Webteksten die verkopen

Wat zijn de ingrediënten voor webteksten die verkopen?

 

We weten allemaal dat contentmarketing een geweldige, duurzame manier is om de omzet van jouw bedrijf te vergroten.

 

En het handige is, er zijn veel verschillende manieren om webteksten te maken die verkopen:

  • Gastbloggen
  • podcasting
  • webinars
  • sociale media
  • en nog veel meer

 

Het probleem is echter, zoals je ongetwijfeld hebt ontdekt, dat niet alle webteksten die je maakt, écht iets doet om meer verkopen te realiseren!

Soms schrijf je een stukje tekst en zie je een enorme toestroom van leads en verkopen. Andere keren helemaal niks.

Dus, hoe publiceer je keer op keer teksten die helpt te converteren?

In dit artikel wil ik je laten zien welk proces ik doorloop wanneer ik teksten creëer die heeft geleid tot maar liefst 5 cijfers in echte inkomsten uit één bericht (en vele andere voorbeelden).

Voordat ik inga in het stapsgewijze proces dat ik doorloop, moet ik eerst zorgen dat je iets volledig begrijpt.

 

Social shares en bezoekers doen er niet toe.

Ja, ik weet dat ze goed zijn in het helpen met SEO. Maar als je tekst geen echte inkomsten genereert, wat kan het je dan schelen?

Het punt van het maken van blogpost en ander materiaal is om verkopen te genereren, geen shares of weergaven.

 

Social shares doen er niet toe als je wilt verkopen

 

Denk maar aan alle schattige memes die je op Facebook ziet. Ze zijn inspirerend. Soms lach je je kapot. Ze krijgen krankzinnige hoeveelheden shares.

Maar ze leiden niet tot verkoop.

De eerste mentale verschuiving die je moet maken, is stoppen met je (net zoveel) te richten op social shares in plaats daarvan te focussen op het bedenken van tekst ideeën die echte verkoop opleveren.

Laten we kijken hoe je dit kunt verbeteren.

 

Weet precies wie je kunt helpen en waar ze naar op zoek zijn

Als je meer gaat verkopen, moet je precies weten aan wie je verkoopt. Je moet ook precies weten wat het is dat ze willen!

Dit is iets dat we allemaal weten, maar weinigen van ons doen echt het uitvoerige onderzoek om erachter te komen.

Het belangrijkste punt hier is dat als je eenmaal precies weet wie je perfecte klant is en precies hoe je hen het beste kunt helpen, je je webteksten rond die kwesties moet structureren.

 

Content voor hulpvaardige teksten

 

Je moet denken in termen van de volgende zin:

“Hoe kan deze tekst een nieuwe klant of prospect rechtstreeks voorsorteren om zaken met mij te doen?”

Hier is een voorbeeld:

Ik heb een klant waarmee ik begin te werken. Ze is een eigenaar van een gepensioneerden uitzendservice die gepensioneerde managers en andere kenniswerkers inzet om ondernemers te helpen. Haar nieuwe programma zal in het bereik van €6.000 per klant liggen (er zijn verschillende prijspunten).

Een van de dingen die ik voor haar ga doen, is het bouwen van een geautomatiseerd webinar. Bij het strategiseren van de teksten, kun je er zeker van zijn dat ik het niet zal hebben over “7 stappen om een webshop te registreren”.

Dat zou niets doen om de service die we aanbieden onder de aandacht te brengen. In plaats daarvan is het iets in de trant van:

“Hoe het binnenhalen van ondernemerskennis je bedrijf een vliegende start kan geven”

Ik zal iets beters verzinnen dan dat (ik ben nog niet aan het onderzoek begonnen), maar je snapt het wel.

Het roept onze specifieke doelgroep (high-performers) op en zal ze pre-verkopen op de uiteindelijke diensten die ze aanbiedt.

 

Hier is nog een voorbeeld:

Ik bouw verkooptrechters voor mijn klanten. Mijn ideale klant is iemand die het al goed doet, maar zijn bedrijf naar een hoger plan wil tillen en niet al het werk zelf wil doen.

Ik zou een blogpost kunnen schrijven over de top 10 verkooptrechterhulpmiddelen die ik gebruik voor het maken van verkooptrechters.

Als je weet dat ‘toplijst’-berichten veel shares krijgen, weet ik zeker dat het goed zou gaan!

Het probleem is, dat pre-verkoopt mijn eigen diensten niet. Dat verkoopt mijn publiek eenvoudigweg op de tools die ik gebruik, maar doet niets om mijn eigen expertise te demonstreren.

Zie je het verschil?

 

Breng controversie over in je webteksten

Lange verkoopbrieven vormen een controversieel onderwerp. Ik zal niet ingaan op alle details, maar als je een marketeer bent, ben je waarschijnlijk bekend met hen.

Misschien denk je nog steeds dat ze niet werken.

(Hint: Ze werken zeker wel)

Het punt is dat dit artikel VEEL controverse opriep omdat het belangrijkste publiek mensen was die het split-testen begrepen en actief bezig waren.

 

Gebruik controversie in je teksten

 

Ik schreef dit omdat ik wist dat ze misschien geïnteresseerd zouden zijn in het split-testen van een lange standaardemail na het lezen van mijn artikel, en ik had gelijk.

Wanneer je artikelideeën ontwikkelt, maak je een lijst met alle mythen in jouw branche. Maak vervolgens een lijst met alle ‘waarheden’ in je branche die eigenlijk onjuist zijn.

De meeste mensen denken bijvoorbeeld dat het ‘s morgens ontbijten helpt om af te vallen. Het probleem is, dat is absoluut fout.

Je metabolisme verandert niet zo snel na een periode. In feite verliezen veel mensen gewicht door het ontbijt over te slaan, zodat ze later meer bevredigende maaltijden kunnen eten.

DAT is een goede post, met een grote kans om viral te gaan omdat het een controversie kan veroorzaken.

Controversiële inhoud inspireert interesse. Gebruik het om meer verkopen te genereren.

De reden waarom je controverse wilt is tweevoudig …

  1. Viraliteit: als je op zoek bent naar meer mensen om jouw bericht te bekijken, kan controversie dat mogelijk maken.
  2. Resonantie: mensen die van die aan je zijde staan zijn absoluut enthousiaste fans! De manier waarop je meer omzet maakt, is door fanatieke fans te hebben, niet door mensen die gematigd geïnteresseerd zijn in jou.

En nu je een onderwerp hebt gekozen dat een beetje controversieel zal zijn in de branche, moet je plannen maken.

 

Bewijzen en expertise demonstreren

Een van de geheimen van een hoogconverterend aanbod is het aantonen van expertise. Infomercials zijn hier de meesters van.

Ik werkte ooit aan een infomercial project en de hoeveelheid tijd die ze besteden aan het ontdekken hoe de effectiviteit van hun producten kan worden aangetoond, is absoluut adembenemend.

Het goede nieuws is dat je dit ook via jouw teksten kunt doen.

Demonstreren van bewijs en expertise heeft alles te maken met het creëren van een ‘aha’ in de geest van de lezer.

Je wilt ze laten knikken in overeenstemming met jou. Het creëert een psychologische connectie, hetzelfde als zitten in een publiek en knikken terwijl de spreker zijn of haar toespraak geeft.

Je wilt ook zeker weten dat je stukjes bewijs in je webteksten strooit.

 

Stop bewijs in je webteksten

 

Een van mijn structuren voor een artikel is het hebben van een specifiek onderwerp, en dan een voorbeeld geven dat geloofwaardigheid toevoegt.

Daarom is het belangrijk om een ​​lijst met casestudies/ getuigenissen en ervaringen te hebben waar je aan kunt werken terwijl je aan het schrijven bent.

Neem casestudy’s, testimonials en ervaringen op in jouw teksten om geloofwaardigheid te creëren.

Het moet echter niet alleen een getuigenis zijn. Er zijn veel verschillende manieren om gezien te worden als een autoriteit op jouw onderwerp.

7 manieren om gezien te worden als autoriteit op jouw onderwerp

  1. Publiciteit: Mensen krijgen onmiddellijk respect voor iedereen die op het nieuws heeft gesproken!
  2. Wetenschappelijke studies / statistieken: ik gebruik dit voornamelijk voor gezondheidsgerelateerde projecten, maar je kunt bijna overal studies over vinden! Zoek eenvoudig ‘je topicstatistieken’ op in Google. Bijvoorbeeld ‘e-mailmarketingstatistieken’.
  3. Verhalen: Verhalen zijn de toegangspoort tot iemands hart. Door boeiende verhalen kun je het onderbewustzijn van je prospecten aanboren en een directe band ontwikkelen in tegenstelling tot elke andere manier van overreding.
  4. Specialisatie: Wie vertrouwt je meer om je verstopte slagaders te repareren, je huisarts of een hartchirurg?
  5. Vergelijkingen: vergelijkingen tonen is het equivalent van demonstratie. Ik heb een stijging van 20% + in succespercentages voor mijn klanten gezien bij het toevoegen van vergelijkingsgrafieken op de juiste plaatsen!
  6. Demonstratie van mythen: als je iemand kunt bevrijden van een mythe die hen pijn doet en het hen laat geloven, geeft het je onmiddellijke autoriteit.
  7. Empathie: de sleutel tot geweldige marketing is je klant beter begrijpen dan je concurrenten dat doen. Net als verhalen, opent empathie de geest en laat ze je snel vertrouwen, ook al kennen ze je nauwelijks.

Dat zijn slechts enkele bewijsstukken die je in jouw webteksten kunt verspreiden. Zodra je genoeg bewijs hebt toegevoegd om de lezers te laten beseffen dat je een autoriteit bent die ze kunnen vertrouwen, is het tijd voor …

 

Salt The Wound

Het zouten van de wond is een cruciale stap. Dit verschilt per persoon omdat je allemaal verschillende producten/ diensten verkoopt, maar het gaat hier om het maken van de volgende connectie in de gedachten van de lezer:

  1. De normale manier is moeilijk en/ of ineffectief
  2. Mijn manier maakt het gemakkelijk en effectief
  3. Dat is het!

Het product/ de service die je verkoopt, maakt het waarschijnlijk al gemakkelijker, sneller en effectiever voor de persoon die het product koopt. Maar dat moet je wel aantonen!

In je webteksten moet je het proces dat nodig is om het eindresultaat te krijgen gedetailleerd beschrijven. Je wilt hier niet beknibbelen. Je wilt zeer grondig zijn en het stap voor stap nemen.

 

Laat met je teksten zien waarom jouw oplossing nodig is

 

(Opmerking: je moet dit ook doen op jouw belangrijkste verkooppagina’s, zoals ik hier doe)

Je doet dit om twee redenen:

  1. Voor de doe-het-zelvers: je wilt zeker weten dat je veel waarde toevoegt aan die mensen die jouw advies nemen en het zelf ook zo gaan doen. Als ze dat doen, geweldig!
  2. Laat zien hoe ingewikkeld het echt is: je hebt ook een groot deel van de mensen die het voor elkaar willen krijgen, maar kijk dan hoeveel werk het gaat kosten en besluit onbewust dat ze het project liever overhandigen aan een expert (zoals jij).

Met andere woorden, je verkoopt het proces én de eindresultaten. Maar door alles in detail te leggen, trek je automatisch die mensen aan die het eindresultaat willen, maar geen zin hebben om door het werk te gaan om het te krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld eens een artikel geschreven over het maken van e-mails.

In dat artikel ging ik dieper in op mijn proces voor het schrijven van e-mails. Voor mij is het allemaal intuïtief en snel omdat ik het elke dag doe, maar als je niet elke dag e-mails schrijft zoals ik, lijkt het heel ontmoedigend.

Daarom is deze stap zo belangrijk.

Je voegt een enorme waarde toe aan degenen die het willen doen, omdat je hen precies vertelt wat ze moeten doen.

Bovendien bewijst het je autoriteit, want experts hebben stapsgewijze systemen om het werk te doen dat zij doen. Ten slotte trek je automatisch diegenen aan die zien dat je een expert bent, begrijpen waarom je het doet, maar wil het niet zelf willen doen.

Webteksten die converteren laten zien waarom de normale manier moeilijk is en toont vervolgens een effectievere manier aan.

En dat is waar de volgende stap in het spel komt…

 

Begrijp de exacte volgende stappen die moeten gebeuren

Ten slotte moet je 2-3 verschillende leadgeneratie-opties hebben om mensen er naartoe te sturen, op basis van je doelen en het niveau van verfijning van je webteksten.

Laten we zeggen dat je het hebt over een heel basaal onderwerp in je marketing. Een voorbeeld kan een chiropractor zijn die over 3 manieren spreekt om onderrugletsel te verminderen.

Mensen die op dit soort informatie reageren, staan ​​aan het begin van het traject van hun kopers. In dat geval moet je hen niet meteen vragen om zaken met je te doen.

In plaats daarvan moet je ze naar een of andere leadgeneratie-aanbieding sturen die lijkt op wat ze net hebben gelezen.

Dus bijvoorbeeld een gratis rapport met nog 7 stappen om blessures te verminderen.

Vergelijk dat eens met een artikel dat spreekt over een stuk van 30 seconden dat NU de rugpijn vermindert.

Mensen die zoeken naar dat artikel zullen op dit moment rugpijn hebben. Dat betekent dat ze veel meer open staan ​​om je onmiddellijk te bellen om een ​​afspraak te maken omdat ze meteen de oplossing willen.

 

Conclusie

Als je al deze tips bij elkaar neemt en ze in gedachten houdt terwijl je jouw webteksten uitwerkt, zou je niet alleen een toename in de CTR van je artikelen moeten zien, je zou ook een merkbare toename van omzetten van lezers in klanten zien.

Het beste is dat al deze strategieën rechtstreeks kunnen worden toegepast op je verkooptrechter in je e-mails, webinars, verkooppagina’s en al het andere dat je gebruikt om meer verkopen te genereren!