beste social media gurus van nederland

De top 10 Social Media Guru’s van Nederland

 

Tegenwoordig deelt bijna iedereen gebeurtenissen van zijn of haar leven op een sociaal platform, wat in de laatste jaren een flinke groei heeft doorgemaakt. Vandaag de dag zijn sociale media de makkelijkste manier om contacten te onderhouden en mensen te bereiken. Dit laatste is natuurlijk vooral voor winkeliers erg belangrijk zodat ze meer klanten kunnen werven in hun regio of om het goede klant contact in stand te houden.

Zeker omdat ze weten dat bijna alle klanten wel op een bepaald medium te vinden zijn. Ook is het zeker belangrijk voor de vindbaarheid van hun webwinkels om gebruik te maken van goede SEO. De afgelopen jaren hebben veel ondernemers hier het voordeel in gezien en zijn advies gaan geven op social mediagebied. Dit is waar we het in dit artikel over gaan hebben, de zogeheten social media guru’s. We gaan kijken hoe ze deze status hebben bereikt en hoe ze hun klanten helpen om een betere online zichtbaarheid te realiseren.

Jeanet Bathoorn van Get Social

De eerste online expert die we gaan behandelen is Jeanet Bathoorn, de eigenaar van het bedrijf Get Social. Ze is vanaf de eerste dag aanwezig geweest op social media en heeft hierdoor veel inzicht en kennis over hoe de platformen werken. Ze heeft meerdere boeken geschreven en geeft trainingen en lezingen over het gebruik van social media.

Jeroen Bertrams

De volgende guru is Jeroen Bertrams, een online marketeer die grote bedrijven zoals KLM en Randstad adviseert over de online marketingwereld. Hij is sinds 1998 actief in de online wereld en heeft na het zien van een financiële site in de VS dit concept doorgetrokken naar Nederland, waar dit nog steeds een van de grootste financiële sites is. Naast adviseur is hij ook auteur van het boek social media expert in een week.

Social media guru

Corinne Keijzer

Corinne Keijzer is een guru die niet vanaf het begin van de social media is ingestapt, maar na het verliezen van haar baan door de crisis in 2009. Nadat ze steeds werd afgewezen bij het solliciteren, besloot ze effectief te gaan netwerken op sociale media, en met succes. Door het perfecte combineren van offline met online heeft ze snel veel kennis opgebouwd en dit heeft geleid tot samenwerkingen met grote bedrijven.

Tegenwoordig is ze een consulent op het gebied van sociale mediastrategie en schrijft ze vele gratis handleidingen.

Roos Fransen

We gaan verder met de vrouw die zichzelf erg goed heeft ontwikkeld op het “social selling” gebied, dat het genereren van leads en het maken van afspraken via social media inhoudt. Hierbij is vooral LinkedIn belangrijk, omdat dit het meest zakelijke platform is.

Ze heeft in Dublin bij een IT-bedrijf gewerkt en hier opgemerkt hoe belangrijk dit aspect is voor de ontwikkeling van bedrijven. Vervolgens heeft ze een LinkedIn pagina gestart over dit onderwerp en geeft ze nu advies hoe verkopers dit tot hun voordeel kunnen gebruiken. 

Marco Derksen van Marketingfacts

De vijfde in onze lijst van social media guru’s is Marco Derksen, die met veel ervaring in de online wereld zeker een plekje op deze lijst heeft verdiend. Hij heeft vroeger het online bureau Upstream gehad en hiermee veel mooie klanten mogen adviseren. Later heeft hij besloten om de boeg om te gooien en er een nSocial media guru'setwerkorganisatie van te maken, wat de vruchten heeft afgeworpen. Met zijn tweede bedrijf marketingfacts, dat enorme bezoekersaantallen heeft, wil hij graag een inspiratiebron zijn voor iedereen die in de marketingwereld zit of er naartoe onderweg is.

Marjolein van House of Social Media

Nog een expert die na beëindiging van haar vorige functie veel succes heeft gehad is Marjolein van het bedrijf House of Social Media. In 2010 werd ze ingehuurd door een bedrijf om haar visies te delen. De managers waren zo enthousiast dat ze bij de afloop vroegen of ze haar niet konden inhuren. Van het een kwam het ander en sinds die tijd is haar bedrijf enorm gegroeid en heeft ze de afgelopen jaren overheden, scholen en particulieren geadviseerd over het optimaal inzetten van social media. 

Alexander Klöpping van Blendle

Als je sinds 2007 al op Twitter zit, dan kan het bijna niet anders dan dat je later social media guru wordt. Het overkwam Alexander Klöpping, die eerst vooral bekend was van DWDD, maar hier vanaf is het gestapt omdat hij het raar vond dat er geen aandacht werd besteed uit de nog uit te komen iPad. Vanaf dat moment is het als een speer gegaan en heeft hij vele bedrijven mogen adviseren.

Zijn sterke punten zijn het signaleren van nieuwe online trends en dit door te geven via zijn blog. Ook is hij de medeoprichter van het nieuwe journalistieke platform Blendle, wat een enorme start beleefd.

Steven van Belleghem van InSites

Steven van Belleghem behoort eigenlijk niet tot de Nederlandse experts, maar we rekenen hem hier toch bij aangezien zijn impact op de Nederlandse markt enorm is. Hij stond aan het begin van het succesvolle InSites maar besloot toch om zijn eigen weg te kiezen en dit is een goede keuze geweest omdat hij nu mooie projecten heeft die meer bij hem passen.

Hij reist veel en moedigt bedrijven vooral aan om het online gesprek met de klant aan te gaan en hiermee een wat hij noemt “conversation company” te worden, waar hij ook twee boeken over heeft geschreven. Naast zijn drukke leven heeft hij gelukkig ook nog tijd om zijn favoriete voetbalclub Brugge aan te moedigen vanaf de tribunes. 

Roos van Vught van Social Embassy

Social media manager Roos van Vught heeft haar bekendheid opgedaan bij Deloitte en hiermee het bedrijf internationaal op de kaart gezet op onlinegebied. Toch was ze toe aan een nieuwe uitdaging en sloot zich aan bij Social Embassy om klanten als Dove te helpen om “merkwerkers” van de medewerkers te maken. Naast haar werk onderhoud ze ook nog al haar sociale netwerken en is ze moeder van vier kinderen.

Sebastian Kopp van JijOnline

Tot slot behandelen we een opkomende expert op het gebied van social media en dat is Sebastian Kopp. Hij is werkzaam voor het internetbureau JijOnline en kan je alles vertellen hoe je social media het beste kunt benutten. Hij geeft vol passie advies over online strategieën en houdt zich dagelijks bezig met de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.

Hoe word jij beter in het inzetten van social media? Doe mee met onze gratis cursus Facebook marketing.