anders uit zal zien, afhankelijk van de doelgroep die je bedient, en met name de intentie van de gebruiker.

Je specifieke doelgroep bepaalt de zoekwoorden die voor jouw inhoud werken. Ze bepalen ook de meest succesvolle lengte voor je blogberichten, het type inhoud dat goed presteert en hoe dit allemaal samengaat.

DAT is waarom je zoveel verschillende antwoorden kunt vinden voor best practices van SEO overal op het internet. SEO is doelgroepspecifiek!

Ten tweede: Goede SEO Writing is geschreven voor MENSEN
Er is dus geen perfecte SEO-formule – het ziet er anders uit voor elke individuele situatie, site, doelgroep en doel.

Nu we dat uit de weg hebben is het tweede om te onthouden dat SEO-algoritmen zijn gebouwd om te werken, te denken én te ranken zoals mensen dat zouden doen.

Het uiteindelijke doel is dat algoritmen de menselijke logica begrijpen. Naarmate ze slimmer worden, komen ze dichter bij het nabootsen van menselijke cognitie.

Volgens The Conversation hebben de technische experts van Google neurowetenschappers aan het werk gezet om hen te helpen het menselijk brein beter te begrijpen.

seo tekstschrijvers schrijven voor mensenZe willen die kennis toepassen op het zoekalgoritme. Als het meer op een mens kan lijken, dan zal het de zoekintentie van de gebruiker beter dienen. (Er is een reden dat ze dit “RankBrain” noemen.)

We moeten ons er ALTIJD van herinneren dat het de bedoeling van Google is om de eindgebruiker de inhoud te bieden die ze willen hebben – het materiaal waarop ze willen klikken.

We moeten ons richten op dit denken om beter te presteren. We moeten person-centric content creëren.

Schrijf niet voor het algoritme maar voor de mens

Hoewel het algoritme van Google een robot is, kunnen we niet schrijven voor de robot. We moeten schrijven voor de mensen die de robot probeert te bedienen.

In de loop der jaren heb ik duizenden blogs getest en gepubliceerd voor websites en blogs die content creatie wilden uitbesteden. Uit mijn ervaring ben ik tot deze conclusies gekomen:

  1. Kies zoekwoorden zorgvuldig

Wanneer je het juiste zoekwoord vindt om te gebruiken, schiet je rankingspotentieel omhoog. Kies woorden met relatief weinig concurrentie en waar je het beste artikel op het internet voor zou kunnen schrijven.

De meeste hulpprogramma’s voor zoekwoorden geven bijvoorbeeld aan hoe moeilijk een zoekwoord is op een schaal van 1-100. (Een score van 100 betekent in feite dat het zoekwoord onmogelijk te ranken is.) Ik heb nooit een zoekwoord gekozen met een score hoger dan 40.

Een te moeilijk zoekwoord vereist de juiste seo contentStem ook de lengte van je content af op de moeilijkheidsgraad van het zoekwoord. Zo kun je je resources het beste inzetten.

Ik adviseer ook altijd om een Nederlandse variant van het woord te gebruiken als er engelse termen worden gebruikt in jouw markt. Op die manier hoef je het niet ook nog eens op te nemen tegen alle grote internationale websites!

2. Gebruik kansrijke zoekwoorden met potentieel

Je SEO-schrijven zal een verspilling zijn als je probeert te ranken voor een zoekwoord dat al is gekaapt.

Gekaapt betekent hier dat iemand anders het absoluut beste inhoudsitem heeft gemaakt voor dat zoekwoord. Wat je zeker nog kunt doen, is wanneer je werkt in een bepaald gebied hier specifiek op te focussen met lokale seo, daarbij kun je nog content schrijven en autoriteit opbouwen in jouw werkgebied.

Je moet de zoekresultaten doorzoeken en de hooggeplaatste stukken analyseren om te zien of dit het geval is. Je moet ook weten hoe geweldige, definitieve inhoud eruit ziet zodat jij een beter artikel kunt maken.

3. Maak inhoud met een lange vorm, d.w.z. inhoud die grondig is

Inhoud die uitputtend is over een onderwerp, weldoordacht en boordevol goede informatie is grondig – en het is meestal een lange vorm.

2.000 woorden is vaak de minimumlengte voor gedegen inhoud, volgens Neil Patel – hoewel dit een beetje kan veranderen afhankelijk van je onderwerp of het publiek dat je opgeeft. (Houd er rekening mee dat de juiste lengte van de inhoud voor goede SEO RELATIEF is, geen statische, rigide statistiek.)

4. Voeg waarde toe in je SEO-blogs

Het toevoegen van waarde aan je content marketing-copy is een must voor zowel je menselijke lezers en SEO.

Dat is de kwantificeerbare waarde waarnaar je in een bericht kunt verwijzen en zegt: “Ja, dit is informatief en helpt / leert / verlicht mijn publiek.”

 

Dát is hoe je SEO-tekstschrijven op een goede manier doet.

 

Waarom je SEO teksten uitbesteden?

Al deze zaken plús nog veel meer dragen bij aan een goede vindbaarheid en een perfecte merkbeleving. Door het uitbesteden van het schrijven van je teksten krijg je in één klap al deze expertise.

Zo blijft het niet langer een ondergeschoven kindje, een project wat je er ook nog even naast doet, maar een solide strategie die met de juiste aanpak voor enorme organische groei zorgt.

waarom moet je je seo teksten uitbesteden

Wanneer start jij met Content Marketing?

Het kost gemiddeld 62% minder dan outbound marketing én levert 3x meer leads op

Dacht je dat Content Marketing te duur is? Het is goedkoper dan outbound marketing en levert veel meer op. Plus je kunt maand op maand groeien door je organische (gratis) verkeer te vergroten.

Vertel jouw verhaal......help je klanten

Neem contact op