SEO Services on Demand
info@decisiontree.nl

Lokale SEO

Voor jouw bedrijf is lokale vindbaarheid het belangrijkste!

Je hebt een lokale winkel, restaurant of hotel. Óf je werkgebied is misschien wel in en rondom je plaats. Wat je doel ook is, met lokale SEO vinden mensen bij jou in de buurt jouw bedrijf als eerste.

Vraag een gratis advies

Lokale vindbaarheid is essentieel voor groei

vindbaarheid in lokale zoekresultaten

Wanneer iemand op zoek is naar een kapper, dan zoeken ze er eentje in de buurt. Wanneer iemand op zoek is naar een restaurant om te gaan eten, dan zoeken ze er eentje waar ze op dat moment zijn. Lokale vindbaarheid is een andere tak van sport dan reguliere zoekmachine optimalisatie.

Bij Decision Tree helpen we al 10 jaar onze klanten met hun lokale vindbaarheid

Het vergt een persoonlijke aanpak, anders dan reguliere zoekmachine optimalisatie. Tuurlijk, de juiste content is nog steeds nodig, en de juiste links en het opbouwen van autoriteit. Maar lokale relevantie is nog nét even belangrijker.

Hoe zorg je voor lokale vindbaarheid?

In onze aanpak helpen wij je site gevonden te worden bij zoekopdrachten in jouw werkgebied door:

  1. Opzetten en/ of optimaliseren van je Google My Business pagina
  2. Optimaliseren van jullie content, opnemen van lokale informatie om de vindbaarheid te versterken
  3. Kijken naar het verzamelen van goed reviews voor je bedrijf
  4. Verbeteren van je social presence in social media
  5. Verhogen van je autoriteit met de juiste links over je producten of diensten én lokale onderwerpen

ALLE INGREDIENTEN VOOR LOKAAL SUCCES

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Als je een lokaal bedrijf bezit, begrijp je de uitdagingen die gepaard gaan met dit soort campagne versus die van een landelijk bedrijf.

Lokale SEO is heel anders dan je gemiddelde SEO-campagne, en de lokale zoekresultaten veranderen sneller dan andere.

Welke lokale ranking factoren zijn er?

De bovenstaande grafiek geeft een overzicht van de weging van verschillende rankingfactoren in lokale SEO-campagnes. Een van de dingen om hier op te merken, is dat hoewel er een paar licht verschillende factoren zijn in vergelijking met de gebruikelijke SEO-campagne (dat wil zeggen, externe lokale signalen en Google my business signalen), links en SEO-factoren op de pagina nog steeds een grote rol spelen.

Het enige verschil is dat het type links waarop je je wilt concentreren heel anders zal zijn.

Ik ga hier enkele van de technieken bespreken die je zelf al kunt implementeren om resultaten te krijgen van je lokale SEO-campagnes.

Maar eerst….

Voordat je doorgaat en gelijk links begint te verzamelen, is er op je website veel werk vooraf nodig om ervoor te zorgen dat je de best mogelijke resultaten krijgt, vooral als je bovenaan wilt komen in de local packvermeldingen (zie hieronder):

Als je wilt ranken voor zulk type vermeldingen, hoef je minder afhankelijk te zijn van alleen de linkbuilding kant van optimalisatie, en meer van lokale NAT-citaties, lokale beoordelingen en My Business-signalen.

Hoe claim ik mijn Google My Business pagina?

Als je dit nog niet hebt gedaan, moet je nu jouw Google My Business-pagina claimen.

Wat je moet weten, is dat als je het eenmaal hebt ingesteld, je het volgende moet opnemen:

  1. Voeg een lange, unieke beschrijving toe die correct is opgemaakt en links bevat
  2. Kies de juiste categorieën toe voor jouw bedrijf
  3. Upload zoveel mogelijk foto’s
  4. Voeg een lokaal telefoonnummer toe aan je vermelding
  5. Voeg je bedrijfsadres toe dat consistent is met dat op je website en lokale directory’s
  6. Upload een hoge-resolutie profielafbeelding en omslagfoto
  7. Voeg de openingstijden / dagen toe (indien van toepassing)
  8. Ontvang echte beoordelingen van klanten
  9. NAT (naam, adres, telefoonnummer)

Consistentie staat hierbij centraal. Je moet ervoor zorgen dat je jouw volledige NAT op de hele website (dat wil zeggen elke pagina) gebruikt. Verder moet je precies dezelfde details / indeling gebruiken wanneer je jouw adres op andere websites vermeldt (dat wil zeggen lokale citaten).

Je zult Schema.org-markup op je website voor deze NAT willen gebruiken om de zoekmachines alles te geven wat ze nodig hebben om je bedrijfsinformatie correct weer te geven.

De bovenstaande schermafbeelding laat zien hoe een lokaal bedrijf in Londen zijn NAT in de voettekst van zijn website heeft geplaatst en dit markeert met Schema.org-gegevensopmaak.

Hier is de code die je kunt aanpassen voor je eigen website:

<div itemscope itemtype = “http://schema.org/LocalBusiness”>
<p itemprop = “name”> BEDRIJFNAAM </ p>
<p itemprop = “address” itemscope itemtype = “http://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop = “streetAddress”> ADRES </ p>
<p itemprop = “addressLocality”> STAD </ p>,
<p itemprop = “adresRegion”> REGIO </ p>
<p itemprop = “postalCode”> POSTCODE </ p.
<p itemprop = “telephone”> TELEFOONNUMMER </ p>
<meta itemprop = “latitude” content = “LATITUDE” />
<meta itemprop = “longitude” content = “LONGITUDE” />
</ Div>
Het enige wat je hoeft te doen is de vetgedrukte tekst in je eigen gegevens veranderen – eenvoudig.

 

Lokale reviews

Lokale reviews hebben een directe invloed op de positie van lokale zoekresultaten, dus je zult enige tijd willen besteden aan het verzamelen van deze beoordelingen.

Het is de moeite waar om te vermelden dat dit niet alleen Google-recensies betekent. Je zult je ook willen concentreren op het krijgen van beoordelingen op andere (lokale) beoordelingspagina’s. Soms zijn er in je branche reviewpagina’s voor lokale bedrijven, zoals Iens met restaurants. Je eerste prioriteit zou echter Google-reviews moeten zijn, omdat die de meest directe invloed hebben op de rankings.

Om te beginnen wil je elk laaghangend fruit aangrijpen door contact op te nemen met je bestaande klantenbestand en te kijken of ze geïnteresseerd zijn om je een beoordeling te sturen. Je zou hen kunnen stimuleren voor hun tijd (misschien een korting, etc.).

Een andere goede tip is om een ​​pagina op je website te maken die je klanten instructies geeft over precies hoe zij jouw bedrijf kunnen beoordelen (bijv. mijnwebsite.nl/beoordeel-ons/). Je zult niet geloven hoe effectief dit is als het erom gaat om in contact te komen met klanten, vooral de niet-technische!

Lokale SEO-factoren op de pagina

On-page SEO voor lokale bedrijven voldoet aan een aantal mooie oude SEO-tactieken. Er is een vrij grote weging naar de inhoud op de pagina in de lokale zoekvermeldingen, dus het is belangrijk dat je waar mogelijk de meeste waarde uit je inhoud haalt.

Nogmaals, ik zal er hier niet over in detail ingaan, omdat je dit gewoon zou kunnen lezen, maar ik zal het opsplitsen in een paar belangrijke punten:

  • Probeer je stad / regio plus een relevant zoekwoord toe te voegen aan de title-tag van je bestemmingspagina.
  • Probeer je stad / regio plus een relevant zoekwoord toe te voegen aan de H1-tag op je bestemmingspagina.
  • Probeer je stad / regio plus een relevant zoekwoord toe te voegen aan de URL van je bestemmingspagina.
  • Probeer je stad / regio plus een relevant zoekwoord toe te voegen aan de inhoud van je bestemmingspagina.
  • Probeer je stad / regio plus een relevant trefwoord toe te voegen aan de ALT-kenmerken van images op je bestemmingspagina.
  • Sluit een Google-kaart met je bedrijfsmarkering in op de bestemmingspagina:

Hoe kun je Google Maps toevoegen aan je zakelijke website?

Als dit goed is gedaan, kan een ingesloten Google Map een geweldige aanvulling op je website zijn. Het is een geweldig hulpmiddel waarmee je bezoekers een beeld van de ligging van je bedrijf krijgen, beoordelingen lezen en aanwijzingen voor de routebeschrijving krijgen die direct tot je voordeur leiden.

Weer een reden minder om onderzoek te doen buiten je site om, met de kans dat ze een concurrent vinden!

Een Google Map op je website zetten is een vrij eenvoudig proces en vereist geen speciale programmeervaardigheden om te voltooien.

Volg de onderstaande stappen om een Google Map op jouw website correct te installeren.

Stap 1: Ga naar Google Maps

De eerste stap is om naar de startpagina van Google te gaan, op het raster naast de aanmeldknop te klikken en Kaarten te selecteren (zie hieronder) of rechtstreeks naar Google Maps te gaan.

Stap 2: zoek je adres

Voer het volledige adres van je bedrijf in het zoekvak in en klik op de zoekknop.

Stap 3: Vind jouw vermelding

Vervolgens zie je een vervolgkeuzelijst van jouw bedrijfsvermelding aan de linkerkant van het scherm onder het zoekvak (zie hieronder).

Als je jouw vermelding niet ziet, hoef je je geen zorgen te maken, ga dan verder met de volgende stap.

Klik op het menusymbool in de linkerbovenhoek om de link voor de insluitcode te vinden.

Klik op de “Share of Embed” knop aan de linkerkant:

Lies vervolgens “Embed map”:

Stap 4: Je Embedded Map aanpassen

Er zou een pop-upscherm moeten verschijnen met de opties om je Google Map aan te passen. Hier selecteert je jouw kaartinstellingen.

Pas de kaartgrootte aan:

Hier kun je kiezen uit een van de vooraf ingestelde formaten of je kaart jouw eigen aangepaste dimensies geven.

Voorbeeld van de werkelijke grootte:

Hier kun je zien hoe jouw nieuwe kaart er op je website uitziet. Zorg ervoor dat je de zoomlens en positie van de kaart precies zo hebt als je wilt.

Kopieer en plak de code:

Nadat je jouw kaart hebt aangepast en klaar bent om deze op je website te plaatsen, kopieer je de <iframe> -code bovenaan de widgetbox en plak je deze waar je wilt dat deze op je site wordt weergegeven. Nu ben je klaar om te genieten van jouw nieuwe kaart!

Opmerking: als je dit doet voor een lokale bedrijfswebsite, raden we je aan door te gaan met stap 5.

 

Stap 5: Schema-markering toevoegen (optioneel)

Kort gezegd is Schema.org een verzameling HTML-tags die Google, Bing en Yahoo! kwamen samen om zo te maken dat webmasters hun sites op de juiste manier kunnen markeren, zodat zoekmachines goed kunnen ‘verteren’ of crawlen wat erin zit.

Het markeren van je website met de juiste schema.org-code kan je zichtbaarheid in zoekmachines aanzienlijk vergroten.

Of stel in dit geval jouw Google-kaart correct in zodat ze weten welke locatie geschikt is voor je bedrijf.

Maar kunnen ze dit niet alleen uitvinden zonder deze extra code? Ja, de zoekmachines van vandaag zijn echt slim geworden en zijn geweldig in het uitzoeken van alle informatie van jouw bedrijf wanneer ze je site crawlen.

Ze krijgen het echter niet altijd goed en schema-opmaak maakt hun werk een stuk eenvoudiger door aan te geven welke inhoud dat is en ook dat jouw informatie mogelijk wordt weergegeven in hun kennisgrafiek en / of local pack (die we eerder in dit stuk al hebben gezien).

Hoe je jouw Google Map-code opmaakt met Schema.org (voor een lokaal bedrijf):

De grijze code hieronder is de Google Map <iframe> die is gekopieerd uit Stap 3. De rode code is de nieuwe schema.org-markering die we hebben toegevoegd.

Opmerking: als je de URL wilt ophalen die je in de nieuwe koppeling wilt plaatsen, ga je naar het gedeelte over de insluitkaart in stap 3 en kopieert je de link ‘URL delen’.

Als je liever linkt naar een kortere en specifiekere URL, gebruik je in plaats daarvan de URL van je Google Map CID-nummer.

<div itemscope itemtype = “http://schema.org/LocalBusiness”>

<iframe src = “yourLongGoogleMapURL” width = “400” height = “300”

frameborder = “0” style = “border: 0″> </ iframe>

<a itemprop=”hasMap” href=”yourGoogleMapUrl”> Routebeschrijvingen </a>

</ Div>
Wanneer je klaar bent, moet je jouw nieuwe markup testen met de tool voor gestructureerde gegevenstests van Google om er zeker van te zijn dat er geen fouten zijn.

Dit wordt dan uiteindelijk de Google Map Embed Code:

<iframe src = “https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!
1d3055.107064379719! 2d-105,24845268461586! 3d40.02838897941221! 2m3!
1f0! 2f0! 3f0! 3m2! 1i1024! 2i768! 4f13.1! 3m3! 1m2!
1s0x0% 3A0x40c98e526ceaa2a2! 2sInbound + Boulder! 5e0! 3m2!
1sen! 2sus! 4v1519683895604 “width =” 600 “height =” 450 ”
frameborder = “0” style = “border: 0” allowfullscreen> </ iframe>
Dat is het! Plak nu de code op je website en je bent klaar!

Mobielvriendelijk ook belangrijk voor lokaal

Daarnaast moet u ervoor zorgen dat uw website mobielvriendelijk is. Dit wordt nog belangrijker met de mobiele zoekupdate van Google (meer informatie hier).

Local Link Building & Vermeldingen

Linkbuilding binnen lokale SEO-campagnes is ongelooflijk belangrijk en het is ook iets dat vaak over het hoofd wordt gezien.

In vergelijking met standaard SEO-campagnes, vertrouwt lokale SEO veel meer op links van andere lokale websites die echt relevant zijn voor je bedrijf. Het gaat minder om het verkrijgen van links van websites met een hoge autoriteit (hoewel dat uiteraard helpt) en meer om links te krijgen van websites die lokaal in de regio zijn en die praten over vergelijkbare dingen als wat jij doet.

Dit betekent dat lokale directory’s een nuttig hulpmiddel zijn voor het opbouwen van links, vooral als het gaat om het bouwen van citaten.

Een citaat is een online verwijzing naar de naam, het adres en telefoonnummer van uw bedrijf (NAT).

Deze citaties hoeven niet eens te worden vergezeld door een link, zolang ze op dezelfde manier consistent verwijzen naar de NAT van je bedrijf.

 

Zoekresultaten Click Through Rate

Een ander ranking-signaal waar nog veel meer over wordt gesproken, is de CTR van de zoekresultaten.

Het is geen wonder dat dit zo’n sterk signaal is, omdat het wordt gebruikt als een van de belangrijkste kwaliteitsscoremetingen van Google binnen hun Adwords-platform. Het is logisch dat ze de gebruikerservaring meten die hun bezoekers hebben, dat is immers hun belangrijkste dienst, de juiste resultaten laten zien aan hun gebruikers. Resultaten die hun gebruikers écht helpen met het antwoord op hun zoekopdracht.

Om de click through rate te maximaliseren, doe je het volgende:

  • Zorg ervoor dat je Schema.org-markeringen hebt ingesteld, met beoordelingen (indien relevant)
  • Maak je title-tag zo leesbaar en relevant mogelijk
  • Zorg voor een gedetailleerde metabeschrijving, relevant voor waar gebruikers naar zoeken

Groei je bedrijf met lokale SEO

Meer gratis bezoekers naar je website, bezoekers die op zoek zijn naar jouw lokale diensten of producten. Dát is de manier om te groeien!

Je hebt nu een aantal tips om aan de slag te gaan. Klinkt het toch te technisch, of teveel werk? Wij kunnen het allemaal uit handen nemen.

Ontvang een gratis advies