Marketingtips voor je kledingwinkel: voor webshop en fysiek

door Joost Nusselder | Bijgewerkt op:  02/12/2018

Ontvang mijn geheime blogtips en al mijn sjablonen helemaal GRATIS bij mijn e-mailcursus en nieuwsbrief.

We gebruiken je e-mailadres alleen voor onze nieuwsbrief en respecteren jouw privacy

Ik schrijf deze artikelen met veel plezier voor mijn lezers, jullie. Ik accepteer geen betaling voor het schrijven van reviews, mijn mening over producten is die van mijzelf, maar als je mijn aanbevelingen nuttig vindt en je uiteindelijk iets koopt via een van de links kan ik daar mogelijk een commissie over ontvangen. Meer informatie

Marketing is een belangrijk onderdeel om klanten naar een kledingwinkel te krijgen. En er zijn veel vergelijkingen te maken met of je een fysieke winkel of een online winkel hebt.

Of misschien allebei, die je tegenwoordig steeds vaker ziet.

In dit bericht vertel ik je over enkele marketingtechnieken voor je kledingwinkel waar je misschien nog niet aan hebt gedacht.

Kledingwinkel Advertentie-ideeën

Wanneer u een kledingwinkel runt, is marketing van cruciaal belang om klanten binnen te halen en hen geïnteresseerd te houden in uw veranderende voorraad.

De mode-industrie is een van de meest dynamische en bloeiende industrieën ter wereld.

Het combineert een breed scala aan activiteiten, van de juiste productie van producten, de transformatie van eersteklas materialen en het creëren van onder andere kleding, schoenen en accessoires.

Een van de grootste pijlers van deze branche is het verkooppunt, jij.

Omdat de kledingmarkt volatiel kan zijn, kan effectieve marketing u helpen een loyaal klantenbestand op te bouwen om uw winkel door de seizoenen heen in beweging te houden.

Terwijl u een marketingcampagne plant, wilt u waarschijnlijk ook fysieke marketing gebruiken voor uw fysieke winkel. Maar vergeet niet de kracht van online marketing, waarmee je mensen in jouw omgeving kunt bereiken met de juiste targeting.

Het is net zo essentieel voor een online winkel als voor je fysieke modewinkel.

Door uw merk op zoveel mogelijk plaatsen bij uw klanten te plaatsen, creëert u naamsbekendheid en nieuwsgierigheid.

Creëer een online aanwezigheid

Of je nu alleen een online winkel hebt of een fysieke winkel. Creëer een online aanwezigheid zodat klanten uw bedrijf op naam of type kunnen vinden.

Ook als je niet online verkoopt, wil je met je website ook lokaal gevonden worden, zodat mensen je kunnen vinden en bezoeken.

Huur een professionele ontwerper in om een ​​website te maken en deze te optimaliseren voor zoekmachines.

De technische kant van de site is de basis. Maar stop daar niet.

Zoek ook naar een specifieke SEO-dienst voor webshops, te vinden met de juiste content en de juiste links om autoriteit in uw markt op te bouwen.

Je kunt ook veel zelf doen als je wilt, en goed onderzoek kan veel helpen.

Richt u op trefwoorden en trefwoordzinnen waar klanten naar zoeken, zoals de namen van de merken die u verkoopt of 'kledingwinkel' plus uw plaatsnaam als u die fysieke winkel ook heeft.

We hebben hier een gratis minicursus: SEO voor webshops, leer in 3 dagen de belangrijkste punten voor je site oppikken.

Als je een niche-kledingzaak hebt, gebruik dan zoveel mogelijk deze specifieke woorden in het zoekmachineoptimalisatieproces: denk bijvoorbeeld aan uitdrukkingen als:

plus size badpak
sportkleding voor peuters
of hipsterblouse

Hoe specifieker, hoe beter. Op voorwaarde dat mensen ernaar zoeken natuurlijk. Maar anders zou niemand de kleren kunnen kopen.

Vergeet in ieder geval niet de vermelding in Google Mijn Bedrijf (of Mijn Bedrijf) met uw fysieke locatie.

Wanneer klanten smartphones gebruiken om naar kledingwinkels in de buurt te zoeken, wordt uw bedrijf weergegeven als u het goed doet.

Maak een geweldige over ons pagina over de locatie waar je bent en wat je verkoopt.

Ook hier gaat het erom een ​​betere en informatievere pagina te maken dan uw concurrenten hebben, zodat wanneer iemand zoekt naar een kledingwinkel bij u in de buurt, hij u als eerste in Google vindt.

En iedereen is aan het googlen!

Versterk je aanwezigheid nog verder door een blog te maken en regelmatig te posten over de laatste mode, nieuwe kledingstukken en evenementen in de mode-industrie en zorg ervoor dat je blogposts hebt die verkopen.

Een eCommerce-speler uit New York die bekend is geworden als een van de grotere bedrijven ter wereld in hun niche, is de intieme lijn Adore Me.

Hij begon op eigen kracht en heeft dankzij een kapitaalinjectie zijn merk een boost kunnen geven.

Dit is een voorbeeld van een klein detailhandelsbedrijf dat snel is gegroeid door het gebruik van de virtuele wereld, waar het essentieel is om het publiek grondig te kennen en goed geïnformeerd te zijn over hoe het te bereiken.

Bij een bezoek aan hun website is direct duidelijk welke marketingtechnieken zij gebruiken om de gebruiker te beïnvloeden.

Adore me kledingwinkelmarketing

Maak herkenbare borden en advertenties

Gebruik herkenbare borden en print advertenties met dezelfde afbeeldingen om de aandacht van klanten te trekken.

Dit is vooral effectief als u een winkel runt die zich niet in een traditioneel winkelcentrum of op een ongebruikelijke locatie bevindt.

Gebruiksvriendelijke borden voor kledingwinkel promotie

Het doel hier is om herkenning te creëren waar mensen naar binnen willen lopen zodra ze uw borden zien.

Plaats posters op prikborden in cafés, wasserettes, boekwinkels, bibliotheken en zakencentra, evenals op de plaatselijke universiteitscampus.

Geef visitekaartjes uit met uw fysieke adres en website-URL. Als je het budget hebt, stuur dan een marketingcampagne met flyers om lokale shoppers over je winkel te informeren.

En vergeet niet een kaart op uw flyer te plaatsen als uw bedrijf moeilijk te vinden is. (Niemand wil dit natuurlijk toegeven, maar soms moet je je trots een beetje inslikken als je niet in de hoofdstraat bent).

Aan de kassa in je kledingwinkel

Kijk ook naar het moment van verkoop. Maak borden om ervoor te zorgen dat uw speciale aanbiedingen uw klanten bereiken.

Het is normaal dat sommige van deze worden doorgegeven, maar ze mogen daarom niet worden weggelaten omdat de investering minimaal is en de resultaten meer dan voldoende zijn.

Gebruik een eenvoudige stijl met grote letters, eenvoudige typografie en een duidelijke boodschap zoals 'Mid-Season Sale'. Tot 50% korting op geselecteerde lijnen.

De actie moet in één oogopslag duidelijk zijn want veel meer aandacht van de shopper krijg je niet.

Gebruik van verpakkingen

Net zo belangrijk als het laatste punt, u wilt de gebruiker een onvergetelijke winkelervaring bieden die volledig bevredigend is.

Je hakt je klanten aan met een goede actie die goed zichtbaar is, ze komen binnen, aan de kassa en besluiten iets mee naar huis te nemen.

Ze geven je hun bedrijf. Nu moet je er alles aan doen om ze zo goed mogelijk te bedanken. En lees verder als je een webshop hebt, want voor jou geldt dit zeker ook dubbel!

Maak de verpakking zo persoonlijk en gedenkwaardig mogelijk.

En er zijn veel mogelijkheden om superleuke verpakkingen te maken.

Er zijn bijvoorbeeld zeer interessante trends die aandringen op het gebruik van karton en gerecycled papier voor het verpakken van de producten.

Een ander idee is om wat snoepjes in de zak en een visitekaartje te doen. Natuurlijk kan een coupon die kan worden gebruikt voor een korting op toekomstige verkopen of een vermelding in een modemagazine ook helpen.

Wanneer speciale data zoals Valentijnsdag en Kerstmis in het spel komen, kun je zeker de feestverpakkingselementen toevoegen die verband houden met deze vakantie. Dit is iets dat klanten zullen waarderen.

Dit zijn enkele eenvoudige ideeën voor kledingwinkels die kunnen worden gebruikt om uw marketingstrategieën voor verkooppunten te verbeteren.

En ze zijn essentieel om contact te maken met uw klant bij online verkopen.

Dit geldt nog meer wanneer je veel verkoopt via online verkoopportalen zoals Bol.com en Beslist.nl en Amazon.de.

De klant koopt via die website en heeft nu een koppeling met die website. Je verstuurt het product en de klant is blij met het product. De klant is blij met Bol.com.

Als je niets persoonlijks van je eigen merk aan de verpakking toevoegt, wordt de klant alleen maar blij met Bol.com.

Het zijn details die ervoor zorgen dat consumenten u onthouden, goed over u spreken en waarschijnlijk terugkeren voor een herhalingservaring, misschien deze keer in uw eigen winkel.

Het is in deze kleine dingen dat de charme van een bedrijf aanwezig is.

Een van de verpakkingstechnieken die ons het meest verraste, is die van Heidi Klein, een luxe badpaklijn.

De verpakking is mooi, met zowel stijl als elegantie, en niemand zou zeggen dat deze prachtige dozen een badpak bevatten, toch?

Ze zien eruit alsof ze waardevolle sieraden of leer van hoge kwaliteit bevatten.

Prachtige kledingverpakkingen

Offline evenementen om het publiek te de-virtualiseren

Fysieke evenementen waar de klant ook daadwerkelijk aanwezig kan zijn, zijn erg sterk in de modewereld.

Met je lokale kledingwinkel kun je hier snel op inspelen, maar ook als je een online only business hebt is het een sterke tool om mensen in te zetten en bij je merk te betrekken.

Het kan de afstand tussen u en uw klant wegnemen en uw publiek de-virtualiseren.

Of je nu een webwinkel hebt of niet, het organiseren van feesten en activiteiten is een manier om zowel trouwe klanten aan te trekken als mensen die nog niet precies weten wat ze in je winkel kunnen vinden.

De aanbevolen aanpak is om een ​​kalender op te stellen die evenementen aan het begin van het jaar organiseert, zodat evenementen in de tijd kunnen worden gepland, met behulp van de juiste marketingtools en met behulp van efficiënte communicatiekanalen.

Maak daarom een ​​evenementenkalender.

De meest geschikte momenten om jezelf te laten zien binnen de mode-industrie zijn de volgende:

Start een nieuw seizoen (lente, zomer, herfst, winter) met een showroom en modeshow waar enkele van de sterstukken van het bedrijf aan het publiek worden getoond.
Tijdens rustige periodes in het seizoen: bereik consumenten met een uitnodiging voor een speciale viering waar u waarde kunt bieden, niet alleen een promotie- of verkoopprijs.
Vier jubilea of ​​speciale data in het leven van het bedrijf: Bijvoorbeeld wanneer het bedrijf weer een jaar ouder wordt of als er een wens is om een ​​specifiek moment te herdenken dat belangrijk is voor het bedrijf. Profiteer van deze mogelijkheden om degenen die u volgen uit te nodigen en uw merk te personaliseren.
Creëer speciale verkoop: om kleding die overblijft nadat een seizoen bijna voorbij is, kwijt te raken of om evenementen rond specifieke stukken te creëren. Op een dag kan "blazerdag" worden uitgeroepen met kortingen voor degenen die dit must-have-stuk willen of je kunt een "weekendje weg" maken met promo's voor deze accessoires.

Etalages inzetten: een kunst die nog steeds nodig (en effectief) is

Etalagedisplays kunnen worden gedefinieerd als de kunst van het adequaat presenteren van de items die een etablissement te koop aanbiedt door middel van een combinatie van objecten en materialen.

De kracht van hoe etalages worden weergegeven, mag nooit worden onderschat.

Het perfecte bewijs hiervan is dat wanneer men reist, een favoriet tijdverdrijf is om door de dure winkelstraten te lopen om de grote merken en hun etalages te bekijken.

Hetzelfde geldt ook online, de etalage is bedoeld om een ​​overzicht te geven van wat er in de winkel te vinden is, en om ervoor te zorgen dat de bezoeker verder naar binnen gaat.

Loop uw winkel binnen, of klik verder door de pagina's van uw website. Komt op hetzelfde neer.

Wat we vandaag in de ramen van Loewe, Prada, Louis Vuitton of Hermes kunnen zien, zijn authentieke werken van goud, kunst in pure vorm.

Kijk maar eens naar de volgende afbeeldingen van prachtige etalages:

Mooie winkeldisplays
Mooie winkeldisplay van prada
laat je kledingwinkel zien
Prachtige etalage van Hermes

Er zijn verschillende factoren waarmee u rekening moet houden bij het toepassen van window dressing:

Verander het met een bepaalde frequentie. De snelheid waarmee modetrends en de smaak van klanten veranderen, vereist dat merken met een zekere wendbaarheid reageren. Voor die tijd werden er per seizoen wijzigingen aangebracht, opnieuw gerangschikt om aan te geven wanneer een nieuw seizoen zou komen. Tegenwoordig wordt aangeraden om elke twee weken, of minstens één keer per maand, nieuwigheden aan klanten aan te bieden. Het is belangrijk om up-to-date te zijn, op de hoogte te zijn van straatstijlen en te weten wat er wordt verkocht om deze factoren op te nemen in storefront-ontwerpen. Denk dus ook aan de homepagebanner of de categoriepaginabanners in uw webshop!
Verlichting. Het is een basispunt, maar een essentieel punt. Mensen die langslopen zullen naar je items kijken omdat je hun aandacht op ze vestigt. Ten eerste is het cruciaal dat u de juiste verlichting in uw winkel aanbiedt en deze vervolgens afstemt op de tentoongestelde artikelen. Denk bijvoorbeeld online aan contrasterende kleuren met de rest van de pagina om de aandacht te trekken.
Bepaal wat u wilt opvallen en waar u de aandacht op wilt vestigen. Als je sterkste punt de schoen met hoge hakken is, is het belangrijk om ze te laten zien. Als je daarentegen een zonnebrillencollectie hebt die overal op bloggerspagina's staat, zorg er dan voor dat je deze gebruikt om de herkenbaarheid van je merk aan te spreken. Het is belangrijk om goed te onderzoeken wat er binnen een bedrijf beschikbaar is om te bepalen welke items het sterkst zijn voor het bedrijf.
Thematische etalage. Wanneer er een speciale gelegenheid nadert, zoals Valentijnsdag of Kerstmis, profiteer dan en versier uw winkel of spandoek met stukken die aan het feest kunnen worden gekoppeld.
Stel ook hier een kalender in om etalages te tonen. Planning is essentieel voor elk bedrijf. Zorg ervoor dat u belangrijke datums in gedachten houdt en gebruik niet voor lange tijd hetzelfde scherm.

Veel van onze klanten zien de kracht van de etalage al in hun fysieke winkel en gebruiken deze perfect, maar hebben al 2 jaar dezelfde homepage banner online.

Ook online zul je hier dezelfde aandacht aan moeten besteden om de aandacht van je bezoeker te trekken.

Zelfs bedrijven waarmee we samenwerken die online al veel meer omzet genereren dan ooit in de fysieke winkel, zien we nog steeds niet volledig gebruik van de webshop-afbeeldingen.

Hetzelfde principe geldt ook online. Trek de aandacht, haal mensen naar je winkel en straal vanaf dat moment je merkboodschap uit.

Het doet me veel denken aan dit bericht waar ik over heb bestemmingspagina's voor uw niche-affiliate site. Als u meer uit uw site wilt halen, moet u dat ook lezen.

Nog één punt hierover en dan gaan we verder met de volgende tactiek.

Ik weet dat webdesigners de homepage-slider hebben omarmd om hun ontwerp aan bedrijven te verkopen of omdat verschillende afdelingen allemaal hun moment op de voorpagina willen hebben.

Maar een enkele statische afbeelding op uw startpagina die uw merkboodschap overbrengt, werkt zoveel beter!

Meerdere tests tonen aan dat uw bezoeker ze negeert, lees meer over dit onderzoek op orbitmedia als je het interessant vindt.

Social Media voor kledingmerken

Maak profielen aan op social media websites zoals Facebook en Twitter om uw kledingwinkelklanten op een informele manier te bereiken.

Vergeet niet de profielgegevens volledig in te vullen. Zo word je beter gevonden en is het een plek om bezoekers te overtuigen om je winkel te bezoeken.

Het is niet verrassend dat 97% van 's werelds 250 meest gerenommeerde retailmerken op Facebook zitten.

Daar moet een reden voor zijn, toch? Nou, daar is natuurlijk een reden voor!

Op dit moment zijn sociale media als een speeltuin waar iedereen een deel van de dag doorbrengt met chatten met vrienden, nieuwe informatie leren en hun uren verslinden.

Dit betekent dat elk modemerk aan deze methoden moet deelnemen als ze meer van hun potentiële publiek op een betere manier willen bereiken.

Facebook is de meest opvallende, maar het is niet de enige.

Volgens informatie verkregen via een onderzoek van Campalyst, een online marketingbureau gevestigd in New York, lopen Twitter, YouTube, Pinterest en Snapchat al snel achter Zuckerberg aan.

We kunnen Instagram ook niet buiten beeld houden, omdat het een van de meest essentiële tools is die door zowel deze krachtige industrie als door de industrie beïnvloede individuen worden gebruikt.

Deze kunnen elk bedrijf een solide achtergrond geven en hen naar succes duwen.

Omdat het altijd wordt aanbevolen om te observeren wie het goed doet op sociale media, laten we je achter met de top vijf van merken die momenteel wereldwijd het beste gebruik maken van sociale media, volgens Campalyst:

Victoria's Secret
Walmart
appel
Adidas
Nike
Dell

Volg ze, en leer van hun manier van social marketing en brand building en vertaal dit naar jouw merk (en naar het Nederlands :) )

Plaats af en toe een bericht, met de nadruk op een mix van marketingberichten en links naar modeartikelen die uw klanten zullen interesseren.

Ga niet zomaar commercieel! Onthoud dat het een sociaal platform is, dus breng er wat socialiteit in.

Wanneer je nieuwe voorraad binnenkrijgt, plaats dan een foto om de nieuwsgierigheid te vergroten en klanten te overtuigen om naar de winkel te gaan.

Voeg waarde toe aan uw volgers op sociale media door af en toe 'alleen vrienden'-kortingen aan te bieden - deze tactiek kan u ook helpen meer online volgers te krijgen.

Promoties en verkoop

Gebruik promoties en verkopen om uw bedrijf een boost te geven in de rustige tijden van het jaar.

Het maakt niet uit wat voor soort winkel je hebt, klanten houden ervan om geld te besparen.

Een leuke nieuwe manier om trouwe klanten te belonen is om een ​​of twee keer per jaar een speciale after-hours sale te houden.

Serveer champagne en bied kortingen tijdens de verkoop.

Richt uw promotie ook op speciale gelegenheden zoals sportevenementen, vakanties of lokale festivals om te profiteren van de feeststemming.

Hoe u uw kledinglijn adverteert en op de markt brengt?

Adverteren alleen is voor uw kledingwinkel niet genoeg, ook niet als u bijna al uw marge als advertentiebudget gebruikt.

Er is een grote "marketingmisvatting":
De grootste misvatting over marketing is dat reclame een merk succesvol maakt.

Die stelling is volledig VERKEERD!

Het is geen reclame die een merk beroemd maakt. Het zijn de producten en branding.

Natuurlijk heb je een paar gevallen gehoord waarin mensen geluk hadden omdat iemand Justin Timberlake zijn shirt zag dragen, maar vaker wel dan niet wordt reclame op verschillende manieren gebruikt.

Justin moet het merk ook hebben ontdekt omdat hij zich op de een of andere manier verbonden voelde met de merkwaarde. Zonder een geweldig product zul je nooit echt succesvol zijn, ongeacht je marketing.

Online advertentietechnieken voor kledingwinkels

Laten we ons eerst concentreren op de basis. Ik denk dat een best practice voor webbranding is om je eigen domein en website te hebben.

Er zijn nog steeds merken, vaak als ze ook een fysieke winkel hebben, die alleen online verkopen via andere kanalen zoals:

bowl.com
Wehkamp
specifiek
Ebay
Amazon (als je iets internationalers denkt)
Marktplaats zie ik zelfs

Maar zelfs als de verkoop via deze kanalen goed groeit, moet je toch een hoofdsite hebben, namelijk www.mijnkledingwinkel.nl omwille van de marketing.

Hosting en domeinnamen zijn tegenwoordig zo goedkoop dat het dom is om geen website te hebben.

En zelfs als u nog niet van plan bent een website te kopen, moet u in ieder geval de domeinnaam kopen en registreren.

Zo kan niemand jouw perfecte shopping domeinnaam stelen.

Uw website wordt uw belangrijkste marketingmotor, dus er zijn veel dingen waarmee u rekening moet houden.

Het maakt niet uit of je een lokale winkel hebt of een online merk wilt starten of laten groeien. Die website is je grootste marketingtool!

SEO als marketingtool voor je kledingmerk

Het belangrijkste aspect is waarschijnlijk de SEO-ranking, dus hier wil ik na de eerste introductie hierboven even bij stilstaan.

SEO, wat staat voor Search Engine Optimization, is een wetenschap op zich, maar het leidt er uiteindelijk toe dat je webshop naar de top komt als iemand zoekt in Google.

En dan bedoel ik niet bovenaan met een advertentie waar je altijd voor betaalt, maar automatisch bovenaan zonder dat je kosten blijft maken.

Hier moet je echter wel in investeren.

Het inschakelen van een gespecialiseerde partij is misschien wel de snelste weg naar succes, maar hier zijn een paar tips om u op weg te helpen.

Goede SEO betekent gemakkelijk doorzoekbaar zijn via sites als Google, Bing en Yahoo en dergelijke.

Als iemand googlet, zoekt hij informatie. Dus Google wil de site bovenaan plaatsen met het beste antwoord.

Het concept is supersimpel.

Om te bepalen wie het beste antwoord heeft, kijken deze zoekmachines vooral naar:

de tekst, is de tekst over het onderwerp
het bezoekersgedrag, ze keren na het bezoek vaak snel terug naar google (de pagina geeft geen goed antwoord) of ze blijven lang en stoppen dan met zoeken (de pagina geeft een goed antwoord). Vertrekt de klant van het ene café snel naar een ander café om iets te drinken, of blijft hij ook voor een kopje koffie? Stel je voor dat Google aan de overkant van de straat is en je het café ziet binnenlopen en snel naar buiten komt en dan in het café naast de deur blijft. Dan zet Google jouw café niet meer bovenaan als aanbeveling voor mensen die zoeken
de kwaliteit van de links naar de pagina, vinden andere websites van de kledingindustrie of kledingblogs dat hun bezoekers uw website ook moeten bezoeken (want dat is in wezen wat een link is, een gemakkelijke manier om naar een andere pagina te klikken)

Google bouncerate om te bepalen welke site ze heeft opgericht

Als je al deze dingen het beste oppikt, is de kans groter dat je positief wordt genoemd, dus als iemand zoekt naar 'graphic t-shirts shop' of iets dergelijks, sta je bovenaan.

Belangrijke SEO-tips voor kledingwinkels:
Gebruik beschrijvende titels: Jij wil dat iemand op je site klikt wanneer ze deze zien, dus de titel (die ook in Google zal verschijnen) moet ze overtuigen om verder te willen lezen. Vaak zal een site als Google uw website ook indexeren op basis van de titel van uw pagina's. Dus als iemand zoekt naar 'kinderkleding Den Haag', is de kans veel groter dat Google een pagina toont met de titel 'Mijnkledingwinkel.nl – de leukste kinderkleding van Den Haag' in plaats van iets vaags als 'Over ons'. Bovendien klikken mensen er ook sneller op!
Maak uw site gemakkelijk crawlbaar (ook wel duidelijke navigatie genoemd): Google kan alleen laten zien wat het kan vinden, dus u wilt ervoor zorgen dat Google al uw pagina's gemakkelijk kan vinden. Wat al deze zoekwebsites doen, is in feite kleine virtuele robots (crawlers) gebruiken die door alle websites over het net gaan en door al uw pagina's kruipen. Als uw navigatie duidelijk is en gaat waar ze heen moeten, zou u geen probleem moeten hebben. Een ding om op te merken is dat de robots (nog?) niet door flash-gebaseerde navigatie kunnen kruipen, dus probeer daar vanaf te blijven. Maar gelukkig maken websites hier tegenwoordig nauwelijks meer gebruik van. Als uw pagina's niet kunnen worden gecrawld, worden uw pagina's niet geïndexeerd.
Plaats vaak nieuwe inhoud: Robots van zoekmachines blijven terugkeren naar uw website als u veel nieuwe inhoud heeft. Daarom zijn blogs zo fantastisch. Als je veel goed geschreven relevante artikelen hebt, zullen de zoekmachines van je houden. Uiteindelijk willen zoekmachines eigenlijk alleen goede inhoud weergeven, dus maak u niet al te veel zorgen over zoekwoorden en werk uw site bij met goede inhoud.
Gewoon normaal doen, dan doe je al (gek) genoeg: Een ding om op te merken over trefwoorden is om je teksten niet te overladen met de trefwoorden. Dit werd in het verleden gedaan en is nog steeds een veelgemaakte fout onder beginners, zoals ze het misschien al eerder hebben gehoord. Wees niet dom met zinnen als: "Hallo, ik heb mijnkleding.nl en ik hou van kleding en kinderkleding, mijnkleding.nl heeft geweldige kleding." Robots van zoekmachines weten wanneer u het systeem probeert te bedriegen; ze zijn slimmer dan dat! Als je een beginner bent, kun je het beste gewoon beginnen met schrijven. Schrijf een blogartikel waarvan je weet dat het mensen zal helpen. Schrijf een heel uitgebreid artikel over alle vragen die iemand zou kunnen hebben, en dan komt het tegenwoordig over het algemeen heel goed uit.
Zorg voor goede links: als het gaat om uw positie in de zoekmachine, zijn goede links naar uw site erg belangrijk. Gewoon behulpzame teksten schrijven is nog steeds goed te doen, zolang je geen rare trucjes uithaalt. Alleen goede links krijgen is al moeilijker. Dan blijf je zitten met dingen als hoe zorg je er precies voor dat iemand naar je linkt? Wat is een goede link in het algemeen en wat is een goede link voor mijn site? Om nog maar te zwijgen van ankerteksten en overoptimalisatie! Nogmaals, beginners maken vaak de fout om zoveel mogelijk links te verzamelen voor zo weinig mogelijk geld. Dan kom je al snel op linkpagina's en homepagina's terecht en dat kun je beter niet doen. De simpelste tip is: ik zou ook graag op deze website willen staan ​​als er geen link was, maar gewoon om mijn merk onder de aandacht te brengen van potentiële kopers. Als u bijvoorbeeld een punkkledingbedrijf heeft, kunt u kijken naar t-shirtblogs of andere kledingblogs. Maar kijk ook verder bij punkmuziekblogs. Dit zijn beide logische plaatsen voor uw merk om op te vallen en op te vallen.
Wees niet bang voor metadata: er is enige discussie over geweest, maar de meeste professionals zeggen dat je meta-trefwoorden en metabeschrijvingen niet echt van invloed zijn op de paginarangschikking. Het helpt wel om uw site beter te laten uitkomen in de zoekresultaten. Onder je paginatitel wordt vaak nog een meta description getoond. En er is, zeker voor kledingwinkels, veel meer metadata waarmee je zoveel mogelijk informatie direct in de zoekresultaten kunt laten zien. Denk bijvoorbeeld aan het classificeren van prijsinformatie, de hoeveelheid voorraad, productafbeeldingen en ook reviewsterren.

Online samenwerkingen en fashion influencers

Een andere krachtige manier om de aandacht van anderen te trekken, zijn online samenwerkingen. Vaak ook gericht op influencer marketing.

Een van de sterkste manieren die nog steeds van toepassing is, is om beoordeeld te worden door een blog.

Vaak kun je tegen een kleine vergoeding en een gratis kledingstuk, of soms zelfs alleen het kledingstuk, samenwerken en krijg je daar een mooie review van een deskundige voor terug.

Een expert met hopelijk veel lezers en lezers.

Op dezelfde manier kun je op zoek gaan naar influencers op sociale media. Zelf hebben we goede resultaten geboekt met influencers op Instagram en Snapchat lijkt ook goed te werken.

Het is een sterk ondergewaardeerd marketingkanaal waardoor je voor relatief weinig geld veel mensen kunt bereiken.

Zeker als je samenwerkingen aangaat met mensen die er tot nu toe weinig mee hebben gedaan. Dat betekent zoeken naar mensen om te volgen en DM (direct message) als ze dat willen.

Ook hier geldt: hoe beter je product, hoe makkelijker het is om iemand voor je te krijgen. Als ze het product echt leuk vinden, kun je vaak een bericht krijgen voor slechts een gratis item.

Ze hadden het anders misschien wel gekocht omdat ze het zo'n mooi merk vinden!

Uw kledingmarketingactiviteiten meten

Wanneer je bewust met je marketing omgaat, wat je na het lezen zeker gaat doen, wil je ook weten waar je resultaten vandaan haalt.

Dat betekent analysetools.

Google Analytics op uw kledingwinkel

Een zeer goede gewoonte is om in te loggen op Google Analytics en uw bezoekers te volgen.

Google Analytics is een heel krachtig hulpmiddel en u kunt zien waar uw bezoekers vandaan komen, welke pagina's ze hebben bekeken en zelfs hoe lang ze op de site blijven.

Google Analytics geeft u een goed beeld van hoe sterk of zwak uw pagina's zijn.

Google Webmaster Tools

Een andere geweldige tool van Google is Google Webmaster Tools.

Als u zich aanmeldt voor deze (gratis) tool, kunt u bijhouden waar mensen naar zoeken om op uw site te komen.

Conclusie

Nou, ik denk dat dat het ongeveer was voor vandaag, ik hoop dat het heeft geholpen!

Ik ben zeker geen meester in offline marketing, maar dit zou je in ieder geval op weg moeten helpen. Ik volg er veel omdat de aandacht voor voorbijgangers ook digitaal perfect te vertalen is.

En de SEO-tips en digitale marketingtips waar we wel in gespecialiseerd zijn, kunnen zowel voor uw online als offline winkel worden gebruikt om uit te groeien tot een nationaal merk.

Veel succes in zaken en hopelijk spreek ik je snel op een seminar of conferentie over je successen!

Joost Nusselder is The Content Decoder, content marketeer, vader en houdt ervan om nieuwe tools en tactieken uit te proberen. Sinds 2010 werkt hij aan een portfolio van nichesites. Nu sinds 2016 maakt hij samen met zijn team diepgaande blogartikelen om trouwe lezers te helpen verdienen aan hun eigen succesvolle sites.