9 tips om geweldige bestemmingspagina's te schrijven voor nichesites voor affiliate marketing

door Joost Nusselder | Bijgewerkt op:  18/10/2018

Ontvang mijn geheime blogtips en al mijn sjablonen helemaal GRATIS bij mijn e-mailcursus en nieuwsbrief.

We gebruiken je e-mailadres alleen voor onze nieuwsbrief en respecteren jouw privacy

Ik schrijf deze artikelen met veel plezier voor mijn lezers, jullie. Ik accepteer geen betaling voor het schrijven van reviews, mijn mening over producten is die van mijzelf, maar als je mijn aanbevelingen nuttig vindt en je uiteindelijk iets koopt via een van de links kan ik daar mogelijk een commissie over ontvangen. Meer informatie

Conversie-copywriters: de mensen die schrijven landing page inhoud die lezersinkomsten en -verkoop stimuleert. Het zijn geweldige mensen! Hun schrijven trekt lezers aan, genereert conversies en levert uiteindelijk geld op voor uw bedrijf.

Zou je die vaardigheid niet willen hebben?

Er is goed nieuws: het is slechts gedeeltelijk vakmanschap. De rest is technologie. De techniek die je kunt leren en beheersen.

Jij - ja, jij!

Dat kan jij ook, zolang je de betrokken technieken begrijpt, zodat je geweldige bestemmingspagina's voor je nichesite kunt maken affiliate marketing om je eigen digitale producten te verkopen of je echt te focussen op het verkopen van een affiliate aanbieding.

Een landingspagina moet gemakkelijk te scannen zijn

Een goede eerste indruk is natuurlijk essentieel en dat is precies wat een goede landingspagina doet, het geven van een eerste indruk.

Het moet daarom gemakkelijk te scannen zijn, mensen lezen de kop, misschien de tussenkop en scrollen dan snel door om te zien waar de pagina over gaat.

Met een met Hotjar gemaakte bezoekersvideo kun je kijken hoe mensen door een landingspagina navigeren.

Er wordt geschat dat je ongeveer 8 seconden hebt om gebruikers te overtuigen om op je pagina te blijven, dus de waardepropositie moet snel en overtuigend zijn.

Bekering is in hoge mate een wetenschap van de geest. Hoe de geest van uw prospect informatie verwerkt, beslissingen neemt en besluit te converteren.

In dit bericht beschrijf ik 9 schrijftechnieken waarvan is bewezen dat ze werken.

Eerst kort over het gebruik van bestemmingspagina's in uw marketinginspanningen.

Nadat u de tijd heeft genomen om verkeer te genereren, kunt u als volgt verkeer omzetten in leads en verkopen met behulp van deze technieken.

1) Gebruik getuigenissen van klanten

Een van de krachtigste conversietechnieken gaat helemaal niet over schrijven. Het gaat erom tevreden klanten je teksten voor je te laten schrijven.

Testimonials produceren conversies zoals niets anders dat kan. Het is onmogelijk om teksten zo goed te schrijven als uw opdrachtgever.

Waarom?

Want goede content hangt af van de bron, niet alleen van de stijl en inhoud. Testimonials zijn boeiend omdat ze de klant laten zien wat ze zullen ervaren wanneer ze uw product of dienst gebruiken.

Klantbeoordelingen op je landingspagina

Een sleutel tot succesvolle landingspagina's met veel conversies is dat ze getuigenissen centraal plaatsen, bij voorkeur met een foto van de klant naast een offerte.

De meeste bestemmingspagina's die het goed doen, hebben ergens op de pagina getuigenissen, maar u kunt deze ook als uw kop gebruiken.

Gebruik een getuigenis als kop

Onthoud dat uw beste conversieschrijvers uw klanten zijn. Laat ze voor zichzelf spreken, social proof is een krachtige aanvulling op je copywriting- en marketingstrategie.

Nog meer vertrouwensfactoren

Voeg ook andere vertrouwensfactoren toe aan uw pagina.

Vertrouwenssignalen, zoals logo's van bekende bedrijven waarmee u zaken hebt gedaan, prijzen die u heeft gewonnen en verenigingen waarvan u lid bent, bouwen vertrouwen op bij de bezoeker.

Een geweldige bestemmingspagina zet zijn beste beentje voor om bezoekers gerust te stellen, zodat ze vol vertrouwen met uw aanbod kunnen omgaan.

2) Benadruk de voordelen, niet het product of de dienst

Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd in online marketing, is dat klanten niet echt om je producten of diensten geven.

Met andere woorden, ze geven niet om de 'oplossing' die u probeert te verkopen.

Traditioneel was de verkoop gebaseerd op de "solution-selling-methode".

"Verkopers zijn getraind om een ​​oplossing op maat te maken voor een erkende klantbehoefte en om aan te tonen waarom deze beter presteert dan de concurrentie."

Deze aanpak werkt niet meer om één heel simpele reden: klanten weten al naar welke oplossing ze op zoek zijn. Ze kunnen zo ongeveer alles leren dankzij internet en zoekmachines.

Klanten kennen niet alleen de oplossing, ze weten ook:

de functies waarnaar ze op zoek zijn
de eisen waaraan het product moet voldoen
een referentieprijs

Als u alleen uw oplossing biedt, geeft u uw klanten niet wat ze nodig hebben en willen.

Voordelen moet je pitchen.

Het is prima om uw oplossing te noemen, want dat is een teken voor de klant dat hij of zij op de goede plek zit, maar zet die oplossing niet voorop.

Benadruk in plaats daarvan de voordelen.

Laten we eens kijken naar een voorbeeld van Unbounce, die met succes de voordelen van hun product op deze bestemmingspagina benadrukt: "Zonder IT"; “bouw nu een goed converterende landingspagina”

Benoem de voordelen op je landingspagina

GetACopywriter.com leidt met voordelen op hun bestemmingspagina, hieronder weergegeven. Hun ideale klanten zijn op zoek naar copywriters, dus presenteren ze alleen de voordelen van het krijgen van een copywriter via hun service.

Simpelweg de verbeteringen werken vaak het beste

Jaybird, een bedrijf dat high-end Bluetooth-headsets verkoopt, gebruikt een bestemmingspagina die alleen over voordelen praat.

Er is hier weinig over oplossingen. Wat de Bluebuds onderscheidt van alle anderen, zijn de voordelen.

Een overzichtelijke bestemmingspagina met voordelen

Voordelen verslaan elke keer oplossingen.

Als u uw copywriting naar een hoger niveau wilt tillen en de conversieratio's wilt verhogen, moet u klantvoordelen voorop stellen bij uw marketinginspanningen.

3) Besteed tijd aan het schrijven van een superkop

Dit is niet het beste nieuws dat je de hele dag zult lezen, maar iemand moet het zeggen. Mensen lezen uw landingspaginateksten niet aandachtig.

Ze scannen, ze glijden en ze laten hun ogen over de pagina glijden, maar ze lezen (meestal) niet elk woord.

Wat moet een tekstschrijver doen? Ben jij op zoek naar een baan waarbij iemand ons harde werk waardeert?

Nee. We passen ons aan de klant aan en produceren een pagina die hen dwingt om te converteren, ondanks hun scangewoonten. Hier letten klanten op:

Het hoofd
De ondertitel (meestal)
De plaatjes
CTA-knoppen

Daarna kunnen klanten het volgende wel of niet lezen:

Hoofdsectie
kogel punten
Korte paragrafen
Afbeeldingsbijschriften

Dat zou u een idee moeten geven waar u zich op moet concentreren terwijl u uw conversiekopie schrijft.

Het belangrijkste stuk inhoud zijn de tien of vijftien woorden in de kop. Concentreer je daarop en perfectioneer dat, en je hebt een lange weg afgelegd.

Om de "niet-lezers" te helpen converteren, moet u het volgende doen:

Maak je hoofd groot, sterk en helder.
Gebruik een aantrekkelijke subkop die de voordelen van uw product uitlegt.
Toon grote afbeeldingen die de voordelen van uw producten demonstreren en licht uw boodschap toe.
Gebruik sterke teksten in je CTA.
Verdeel uw webkopie in hoofdsecties, aangevoerd door een kop met een groot lettertype.
Gebruik opsommingstekens om de voordelen van uw product te bespreken. Korte kogels. Niet lang.
Gebruik korte alinea's in plaats van lange blokken tekst. Elke alinea van meer dan vijf regels kan moeilijk te verteren zijn.
Gebruik bijschriften voor uw afbeeldingen.

Let dus bij het maken van een landingspagina op “scanbaarheid”. Is het gemakkelijk om te scannen door uw hoofdpunt in de kop te plaatsen terwijl u subkoppen en opsommingstekens gebruikt voor meer informatie.

Maar daar stopt het niet. Gebruik ook de juiste lettertypen en kleuren om de informatiehiërarchie aan te geven en de aandacht van de bezoeker te vestigen op de belangrijkste elementen.

Grootte, kleur en contrast zijn je wapens.

4) Houd de woorden simpel

De beste conversie-exemplaar die u gaat lezen, komt in deze twee woorden: houd het simpel.

Je bent misschien net zo'n schrijver als Stephen King of JK Rowling, maar dat doet er niet echt toe, want literaire bekwaamheid is nutteloos in de conversiekopie.

Je meest krachtige schrijfvaardigheid is eenvoud. Eenvoud verkoopt.

Neem bijvoorbeeld Optimizely. Ze produceren enkele van de meest briljante bestemmingspagina's die ooit voor hun klanten zijn gemaakt, maar kijk eens naar hun eigen bestemmingspagina:

Houd je landingspagina simpel

Is dat het? Ja ja het is. En het is zeer effectief.

Waarom?

Omdat het zo ongelooflijk eenvoudig is.

Laten we naar een andere bestemmingspagina-service gaan. Dit is hun landingspagina:

Een simpele landingspagina wint

Weer eenvoud.

Heeft degene die die landingspagina's heeft geschreven urenlang zitten brainstormen, testen, tweaken, voor een wit bord staan ​​met een handvol gekleurde stiften, door een thesaurus bladeren, lange wandelingen in de natuur maken en mediteren over de zin van het leven? om zo'n briljante eenvoud te produceren?

Nee. Ze schreven gewoon de eenvoudigste, duidelijkste verklaringen die ze konden.

Maar eenvoud betekent niet dat je creativiteit moet vervangen door zinloze modewoorden.

ConversionXL heeft een lijst gemaakt met woorden die marketeers moeten vermijden.

Dit zijn zinnen die u niet in uw marketing wilt gebruiken:

"On-demand marketingsoftware"
"Geïntegreerde oplossingen"
“Flexibel platform”
"Wereldleider"
“Een once-in-a-lifetime kans”
"De manier waarop X wordt gedaan veranderen"
“De verwachtingen van de klant overtreffen”

Die clichés werken niet meer. Je moet het simpel houden. Hier zijn enkele tips om uw bestemmingspagina eenvoudig te houden:

Gebruik een eenvoudige zinsstructuur
Houd de zinnen kort
Gebruik korte woorden. Korte woorden zijn gemakkelijk te begrijpen en te scannen
Kies niet te moeilijke woorden
Wees duidelijk en beknopt. Gebruik de meest elementaire woorden om te beschrijven wat je probeert te zeggen

Als je simpel kunt zijn, kun je geweldige conversieteksten schrijven.

5) Schrijf als een mens

Er is nog een techniek die je zal helpen je concurrentie te verpletteren: klink als een mens.

Op een gegeven moment besloten sommige copywriters dat het geweldig zou zijn om webteksten te maken die gespannen en robotachtig klonken.

Wie schrijft dit spul?

En wie leest dit spul?

Ik weet het niet, maar ik weet wel dat niemand het wil.

Mensen communiceren liever met andere mensen, niet met robots. Daarom moet uw exemplaar klinken alsof een mens het heeft geschreven.

Hier zijn enkele specifieke dingen die u kunt doen om uw schrijven te personaliseren:

Schrijf terwijl je spreekt
Gebruik normale woorden, zoals je zou gebruiken als je met een tienjarige zou praten. Waarom bijvoorbeeld 'aangenaam' gebruiken als je 'vriendelijk' kunt gebruiken?
Gebruik korte zinnen
Breek grammaticaregels als het schrijven nog steeds goed en natuurlijk klinkt
wees grappig
Gebruik de eerste persoon
Gebruik uitdrukkingen die u in een normaal gesprek zou gebruiken. "Echt." 'Ik denk...' 'Wacht even.' "Het was gek." "Wauw." “Het was best gaaf.” "Het is als …"

Ramit Sethi, een persoonlijk financieel adviseur, ondernemer en auteur van de beroemde blog "I leer je rijk te zijn", heeft een torenhoge omrekeningskoers en een krachtige persoonlijke stijl.

Zijn blogs lezen als een persoonlijke e-mail aan een beste vriend. Hij vindt het niet eens erg om een ​​paar woorden te gebruiken die hij zou gebruiken als hij met zijn vrienden in de kroeg was.

Bekijk dit fragment uit een van zijn blogposts:

Schrijf je landingspagina persoonlijk

Probeer jezelf af te leiden van het idee dat je 'kopie' schrijft en beschouw het meer als een gesprek. Als je dat doet, schrijf je beter.

Je klinkt als een mens. Je conversieratio's gaan omhoog.

6) Gebruik cijfers en word specifiek

Hoe specifieker je bent, hoe geloofwaardiger en overtuigender je zult zijn. Welke van deze beweringen is voor jou het meest overtuigend?

"Uw conversieratio's zullen exploderen!"

"In de afgelopen 90 dagen zijn de klantconversies met gemiddeld 78.2% gestegen."

De tweede is veel specifieker en daardoor geloofwaardiger.

Iedereen kan algemene uitspraken doen over geweldige resultaten, maar niet iedereen kan gedetailleerde statistieken geven.

Laten we eens kijken naar een voorbeeld van een TeamGantt-bestemmingspagina. Ze gebruiken een specifiek nummer om de voordelen van hun product te promoten:

Gebruik hele specifieke voorbeelden

Hoe effectief zou het zijn als ze zouden beweren "miljoenen taken gepland te hebben?" Het aantal maakt een groot verschil.

Klanten willen specifieke informatie over voordelen die klanten zien en willen specifieke voorbeelden van wat ze zullen ervaren.

Specificiteit is een krachtig hulpmiddel.

7) Vraag lezers om actie te ondernemen

De laatste killer-techniek van een conversieprofessional is de call-to-action.

Als u niet om conversies vraagt, krijgt u ze ook niet. Daarom stel ik voor dat u begint met het einddoel in zicht, en het hele punt van uw bestemmingspagina is die conversie.

Al uw webkopieën zouden op die conversie moeten bouwen.

Wees niet verlegen!

Evenzo is het schrijven van CTA-knoptekst net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan de rest van de inhoud op uw pagina.

Weet je nog hoe ik zei dat CTA-knoppen een van de knoppen zijn die mensen echt lezen? Het is belangrijk.

Eenvoudige wijzigingen in de bewoording kunnen leiden tot enorme conversieverhogingen, zoals in dit voorbeeld:

cta knopteksten hebben een enorme impact op conversie

De volgende stap moet altijd duidelijk zijn. Deze strategie varieert afhankelijk van wat uw gewenste conversie is.

Als het formulierinzendingen zijn, maak die vorm dan een onweerstaanbare eye-candy. Als het downloads zijn, maak dan een knop die erom vraagt ​​om te klikken.
Zorg voor een onberispelijk ontwerp. Informatiearchitectuur speelt hier een rol, omdat het belangrijk is dat een bestemmingspagina een schoon, helder ontwerp heeft dat alle vragen beantwoordt zonder nieuwe te inspireren.
De navigatie moet duidelijk en eenvoudig zijn, alle benodigde informatie moet worden verstrekt en er mag niets tussen de bezoeker en de conversie komen (dus geen pop-ups!).
Als het enigszins mogelijk is, moeten bezoekers met één klik kunnen converteren. Laat elke extra klik je geweten raken totdat je de mogelijkheid vindt om het op te lossen.
Zorg voor een duidelijke call-to-action. Dit kan zowel in de koptekst als in de knoptekst zijn (voorbeeld: "verzenden" versus "download uw gratis marketinggids"). Er mag geen twijfel bestaan ​​over de volgende stappen die nodig zijn - vertel uw bezoekers precies wat u wilt dat ze doen in grote, vetgedrukte tekst.
Zorg ervoor dat de bezoeker precies krijgt wat hij of zij gaat krijgen (uw gratis marketinggids).
En wat er precies gebeurt als hij de actie onderneemt (download).

Vraag alleen om de informatie die u nodig heeft.

Hoe meer velden uw bezoekers vragen om in te vullen op uw formulier, hoe kleiner de kans dat ze op uw aanbod ingaan.

Soms is alleen een e-mailadres al voldoende.

Eventueel kun je dit aanvullen met een voornaam om een ​​persoonlijke boodschap te kunnen samenstellen.

Hoe meer je vraagt, hoe meer mensen afhaken, zeker als het voor de klant duidelijk is dat jouw informatieverzoek niets te maken heeft met wat hij gaat ontvangen.

Waarom wordt er voor een eBook om mijn geboortedatum gevraagd?

In het licht van de AVG is het nog belangrijker om hier zorgvuldig mee om te gaan en alleen te vragen wat je echt nodig hebt.

Bovendien is het belangrijkste op de landingspagina het aannemen van het aanbod met zo min mogelijk wrijving (formuliervelden).

U kunt altijd meer informatie opvragen op de bedankpagina zodra de CTA is voltooid.

Hoewel de meeste gebruikers het niet erg vinden om hun naam en e-mailadres op te geven, kan het vragen om informatie zoals telefoonnummers en geboortedatum uw conversieratio drastisch verlagen.

8) A/B-test uw bestemmingspagina

Een goede conversietekstschrijver schrijft niet alleen, je moet ook testen. Hoe weet je anders wat voor soort teksten je publiek beter waardeert?

Hoe word je er anders beter in?

Er zijn allerlei A/B-tests (we hebben de beste tools bekeken om hier te gebruiken) je kunt doen op een landing page:

Foto's
plaatsing
stroom
lay-out

Meestal zijn de grootste voordelen echter het wijzigen van de teksten. Om hogere conversiepercentages te bereiken, moet u uw inhoud samen met de andere elementen van uw bestemmingspagina's testen.

Verwacht bij je eerste test geen verdubbeling van je conversie. U zult slagen door elke variatie zorgvuldig, methodisch en doelbewust te testen.

Hier zijn enkele dingen die u kunt testen:

Variaties in het hoofd
Subkop variaties
CTA-tekst
Lijsten met voordelen

Test ook kleine dingen. Een enkele wijziging van een woord in de kop kan een enorme impact hebben op uw conversiepercentages.

Je weet het niet, tenzij je het test.

Over het algemeen begint het verbeteren van de conversieratio's met de geweldige inhoud. Veel hangt af van de woorden die je typt met je toetsenbord.

Gelukkig is het geen onoverkomelijke opgave. Iedereen kan het leren. Met de juiste copywriting-technieken stevig op hun plaats, kunt u hogere conversiepercentages behalen.

Wat extra informatie over het opzetten van goede landingspagina's.

9) Zorg voor een visueel aantrekkelijke pagina

Een goede pagina is visueel aantrekkelijk. Behalve dat ze makkelijk te scannen zijn, is het ook belangrijk dat de visuele elementen de aandacht trekken.

De juiste landingspagina bevat relevante afbeeldingen van hoge kwaliteit.

Heldere, opvallende afbeeldingen zorgen over het algemeen voor een aantrekkelijkere pagina en een betere gebruikerservaring.

Visuele aanwijzingen

Overweeg visuele aanwijzingen toe te voegen om de bezoeker te laten weten wat hij vervolgens moet doen.

Je kunt de voor de hand liggende methode volgen met behulp van pijlen, maar je kunt ook iets subtielers proberen, zoals de aandacht vestigen op een element met behulp van visuele aanwijzingen in je afbeeldingen:

visuele cue naar cta op je landingspagina

(afbeelding: instapage.com)

Mooi design

Zorg voor een stijlvol, rustig en mooi design. Uiterlijk is misschien niet alles, maar het telt wel mee bij het ontwerp van de bestemmingspagina.

De waarheid is. dat uiterlijk de perceptie verandert. Uw bestemmingspagina mag niet smoezelig overkomen, maar u kunt deze laten doorschijnen, of u nu een high-end product of dienst aanbiedt of een budgetversie.

Een zeer stijlvolle en hoogwaardige site is echter niet altijd de beste route.

Een super high-end site voor een budgetproduct dat op prijs concurreert, kan klanten er ook van weerhouden te denken dat het te duur is.

Het uiterlijk moet passen bij het aanbod.

Goed gebruik van kleuren

Gebruik kleur in je voordeel. Elke Design-student kan de kracht van kleur bij het beïnvloeden van de menselijke waarneming uitleggen.

Picasso ging niet door een blauwe fase omdat hij zo'n geluksvogel was.

Boeken over interieurontwerp suggereren vaak verschillende kleuren voor verschillende kamers en stemmingen:

rood voor een eetkamer zorgt voor een dynamisch gesprek
geel voor een vrolijke, relaxte keuken.

Deze zelfde kleurentheorie moet worden geïmplementeerd in het ontwerp van uw site.

Veel marketeers beweren dat bepaalde knopkleuren, zoals groen of rood, de conversies op de bestemmingspagina verhogen, maar uiteindelijk wil je je concentreren op het contrast van de knopkleur versus de achtergrondkleur.

Test verschillende kleuren, plaatsingen en maten om te zien wat werkt!

Prachtig design op elk apparaat

Een effectieve landingspagina is ook mobielvriendelijk. Als u een site heeft die er goed uitziet op mobiel, kunt u uw conversies verdubbelen.

Zeker als je ook je landingspagina-aanbieding adverteert op social media. De meeste mensen via social komen via hun mobiel op je site terecht.

Vergeet je bedankpagina-ontwerp niet

Vervolg met een bedankpagina. De bedankpagina is een geweldige manier om:

bezoekers naar ander gerelateerd materiaal op uw website leiden waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn.
Vraag om extra informatie over hen
Kijk of ze je aanbieding met anderen willen delen

Het weergeven van deze toegevoegde informatie op de eerste bestemmingspagina zou afleidend zijn en ertoe leiden dat bezoekers minder snel converteren.

Nu u de deal heeft gesloten, is de bedankpagina echter de perfecte plek om gerelateerde producten, handleidingen en informatie voor te stellen die uw publiek mogelijk nuttig vindt, of links naar andere delen van uw site, zoals uw bedrijfsblog.

Een goed ontwerp is ook snel

De beste bestemmingspagina's zijn zo snel als Ferrari's.

Snelheid is essentieel omdat laadtijden een enorm effect hebben op het bouncepercentage.

Verminder de laadtijden door uw afbeeldingen niet groter te maken dan nodig is, caching-tools te gebruiken en een snelle webhost te gebruiken (sommige zijn een stuk sneller dan andere).

We hebben een gewijd volledige post naar on-page optimalisatie voor nichesites

Implementeer ook analyses in uw ontwerp

Zorg ervoor dat het bijhouden van conversies is ingeschakeld. We praten altijd veel over het belang van het meten van conversies en het is een van de best practices die we aanbevelen bij het maken van bestemmingspagina's.

Zorg ervoor dat u bent ingesteld om bij te houden hoe uw pagina's presteren. Anders geef je geld uit in het donker.

Voordat u een bestemmingspagina bouwt

Stel uzelf de volgende vragen voordat u uw bestemmingspagina maakt:

  • Wat is het doel? Wat zouden bezoekers in een ideale wereld doen wanneer ze uw bestemmingspagina bereiken? Zouden ze iets kopen? Een formulier invullen? Aanmelden voor een nieuwsbrief?
  • Met wie concurreer ik? Met wie concurreer ik, hoe slagen zij en hoe kan ik hun succes kopiëren?
  • Wie is mijn publiek? En wat zijn hun verwachtingen, dromen en ambities? Hoe gek dat ook mag klinken, het is tot op zekere hoogte waar: hoe beter je je publiek begrijpt, hoe beter je kunt inspelen op hun wensen en behoeften. Tenzij je weet wie je ideale klanten zijn, zal het erg moeilijk zijn om een ​​overtuigende tekst te schrijven in de stem van de klant.
  • Hoe zijn ze op mijn bestemmingspagina gekomen? Overweeg uw bericht te wijzigen op basis van waar uw gebruikers vandaan komen. Een ander bericht kan geschikt zijn voor gebruikers die op uw bestemmingspagina zijn beland van Google versus Twitter of Facebook. Bedrijven met meer bestemmingspagina's (30+) genereren 7x meer leads dan bedrijven met slechts een handvol, dus de waarde ervan valt niet te ontkennen. In het ideale geval wilt u een aangepaste bestemmingspagina voor elke advertentiegroep, maar dat is een behoorlijk zware operatie, dus begin waar u kunt.

Zorg ervoor dat uw bestemmingspagina overeenkomt met de advertentie (als u die heeft)

De bestemmingspagina moet overeenkomen met de bijbehorende advertentietekst.

Goede bestemmingspagina's gebruiken dezelfde zoekwoorden uit de PPC-advertentietekst.

Het verband tussen waar de bezoeker op heeft geklikt omdat hij geïnteresseerd was en wat hij op de site ziet, moet duidelijk zijn.

Deze continuïteit verzekert bezoekers dat ze krijgen waar ze op hebben geklikt.

Stuur niemand naar een pagina met kampeertenten en slaapzakken met de duurdere kampeertenten bovenaan als je advertentie over slaapzakken gaat.

En stuur ze niet naar een algemene pagina of uw startpagina en laat ze zoeken naar wat ze zochten.

Beperk de opties om de pagina te verlaten

Leiden alle wegen naar Rome? Geweldige bestemmingspagina's houden rekening met alle paden die hun pagina binnenkomen en verlaten.

Het is belangrijk dat u de uitgangspunten (in dit geval hyperlinks) die uw pagina verlaten, beperkt.

Het doel is om bezoekers naar een gewenst pad te leiden, en als links fungeren als vertrekpunt van de trechter, moeten ze spaarzaam worden gebruikt.

Maak het gemakkelijk om te converteren. Het doel is dat bezoekers zo gemakkelijk mogelijk kunnen converteren, met zo min mogelijk afstanden en zo min mogelijk obstakels tussen punt A en B.

Verwijder bijvoorbeeld het normale menu op de landingspagina zodat de focus op de call to action blijft liggen.

Haal het normale menu weg naar je landingspagina

Conclusie

Nou, het is uiteindelijk een behoorlijke post geworden. Hoop dat je het helemaal hebt kunnen lezen!

Maar als je alleen snel scant, is dat ook goed :)

Als je er een paar dingen uit hebt kunnen halen om je landingspagina's nog beter te maken, dan ben ik blij dat ik je heb kunnen helpen.

Joost Nusselder is The Content Decoder, content marketeer, vader en houdt ervan om nieuwe tools en tactieken uit te proberen. Sinds 2010 werkt hij aan een portfolio van nichesites. Nu sinds 2016 maakt hij samen met zijn team diepgaande blogartikelen om trouwe lezers te helpen verdienen aan hun eigen succesvolle sites.