Wat is conversie verhogen met a b testen

2 tools voor A/ B testen beoordeeld + 6 best practices om te volgen

Bezoekers zijn kostbaar, haal hier het maximale resultaat uit

Het optimaliseren van de conversieratio van je website of webshop is heel erg belangrijk voor je winstgevendheid. Het heeft je vaak veel tijd en geld gekost om goed verkeer naar je site te krijgen zodat je zoveel mogelijk klanten binnenhaalt.

Misschien heb je ook al gezorgd dat je jouw Adwords of Facebook advertenties hebt geoptimaliseerd voor de hoogste winstgevendheid. Maar stopt het daar?

Nee, eigenlijk begint het daar pas. Nu kun je je richten op het verkeer wat je al binnenhaalt. Want met een goed design en een goede usability kun je zelfs de conversie nog verhogen van de nu al best converterende bezoeker. Met kleine maar belangrijke aanpassingen kun je het resultaat uit deze bezoekers sterk vergroten.

Wat is conversie verhogen met a b testen

“Optimalisatie van de site en design is iets wat je moet testen…..”

De beste A/B testing tools beoordeeld

Allereerst wil ik hier ingaan op de beste tools die je in kunt zetten om A/B tests uit te voeren op je website. Het gebruik hangt grotendeels af van je wensen en wat je verwacht ermee te gaan doen.

Hier zijn mijn topkeuzes:

Overall beste tool voor A/ B testen: VWO (Visual Website Optimizer)

Om te beginnen, waarom zou je een betaalde A / B-testtool overwegen als er gratis hulpprogramma’s zoals Google Content Experiments (voorheen Google Website Optimizer) beschikbaar zijn?

Ik bedoel, Google is het beste van het internet, dus waarom betalen voor software als ze precies hetzelfde gratis aanbieden?

Omdat het niet exact hetzelfde is. Een arbeider is alleen zo goed als zijn gereedschap Of, op maat gemaakt voor deze zaak, een CRO (conversion rate optimizer) is slechts zo goed als zijn a / b-testtool.


VWO is een product (momenteel het enige product) van Wingify, het geesteskind van online marketingstrateeg Paras Chopra.

Wingify’s hoofddoel is

“website-optimalisatietools maken die resultaten opleveren zonder een diploma in de raketwetenschap te vereisen”

(Chopra’s woorden, niet de mijne)

Kortom, deze tool van VWO is A / B-testen voor de massa’s van mogelijke CRO’s die niet te begaafd zijn over de technische kant van de dingen. Het is bijna de industrie standaard geworden door hun vele keynotes, case studies en webinars.

VWO’s testvermogen

Laten we eerst een voor een een blik werpen op elk van de testvaardigheden van VWO.

Wanneer je naar het tabblad Test maken in het menu navigeert, is dit het dashboard waarop je terecht komt. Het is een startscherm waarmee je het gewenste testtype kunt selecteren.

Een opmerkelijke functie is de voortgangsbalk in de rechterbovenhoek die een balk toont die aangeeft hoeveel vooruitgang je hebt geboekt in het proces voor het maken van de test. Hier zijn de beschikbare testtypen:

  • A / B testen
  • Multivariate testen
  • Split testen
  • Geo-behavioral targeting (vrijwel hetzelfde als A / B & multivariate testen, dus ik zal het niet behandelen)
  • Usability testen
  • Heatmaps & clickmaps

Bekijk alle pakketten van VWO hier

A / B-testen

Het meest fundamentele kenmerk van een conversie-testtool is ongetwijfeld A / B-testen. Nadat je de A / B-test hebt geselecteerd in het startscherm, ga je naar stap 2, waar je de URL moet invoeren die je wilt testen.

Naast het handmatig intoetsen van het adres, kun je ook een van je drie meest geteste URL’s selecteren die automatisch worden weergegeven onder de URL-invoerbalk.

Nadat je jouw URL hebt ingevoerd en ‘Maken’ hebt geselecteerd, wordt de achtergrond grijs weergegeven terwijl de webpagina wordt geladen.

In de ontwerpmodus, door met de muis over een specifiek element te bewegen (bijvoorbeeld een item in een navigatiemenu), kun je de HTML bewerken, klonen, herschikken / verplaatsen / het formaat wijzigen, enz.

Dat is waarom het VISUAL website optimizer heet.

Visueel bewerken van je pagina voor je a b test

In de browsermodus kun je door je webpagina bladeren zoals een normale bezoeker in de front-end zou doen.

Je kunt bijvoorbeeld een betalingspagina aanpassen door de bladermodus in te schakelen en op een knop Nu kopen te klikken die een unieke URL voor elke bestelling genereert wanneer erop wordt geklikt, vervolgens de ontwerpmodus opnieuw in te schakelen en de elementen van de betaalpagina te bewerken.

Voor een A / B / C / D / enz. test op een enkel pagina-element, kun je zoveel variaties toevoegen als je maar wilt. Daarnaast kun je in bepaalde VWO-pakketten met een hogere prijs (ik kom aan het eind op de plannen en prijzen) ook speciale bewerkingen uitvoeren alleen voor mobiele apparaten en tablets.

Persoonlijk ben ik van mening dat het kiezen van het responsieve weergavetype dat je wilt testen een functie is die zelfs in de instappakketten moet worden geïntegreerd, omdat het zo’n cruciale functie is voor e-commercewebsites die sterk afhankelijk zijn van mobiel verkeer.

Nadat je jouw variant (en) hebt bewerkt, klik je op “Volgende stap” om naar stap 4 te gaan, waar je een conversiedoel maakt.

Meerdere doelen kunnen worden toegevoegd / verwijderd. Er moet echter één doel worden geselecteerd als het primaire doel voor de test, voor de meest prominente functie is in je testrapporten.

Conversie-doelen-maken-voor-je-a-b-test

In de laatste stap kun je een testnaam en een paar opmerkingen over je test opstellen (bijvoorbeeld je hypothesen en succespercentagewensen).

Bovendien kun je de test-URL’s wijzigen, het percentage verkeer aanpassen dat in de test moet worden opgenomen en verkeerssegmenten en bezoekersvoorwaarden toevoegen.

Als je op ‘andere instellingen’ klikt, open je de veel meer geavanceerde opties, zoals testplanning, automatische verlies / winstransactie inschakelen / uitschakelen, heatmaps en nog veel meer.

Het is vrij veilig om te zeggen dat VWO uitblinkt in hun A / B-tests en mogelijkheden. De gebruikersinterface is zo intuïtief en eenvoudig, het kostte me minder dan vijf minuten om dingen onder de knie te krijgen.

Multivariate testen

Multivariate testen zijn A / B-testen op een bredere schaal. Je test nog steeds slechts één pagina, maar je test meer dan één pagina-element. Stappen 1 & 2 in het proces van het opzetten van een multivariate test zijn identiek aan die van een A / B-test.

Stap 3 is waar het interessant wordt. Je kunt klikken op en een onbeperkt aantal pagina-elementen en die aanpassen. Terwijl je elk element bewerkt, wordt een nieuw gedeelte gemaakt onder je lijst met besturingselementen en variaties.

Bovendien kun je aan elke variant een aangepast CSS- of Javascript-gedeelte toevoegen.

Nadat je jouw testvariabelen hebt gemaakt, ga je naar stap 4 om jouw doelen in te voeren en tenslotte stap 5 om verkeerssegmenten, heatmaps en andere opties in te stellen (dezelfde schermen als bij de A / B-testprocedure).

Net als de A / B-testprocedure was de gebruikersinterface weer heel eenvoudig en gemakkelijk te navigeren. Nieuwe testvariabelen bewerken en engineeren was een koud kunstje.

Split-Testing

In tegenstelling tot A / B-tests, kun je met een split test inkomend verkeer splitsen naar een specifieke URL en deze segmenteren in twee of meer andere pagina’s.

In plaats van variaties van dezelfde pagina weer te geven, geef je afzonderlijke webpagina’s met afzonderlijke URL’s weer voor gelijke delen verkeer.

Stap 2 biedt je de mogelijkheid om de URL van de controlepagina in te voeren (van waaruit het verkeer wordt omgeleid) en in stap 3 kun je de URL’s van de concurrerende pagina’s invoegen (waarheen het omgeleide verkeer zal gaan).

Stap 4 zorgt voor uw doelen en stap 5 uw geavanceerde instellingen, testnaam en -beschrijving en verkeerssegmentatie. Nogmaals, deze tool is ongelooflijk eenvoudig te gebruiken. Het opzetten van een split-test kostte mij letterlijk ook niet meer dan 60 seconden.

Usability Test

De sleutel tot een boeiende website (en uiteindelijk meer conversies) is de bruikbaarheid van je website. Als het niet duidelijk is wat je wilt dat jouw bezoekers doen op je website, dan kun je echt niet verwachten dat de meesten van hen zullen converteren.

De meeste webmasters benaderen hun eigen bruikbaarheid op de website met vooraf gedefinieerde vooroordelen, ze hebben het tenslotte gebouwd / in eigendom. Voor jou is het waarschijnlijk heel duidelijk wat er moet gebeuren. Maar voor je bezoekers?

Misschien niet, en dat kost je misschien veel conversies. Gelukkig is er een route die je kunt volgen om manieren te vinden om de bruikbaarheid van je website te verbeteren: door het een bezoeker aan de voorkant te vragen.

Het leuke aan VWO is de mogelijkheid om bezoekersonderzoeken op je website uit te voeren.

usability-test-voor-je-website-uitvoeren-met-vwo

Met de usability testtool kun je een nieuwe vraag creëren om jouw bezoekers uit te vragen. Het is een eenstaps proces. Stel de pagina-URL in, het aantal mensen dat je wilt vragen, selecteer of je inhoud voor volwassenen weergeeft en segmenteer jouw verkeer op basis van locatie.

Ten slotte, voer de vraagtekst in (je kunt je eigen tekst maken of kiezen uit 21 voorbeeldvragen wat wel handig is om in dit proces te beginnen, hoewel je ze dan moet vertalen naar Nederlands) & type (tekst versus meerkeuze) en sla je test op en voer deze uit.

Deze functie is echter niet gratis. Je moet betalen om de enquête weer te geven en de feedback te krijgen. Het is best prijzig voor $1 per credit (1 credit = 1 antwoord).

Voor mij was dat een zeer teleurstellend nadeel, en hoewel de meeste A/B testtools deze functie helemaal niet hebben zijn er wel veel voordeliger tools die hier specifiek voor zijn gemaakt, zoals hotjar.

De bruikbaarheidstest was behoorlijk veelbelovend geweest en zou zeker een van mijn favoriete functies zijn geweest tot het begon te pronken met zo’n behoorlijk prijskaartje.

Je zult zelf moeten beslissen of de feedback de moeite waard is om het eenmalig eens in te zetten of dat het voordeel oplevert omdat het geïntegreerd zit in je testtool.

Heatmaps & Clickmaps

Een handige nieuwe test die de afgelopen jaren steeds meer grip op webmasters heeft gekregen: heatmaps en clickmaps zijn nu bijna essentieel voor het optimaliseren van je site.

  • Met een heatmap kun je visualiseren hoe jouw bezoekers op je site scrollen, hoe betrokken zij zijn op elk gedeelte van de pagina en tot waar ze scrollen.
  • Een clickmap helpt je te visualiseren waar jouw bezoekers op je site klikken (met een clickmap op VWO kun je precies zien hoeveel klikken elk element op jouw website krijgt).

Deze gegevens zijn van onschatbare waarde – het geeft aan of je call-to-action-knop meer moet opvallen, of bepaalde links je bezoekers verwarren, enz.

Een nieuwe heatmap en clickmap maken met VWO is net zo eenvoudig als het invoeren van de URL van de kaart in stap 1 en het aanpassen van enkele geavanceerde instellingen en het segmenteren van verkeer in stap 2.

Over het geheel genomen biedt VWO een breed scala aan testen: je hebt je basis A / Bs en split tests en daarna beschik je over geavanceerde geo-targeting, usability testen en gebruikersnavigatiekaarten.

Conversies bijhouden

Het instellen van het bijhouden van conversies voor een website of specifieke webpagina buiten elke test is ook een makkie. Voer gewoon de gewenste URL in, geef het conversiedoel op, configureer testinstellingen en je bent klaar.

VWO-integraties

Afgezien van de ingebouwde mogelijkheden, moet elk hulpmiddel dat de beste plek in een niche claimt ook compatibel zijn met complementaire producten.

Ook op deze afdeling doet VWO het goed, omdat het volledig compatibel is met verschillende webanalysetools:

  • Google Analytics
  • Clicky-statistieken
  • Omniture SiteCatalyst
  • ClickTale
  • KISSmetrics
  • Mixpanel
  • Het integreert ook met populaire winkelwagentjes Big Commerce en Magento
  • en heeft daarnaast plug-ins ontwikkeld voor de top 3 open-source contentmanagementsystemen: WordPress, Drupal en Joomla.  

Kortom, als je van plan bent om VWO naast andere webmasterhulpprogramma’s te gebruiken, kun je er zeker van zijn dat volledige compatibiliteit wordt geboden.

VWO Tools

VWO wordt geleverd met een set gereedschappen, waaronder:

  • een analyzer voor landingspagina’s
  • A / B ideafox (een bibliotheek met casestudy’s en A / B-testrapporten – absoluut onschatbaar!)
  • een testduurcalculator

De analyser voor de bestemmingspagina is gewoon geweldig. Ga naar het tabblad Tools> Landing Page Analyzer, voer de URL van je bestemmingspagina in en VWO neemt je mee door een reeks vragen (21 om precies te zijn) die je zullen helpen elk aspect van je bestemmingspagina te analyseren.

Op basis van jouw antwoorden geeft de analysator je een rapport waarin gedetailleerd wordt beschreven hoe goed je het op elk aspect hebt gedaan:

  • relevantie
  • motivatie
  • oproep tot actie (call to action)
  • afleidingen
  • en aarzelingen

Samen met ideeën over wat je kunt oplossen.

Het is absoluut ongelooflijk.

AB-Ideafox

De A / B ideafox-pagina, een verzameling A / B-testrapporten en casestudies die zijn uitgevoerd door VWO-rapporten is ook een onmisbare hulpbron.

In de afgelopen week zelf heb ik minstens 20+ van hen bekeken. Op de pagina kun je zelfs casestudy’s filteren op branche- en conversiedoel. Hier zijn een aantal voorbeelden van casestudies die VWO publiek beschikbaar heeft staan zonder abonnement.

Berekenen hoe lang een A/ B test moet lopen voor je een winnaar hebt

Ten slotte kun je met de testduurcalculator een schatting krijgen van de duur van je test voordat deze het gewenste resultaat oplevert.

Hoe lang een A/ B test moet lopen voor je significant resultaat hebt hangt af van:

  • bestaande conversieratio
  • verwachte toename van de conversie
  • combinaties (secties x variaties)
  • gemiddeld aantal dagelijkse bezoekers
  • en het percentage bezoekers dat in de test moet worden opgenomen

De calculator spuwt een geschatte testduur onmiddellijk uit als je op de toets “Test duur testen” klikt.

VWO-prijsplannen

Met al die features zul je wel denken dat VWO een flink prijskaartje heeft, maar dat is zeker niet zo.

Ja, de tool is niet overdreven goedkoop, maar het is ook niet buitensporig duur. Vergeleken met de ROI (in termen van verbeterd conversiepercentage) zul je ongetwijfeld je investering heel snel terugverdienen wanneer je deze tool gebruikt.

VWO biedt een gratis proefversie, vijf voorgedefinieerde plannen en een geavanceerd plan waarvoor een offerte op maat nodig is. In alle betaalde pakketten krijg je:

  • onbeperkte gelijktijdige tests
  • het volledige pakket functies, integraties en testfunctionaliteit dat in deze recensie wordt vermeld
  • E-mail ondersteuning

De gratis proef duurt 30 dagen en stelt je in staat om maximaal 1000 bezoekers te testen, meer dan genoeg om alles onder de knie krijgen en te beslissen of je de tool wel of niet leuk vindt. Maar niet genoeg om echte resultaten voor je site te gaan behalen.

Al met al biedt VWO zeer concurrerende prijzen voor CRO’s op elk niveau.

Conclusie over VWO’s A/ B test tool

Als je serieus wilt werken aan het optimaliseren van conversiepercentages en je wilt de gelimiteerde mogelijkheden van Google Content Experiments voor een grotere en betere CRO-tool laten liggen, dan kun je met VWO niet misgaan.

Het heeft geweldige functionaliteit, een lange lijst met functies, eenvoudige integraties en eerlijke prijzen.

Met een groot, alsmaar groeiend klantenbestand vol met positieve reviews wordt VWO langzaam maar zeker de industriestandaard tool voor CRO.

Bekijk de verschillende pakketten en proefversie hier

Beste A/B testing tool voor WordPress: Nelio

Split-testen (of A / B-testen) is een zeer interessant onderwerp en helemaal wanneer je het gemakkelijk kunt implementeren. Met Nelio kun je naadloos integreren met WordPress zodat iedereen direct kan starten met testen.

Als je meer wilt weten over split-testen in het algemeen, heeft Nelio een zeer goede diavoorstelling gemaakt over het onderwerp dat je kunt bekijken.

[slideshare id=32852551&doc=neliopresentacion-en-140328083823-phpapp01]

Waarom zou je Nelio kiezen voor A / B-tests?

Er zijn online een aantal split-testservices, maar het eerste punt in het voordeel van Nelio is dat het een native oplossing voor WordPress is. Dat betekent dat je je niet hoeft aan te melden bij weer een andere website om nieuwe tests te maken of tests te bekijken.

Alles is zichtbaar vanuit jouw WordPress-dashboard. Je gaat alleen naar de website van Nelio voor de eerste aanmeldingsfase, vanaf dat moment gebeurt alles via het dashboard.

Dus, laten we eens kijken hoe het precies werkt.

Je moet eerst een Nelio abonnement kiezen van de website, daarna kun je het programma installeren als een plugin voor WordPress. De service omvat een proefperiode van 14 dagen om je op weg te helpen en je kunt deze gebruiken om te zien of dit de juiste service voor jou is zonder er aan vast te zitten.

Nadat je je hebt ingeschreven en de details hebt ingevuld in het Nelio-scherm in je WordPress-dashboard, krijg je een instellingenscherm met de melding “geabonneerd”. Account ingesteld en klaar voor gebruik!

Wat dat betekent, is dat je klaar bent om te beginnen met je eerste experiment! Ga naar het scherm Experimenten en je ziet alle beschikbare experimenttypen:

Laat me wat tijd nemen om uit te leggen waarvoor elk van deze zijn bedoeld, zodat je een beter idee krijgt van wat A / B-testen is en hoe het werkt.

Houd er rekening mee dat voor elke test de Nelio-service meet hoe twee alternatieven tegen elkaar oplopen. Waar we voor testen, is welke van de alternatieven tot een hogere conversieratio leiden.

Een conversie wordt gedefinieerd door een actie van de kant van de gebruiker en die actie die resulteert in het openen van een bepaalde URL in de browser.

Zo zou ik bijvoorbeeld vanaf de productenpagina het doel kunnen hebben om gebruikers producten aan hun winkelwagentje toe te laten voegen en vervolgens op de knop Kopen te klikken, waarna ze op de Checkout-pagina terechtkomen.

Dus de URL van de Checkout-pagina is in dit geval mijn doel.

A / B-tests voor pagina- of berichttitels

Het doel is hier om te zien of een verandering in de post- of paginatitels beter zal converteren. Je zou kunnen denken dat dit een triviaal iets is, maar als je dingen echt uitprobeert, kunnen de resultaten je misschien verbazen.

Experiment toevoegen in Nelio

A / B-tests voor hele pagina’s of berichten

Hier gaan we nog een stap verder en wijzigen we de inhoud op die pagina of post.

Dus bijvoorbeeld op de originele pagina zou ik een alinea met tekst en een afbeelding aan de rechterkant kunnen hebben, terwijl ik dan een alternatief zou creëren met een enkele kolom bestaande uit een afbeelding bovenaan, een alinea en een Nu kopen-knop.

Dan zou ik de twee versies via Nelio in de strijd gooien en zien welke het beste presteert.

A / B-thema-test

Met deze test kun je twee thema’s tegen elkaar plaatsen. Kan een zeer krachtige test zijn wanneer je veel wijzigingen wilt implementeren of helemaal wilt schakelen tussen thema’s.

Het is ook onmogelijk op een andere manier te realiseren dan met een geïntegreerde plugin als Nelio.

Een nieuw thema kan heel veel voordeel opleveren voor de meeste websites, dus je wilt ervoor zorgen dat de nieuwe thema’s betere resultaten opleveren dan de oude, anders heeft het geen zin om te veranderen.

Ik heb zoveel verhalen gehoord over nieuwe thema’s en ontwerpen die de bedrijfsprestaties dramatisch slechter maakten, hoewel de site-eigenaren dachten dat ze een veel beter ontwerp waren dan de vorige versie en er mooier uitzagen.

Dus neem de dingen niet als vanzelfsprekend aan, test voordat je het implementeert.

Heatmap-experiment

Dit is een van mijn favorieten. Met de heatmap en clickmap kun je zien welke gebieden op je pagina of post de meeste aandacht trekken en waar gebruikers klikken.

Dit is van onschatbare waarde en helpt je te realiseren wat gebruikers echt zoeken op je site en of ze misschien over het hoofd zien wat je echt wilt dat ze zien en klikken.

Een ding dat me opviel was dat de heatmap klikken liet zien op plaatsen waar ik er eigenlijk geen had verwacht.

Na wat discussie met de ontwikkelaars van de plug-in, ontdekte ik dat er verschillende scenario’s zijn waarbij het gebeurt:

  • Klikken voor scrollen. We hebben ontdekt dat sommige bezoekers deze gewoonte hebben (speciaal met touchpads).
  • Probeer op de verticale schuifbalk te klikken, maar klik op de verkeerde plaats (dichter bij de balk, maar niet in de balk).
  • Misverstand tussen wat klikbaar is en wat niet. Dit is een belangrijk scenario dat ons kan helpen onze site te verbeteren.
  • Gewoon omdat ze op een zinloze manier klikten.

Daarom moet het gezond verstand worden toegepast bij het interpreteren van de resultaten, en moet je rekening houden met de bovenstaande punten voordat je beslissingen neemt na de resultaten van een clickmap-test.

A / B CSS-test

Met deze test kun je CSS-wijzigingen aanbrengen en zien welke effecten ze hebben op je gebruikers. Handig voor snelle dingen zoals het veranderen van knopkleuren.

Welk experiment je ook probeert, je krijgt elke dag nieuwe informatie over de evolutie van het experiment, met mooie afbeeldingen over bezoekers en conversies.

Gedetailleerde statistische informatie is ook beschikbaar als je dat wilt. Anders geeft de plug-in een samenvatting van de belangrijkste informatie voor je.

Maak je geen zorgen over de prestaties van je server. De verzamelde informatie over experimenten en statistische calculus wordt opgeslagen en uitgevoerd in de back-endservers van Nelio, waardoor jouw server wordt gespaard van veel belasting die anders zou resulteren als die processen op je server zouden worden uitgevoerd.

Nelio A / B-testen is zeer robuust gebouwd en zal soepel werken met alle populaire WordPress-hostingproviders. Met het professionele plan biedt Nelio ook een persoonlijke service aan, waarbij een van hun bedrijfsdeskundigen mogelijke tests voor je site zal voorstellen (bijvoorbeeld op basis van hun en de community-ervaring van wat op andere sites in hetzelfde domein heeft gewerkt) en ze kunnen zelfs de tests voor je maken indien je dit wenst.

Gebruikersomgeving

Een van de dingen die het Nelio-team duidelijk waardeert, is het belang van een native-ervaring, wat betekent dat de gemiddelde gebruiker zich niet eens hoeft te realiseren dat hij iets gebruikt dat geen deel uitmaakt van WordPress zelf.

Hoe bereiken ze dat? Door ervoor te zorgen dat de interface van de plug-in is samengesteld uit dezelfde elementen die WordPress zelf gebruikt.

Nelio A / B-testen is nu een van die plug-ins die vanwege hun aard een aangepaste interface vereisen, en het is erg moeilijk om ontwikkelaars dingen op de juiste manier te laten doen bij het bouwen van aangepaste interfaces binnen WordPress.

Resultaten in je wordpress dashboard van je tests

Ik was aangenaam verrast toen ik merkte dat Nelio alle standaard WordPress UI-elementen gebruikte, en in de gebieden waar iets volledig op maat moest worden gebouwd, behielden ze dezelfde look-and-feel van WordPress, dus je merkt niet eens dat een aangepaste interface is.

De jongens bij Nelio weten duidelijk wat ze doen en hebben geweldig werk geleverd met de interface, geweldige dingen, een van de beste die ik de laatste tijd heb gezien.

Ondersteuning

Ondersteuning is verbazingwekkend snel en beleefd. Ik had een paar problemen om ervoor te zorgen dat de plug-in op mijn site werkte vanwege mijn specifieke SSL-configuratie en de jongens bij Nelio waren super behulpzaam.

Ze bieden ondersteuning via e-mail en telefoon in zowel het Engels als het Spaans (geen Nederlands jammer genoeg). Je kunt een ondersteuningsverzoek openen vanuit de plugin-interface zelf, er is een submenu-item dat een formulier opent dat je voor dit doel kunt gebruiken.

De get started-gids is zeer goed gedaan en met behulp van deze bron als mijn gids kon ik erachter komen hoe alle tests moeten worden uitgevoerd, helemaal geen probleem hier, hoewel je wel Engels moet kunnen.

De pagina Veelgestelde vragen doet ook goed werk bij het oplossen van de meeste vragen die je zou kunnen hebben bij het gebruik van een dergelijke A / B-testservice, dus zorg ervoor dat je dat ook controleert.

Ik geef Nelio de hoogste punten voor ondersteuning en documentatie.

Prijzen

Nelio A / B-tests zijn er in drie smaken, waarvan er twee regelrecht kunnen worden gekocht en andere een aangepaste oplossing is:

  1. Het basisplan heeft een waarde van $ 19 per maand en omvat 1 site en 5.000 geteste pageviews.
  2. Het Professional-abonnement is $ 59 per maand en stelt je in staat om de plug-in op 5 sites tegelijkertijd te laten installeren en activeren. Er is een limiet van 35.000 geteste paginaweergaven op alle sites plus de mogelijkheid om deze op een installatie op meerdere locaties te gebruiken. Je krijgt ook de toegevoegde bonus van prioritaire e-mail en gratis spreekuur.
  3. Het derde plan heet Enterprise en is in feite een op maat gemaakt plan voor jouw behoeften met grotere sites. Om dit plan te krijgen, moet je contact opnemen met Nelio en hen vertellen over je vereisten, waarna zij met een prijsopgaaf zullen komen.

Voor de waarde die deze service biedt, denk ik dat de prijsstelling goed is. Je hebt ook de proefperiode die je kunt gebruiken om het eens rustig te bekijken.

Conclusie over Nelio A/ B test software

Nelio AB-testen is een vrij nieuwe plug-in die op dit moment slechts een duizendtal downloads heeft, maar ik ben er zeker van dat dit pakket meer gebruik zal gaan zien.

Ik vind het heel leuk om deze plug-in te gebruiken en de potentiële impact op je bedrijf is enorm, en we praten hier puur financieel. Zelfs een eenvoudige verbetering van je conversieratio kan een verschil van duizenden euro’s per jaar betekenen.

Nelio A / B-testen heeft alle functies die je mag verwachten van een serieuze A / B-testtool, dit is geen snelle plug-in, maar een echt goed doordachte oplossing voor een probleem dat elke site-eigenaar op het internet heeft.

Het optimaliseren van je website is een van de beste dingen die je kunt doen om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Als je een e-commerce shop bezit (en niet alleen dan), moet je zeker a / b testen doen, en dit is een van de beste tools die ik hiervoor ben tegengekomen als je WordPress gebruikt.

Meer informatie over de features en de gratis proefperiode, hier op de website van Nelio

6 best practices om je conversieratio te verbeteren met testen

Om A/B testing tools te gebruiken moet je altijd een plan hebben om er ook daadwerkelijk rendement uit te halen. Hier zijn onze 6 tips om je conversieratio te verbeteren.

Tip 1: Test altijd ál je aanpassingen en probeer meerdere varianten

Decision Tree heeft als conversie specialist jarenlange ervaring in het optimaliseren van e-commerce websites en het verhogen van de conversie. Maar wij weten ook dat het verkeer van de ene site anders is dan het verkeer van een ander.

Voordat optimalisaties worden ingezet is het daarom altijd cruciaal om het nieuwe design en de nieuwe uitingen te testen op jouw specifieke verkeer. Het testen van deze verschillende ontwerpen heet “A/B testen”.

Namelijk, de ene bezoeker van jouw site krijgt ontwerp “A” te zien, de ander ontwerp “B”. Met behulp van statistieken, zoals inschrijvingen voor een nieuwsbrief, artikelen in het winkelwagentje of een daadwerkelijke aankoop, kun je het resultaat van de verschillende ontwerpen naast elkaar leggen.

Natuurlijk hoef je de test niet te beperken tot het maken van twee verschillende versies. Je kunt er ook voor kiezen om 3 of meer versies naast elkaar te leggen en te kijken welke van deze de meeste verkopen oplevert.

a b testen om conversie te optimaliseren

Onze eerste tip is om altijd meerdere varianten te testen. Je hebt hierbij altijd de controlegroep die design “A” te zien krijgt. Daarnaast pak je een grote aanpassing aan je site, zoals een grote image met begeleidende tekst op de categorie pagina in plaats van gelijk de producten te tonen die in die categorie vallen.

Van deze aanpassing maak je vervolgens nog een variant waarin je een andere image test om te kijken of één van deze twee images beter werkt en de conversieratio zal verhogen, óf dat ze beide niet werken en de testgroep uiteindelijk toch het beste scoort.

We hebben een case study van a/b testen voor Mighty Good Man gedaan en de resultaten geanalyseerd. Die is zeker de moeite waard om door te lezen als je op zoek bent naar eigen grote aanpassingen.

“Meten is weten…..”

Meten is weten zeggen wij altijd. Neem niet langer beslissingen van design en gebruikerservaring op basis van een gevoel of een idee, maar test het eerst voordat je een beslissing neemt.

Een aantal ideeën om te beginnen in de wondere wereld van het testen zijn:

  1. Overall kleurstelling van de site
  2. Kleur en uiting add-to-cart button
  3. USP’s en de wijze waarop ze worden vermeld (gratis verzenden vanaf/ binnen 24uur geleverd)
  4. Verschillende Trust-badges
  5. Testen of je gratis verzending wilt aanbieden ipv betaald

“Case studies wijzen uit dat het testen van je site het conversiepercentage aanzienlijk verhoogt………”

Er zijn vele case studies die het uitwijzen. Continu testen van de tekst en design van de site kan je een groot voordeel opleveren. Jouw bezoekers worden nu eenmaal graag overtuigd om tot de aankoop over te gaan. Het is niet voor niets dat grote sites zoals Bol.com, Amazon en Booking.com zulke goede resultaten behalen. Zij testen namelijk alles aan hun sites.

Wat er uiteindelijk overblijft is een site die jouw doelgroep precies aanspreekt op de punten waar zij gevoelig voor zijn. Gratis verzenden, volgende werkdag thuis, garantie, thuiswinkel keurmerk, beveiligde verbinding. Jouw klant is ergens gevoelig voor en je kunt het ontdekken door het te testen.

Visual Website Optimizer is een Visuele A/B Testing Tool en heeft ook een aantal Case studies van Nederlandse bedrijven. De tekst is geschreven in het Engels maar de uitkomsten zeker dus ook in Nederland toe te passen.

Zij hebben erg veel handige tips en tricks om je op weg te helpen met tests. Wij hebben er zelf ook heel erg lang gebruik van gemaakt.

Onlangs zijn we overigens overgestapt op VWO als Testing Tool. Het maken van de tests is bij hen iets lastiger, maar zij hebben ook website personalisatie en product aanbevelingen geïntegreerd. Veel van onze klanten wilden dit ook implementeren en dat is waarom we onze keuze hebben aangepast.

Tip 2: Ken je publiek

Het binnenhalen van het juiste verkeer is essentieel voor online succes. De beste zoekwoorden zijn ingezet voor optimaal resultaat. Maar het optimaliseren stopt niet bij het kiezen van de juiste zoekwoorden en budget. Je wilt dus ook je site optimaliseren voor conversie.

Het optimaliseren van je conversiepercentage levert je meer klanten en leads op, zonder dat je meer bezoekers hoeft aan te trekken. Maar ga je in het wilde weg tests uitvoeren? Dat is niet echt slim, je kunt beter van te voren nadenken over wat jouw specifieke publiek nodig heeft, en dat kun je doen met een analyse van je on-site verkeer.

Wat is nu precies analyseren van on-site verkeer?

Door het Analyseren van on-site verkeer kun je de eerste stap tot conversie-optimalisatie zetten: weten wie jouw publiek is en wat hun specifieke gedrag is. Wat zijn bijvoorbeeld het soort klanten die de hoogste conversie hebben?

Wat is hun leeftijd, hun geslacht? Wat zijn hun interessegebieden? Op welke dagen en tijdstippen wordt het meest gekocht? En welke klanten komen nu eigenlijk terug voor herhaal-aankopen?

Het analyseren van jouw website verkeer is belangrijk om te kijken welke doelgroepen de meeste potentie hebben en welke de minste. Zodra je weet wie jouw publiek is kun je optimaliseren voor het beste resultaat. Uitingen op de site aanpassen voor het soort publiek wat je het meest trekt en zorgen dat je dit verkeer meer naar jouw site toe gaat krijgen.

Wat is analyseren on-site verkeer.

“Target de bezoekers die kopen….”

Google Analytics is een handige tool om inzicht te krijgen in het soort verkeer wat op jouw site komt. Wij gebruiken deze informatie om het resultaat op advertenties nog verder te vergroten door ook specifieke klantgroepen te targeten of uit te sluiten en biedingen hierop aan te passen.

De belangrijkste factoren die je kunt implementeren en continu zal moeten monitoren zijn:

  1. Targeting en bieding mobiel/desktop
  2. Targeting en bieding geografische ligging
  3. Targeting en bieding geslacht
  4. Targeting en bieding interesses
  5. Targeting en bieding dag en tijdstip
  6. Remarketing voor winkelwagen verlaters & stimuleren van herhaalde aankopen

Door slim inzetten van analyses van je verkeer kun je jouw on-site conversie verder verhogen en zo het resultaat uit adverteren aanzienlijk vergroten.

Analyseren on-site verkeer conversie mobiel

Door je analyse kun je bepalen hoe je beste publiek eruit ziet. Maak hiervan een “buyer persona”. Een beschrijving van het soort persoon die jij als jouw ideale klant ziet. Deze persona kun je vervolgens gebruiken om te bepalen waar je je site op richt en welke tests je zou moeten uitvoeren om deze persoon over de streep te trekken.

Tip 3: Kies een niche en personaliseer je website voor hogere conversie

Voor veel webwinkels is het nog een moeilijke stap, maar onderzoek toont aan dat een shop veel succesvoller is wanneer zij duidelijk een bepaalde doelgroep aanspreekt. Door te proberen iedereen aan te spreken verlies je een hoop klanten die je over de streep had kunnen trekken door hen persoonlijk aan te spreken.

Met de analyse van jouw verkeer kun je zien wat voor soort publiek op jouw site komt en ook koopt. Misschien ligt de grootste potentie wel bij de doelgroep aanspreken die veel op jouw site komt maar weinig koopt.

Dat is wel wat harder werken dan de doelgroep aanspreken die op dit moment ook al koopt, vaak is dat laatste ook wel de beste keuze voor jouw shop.

Je kunt dan veel energie steken om jouw boodschap naar deze doelgroep nóg duidelijker neer te zetten en te zorgen dat je deze doelgroep zoveel mogelijk bereikt en naar jouw site krijgt.

Target een doelgroep voor conversie via on-site analyse

In deze tijd van online winkelen verwachten de bezoekers van jouw site een steeds meer gepersonaliseerde ervaring. Dat is ook de reden dat niche website nog een steeds een groot bestaansrecht hebben ten opzichte van de grote spelers in de markt.

Zij hebben hun hele site in feite gepersonaliseerd helemaal specifiek gericht op hun doelgroep en kunnen daardoor concurreren met grote concurrenten.

Het wordt echter steeds moeilijker om als kleine persoonlijke website mee te vechten. De grote jongens in e-commerce land hebben namelijk steeds meer manieren gevonden om hun klanten veel extra’s te bieden, juist omdat ze zo groot zijn.

Denk aan de late verzendtijden (vóór 23.59 besteld, morgen nog thuis) of zelfs verzending op dezelfde dag. En gratis verzenden en soms zelfs retourneren. Ze spelen het spel van de grote getalen, hoe meer koopkracht hoe goedkoper ze het kunnen aanbieden, en dat geldt ook voor de verzendtarieven.

Werken niche websites dan nog wel?

Jazeker kan dit nog goed werken. Vaak moet je het afleggen op gebied van prijs en service. Toch kopen consumenten nog vaak van de kleinere niche websites omdat dit hun meer aanspreekt, de boodschap van de site sluit aan bij de gedachte van de bezoeker en je weet ze als web winkelier te raken.

Het is dan zelfs een gun-factor. Ik koop liever bij jou dan bij de grote Wehkamp. Ik ben zelf bijvoorbeeld een erg groot fan van de stijl van Mighty Good Man en ben zelf bereid daar misschien iets meer voor te betalen. Maar dan heb ik ook wel echt het gevoel dat ik een kwaliteitsproduct koop.

Gewoon een goed gevoel bij de mensen erachter, dat het persoonlijk is. Bijvoorbeeld, jij kent je klantenservice traject veel beter doen dan grotere bedrijven omdat jij het misschien wel in je eentje of met een handjevol super betrokken collega’s doet.

Dat is heel anders dan een callcenter medewerker, hoe goed deze ook is in zijn of haar werk, en dat merkt de klant natuurlijk ook.

Is jouw niche groot genoeg om voor te personaliseren?

Het vinden van een niche kan soms een eureka moment zijn. Dat niemand anders hier nog ingesprongen is, dat blijft verbazen. Het loopt goed, je hebt aardig wat verkopen per dag ondanks de grote concurrentie en je biedt een uitstekende klantenservice waardoor zelfs een groot gedeelte terug komt voor een volgende aankoop.

En misschien herken je jezelf ook hier wel in: telkens wanneer je een nieuw kanaal probeert om meer bezoekers naar je site te trekken dan daalt je conversie enorm en haal je de kosten van bijvoorbeeld het adverteren er niet uit.

Je bent uitgegroeid tot ongeveer je max, precies omdat dit je niche is. Je site trekt deze groep klanten aan, die juist maar een beperkte grootte heeft. En door het kiezen van een site die op hen is gericht sluit je een groot aandeel van mogelijke andere klanten uit.

Houd je je website zo, dan is uitgroeien tot wat groters eigenlijk onmogelijk geworden. Wat je succes was is nu je rem geworden.

Helemaal geen probleem natuurlijk. Je hebt een goede site gemaakt en je weet jouw doelgroep te raken. Je hebt bestaansrecht. Vaak spreken online ondernemers die op deze manier zijn begonnen in feite zichzelf aan.

De site straalt jouw persoonlijkheid uit. Je bent hem begonnen vanuit een eigen interesse die je in wilde vullen omdat je voelde dat dit nog miste in het digitale landschap tussen de vele andere sites en net als dat je jezelf hebt aangesproken heb je ook gelijk gestemden gevonden.

De groei buiten je bestaande doelgroep

Ik heb een aantal groeiende sites de fout zien maken om te proberen buiten hun doelgroep te gaan groeien. Het succes wat je had sluit je hierdoor weer af van jou stijl en wanneer het “grotere publiek” dan faalt heb je ook je core doelgroep verloren.

Ik probeer sommige switches vaak wel te volgen. Ik heb vroeger zelf als student economie bijvoorbeeld wel eens wat gekocht bij studentmobiel.nl en ik hoorde op de radio dat ze nu zijn gewisseld naar mobiel.nl. Dit is natuurlijk een schoolvoorbeeld (pun intended) van de switch van een niche naar het grotere publiek.

studentmobiel conversie

Waar de site zich eerst richtte op de student is nu gekozen voor de Nederlander in zijn algemeenheid. Ik kan me voorstellen dat deze overstap een goede kans van slagen heeft aangezien het publiek waar ze voor gingen nu ook mee is gegaan in de nieuwe doelgroep die ze aan willen bieden.

mobiel.nl conversieratio

De student is nu doorgegroeid tot werkende of ouder en daarmee is deze keuze wellicht een meer natuurlijke dan een heel nieuwe doelgroep aanboren die op geen enkele wijze relatie had met de vorige.

De tweede optie die wel vaak goed werkt is het starten van een nieuwe niche website voor een nieuwe doelgroep. Ik heb ook veel online ondernemers gevonden waar deze strategie erg goed voor werkt. Je bouwt nu aan een imperium van meerdere kleine niche sites.

Het voordeel hiervan is dat je weer verder kunt groeien zonder je bestaande klantenkring op het spel te zetten. Ook kun je met meerdere kleine sites veel backoffice activiteiten samenvoegen zoals het verpakken en verzenden en zelfs de klantenservice.

Het nadeel is dat het erg tijdrovend is om weer een hele nieuwe klantenkring op te bouwen voor je nieuwe website, te zorgen dat hij gevonden wordt in de zoekmachines en om weer vertrouwen op te bouwen met bijvoorbeeld reviews en mond-op-mond reclame zoals ook via social media. Je moet je social proof weer helemaal vanaf nul op gaan bouwen.

Het personaliseren van je website voor meerdere doelgroepen

Wil je je bestaande social proof behouden en ook in gaan zetten om nieuwe doelgroepen aan te boren? Dan is het belangrijk om je website zo te houden als hij is voor de persoonlijke noot naar je huidige doelgroep, maar om geleidelijk aan de toon en boodschap en bijvoorbeeld de aanbevelingen uit te bouwen naar een nieuwe doelgroep.

gamesgratisthuis.nl had bijvoorbeeld moeite om nieuwe kanalen aan te boren voor meer website verkeer. Het meeste verkeer kwam via marktplaats. De site was gericht op goedkoop, gratis verzending en besparen, iets waar de marktplaats bezoeker erg gevoelig voor is.

Maar het verkeer via andere kanalen had een veel lagere conversie, dat terwijl de site toch in het lagere segment zat qua totale kosten voor het thuiskrijgen van een game, maar de boodschap “goedkoop goedkoop goedkoop” gaf gewoon te weinig vertrouwen voor klanten die niet alleen maar voor de laagste prijs aan het surfen waren.

Samen hebben we een plan in gang gesteld om per kanaal te analyseren welke potentiële klanten hierdoor naar de site kwamen. Welke leeftijd hebben ze? Man of vrouw? Ook kun je via google analytics zien in welke andere zaken zij ook geïnteresseerd zijn.

Zo kwam er via tweakers uit dat er (uiteraard) veel technofielen naar de site kwamen. En via Beslist veel mensen die ook geïnteresseerd waren in huis inrichting en tuin. De doelgroep bewoog zich van eind tieners en twintigers naar de klanten die zelf ook ouders waren.

Gepersonaliseerde checkout buttons werden geïntroduceerd met niet alleen meer “bespaar” maar ook teksten als leuk voor de kinderen. Bij de verkoop van DS en Wii was gelijk verbetering te zien.

De Playstation 3 bleef nog een beetje achter. Daarom werden er op de PS3 games categorie pagina extra gepersonaliseerde aanbevelingen gezet, boven de normale categorie producten om de ouders en de gamers die voor zichzelf kochten zoveel mogelijk te scheiden en gelijk de juiste aanbevelingen te laten zien.

Ook werd er een gepersonaliseerde foto ingezet in de banner om de gamer aan te spreken, of de ouder van een kind.

gepersonaliseerde-foto-gamesgratisthuis

Zo kon de website het vertrouwen dat ze hadden opgebouwd in de jaren verkoop aan koopjesjagers toch ook gebruiken om hun doelgroep uit te breiden in hele nieuwe segmenten. Het is een proces wat tijd nodig heeft en uitvoerig getest moet worden.

Ook heb je software nodig om te zorgen dat de juiste bezoeker de juiste boodschap krijgt te zien (wij gebruiken nu dus VWO). Maar het is de investering meer dan waard wil je groeien buiten je eerste niche, buiten de klant die jij eigenlijk zelf waarschijnlijk wel een beetje bent.

Tip 4: Vergeet mobiel niet

Het is goed om het apparaat te targeten waar je de meeste verkopen behaalt, maar vergeet mobiel niet. Steeds meer bezoekers zullen via mobiel komen dus terwijl je jouw advertenties optimaliseert om het apparaat te targeten waar je de hoogste conversie behaalt, is het belangrijk om aan mobiele oplossingen te blijven denken.

Een mobiele app of responsive site is in deze tijd zeker een must-have. En terwijl je jouw site optimaliseert voor mobiele verkopen zal de conversie van de mobiele bezoeker omhoog gaan, en kun je steeds meer uitgeven om ook deze groep klanten naar je site te krijgen.

Tip 5: Vraag je bezoekers om hulp, alleen zij weten wat ze beweegt

De bezoekers op jouw website gaan naar verschillende pagina’s, bekijken rustig het aanbod of gaan snel over tot een aankoop, óf wat je niet wilt: helemaal weg van de site. Het verhogen van de conversie is belangrijk zodat je per bezoeker het grootste resultaat behaalt.

Met behulp van het analyseren van het verkeer wat je binnenhaalt kun je de juiste klanten werven en met A/B testen vergroot je de conversieratio van de bezoekers. Maar wat zijn hun beweegredenen om wel of niet tot een aankoop over te gaan?

Je kunt er veel over lezen en je kunt het testen, maar de beste voorbereiding is nog om je bezoeker te vragen naar hun beweegredenen. Waarom ze op sommige pagina’s wel of niet doorklikken. Wat ze wel of niet bevalt aan de uitstraling of wat niet duidelijk was. En natuurlijk wat de reden is dat ze wel of niet tot een aankoop overgaan.

Zodra je weet wat de beweegredenen zijn kun je hierop actie ondernemen.

“Minimale storing voor jouw bezoeker, maximaal inzicht in hun gedrag…..”

Door middel van een klein poll scherm aan de onderkant van de site stoor je de bezoeker minimaal terwijl je toch aan goede stuurinformatie komt. Nadat je een plan voor je site hebben aangemaakt kun je starten met de poll en beginnen met het uitvragen van de bezoekers.

De beste tool die we hebben gevonden is Hotjar, en het mooie is: je kunt het nog gratis uitproberen ook!

Op deze manier kun je direct een online poll op je website maken om eens te proberen wat mensen nou op je vragen zeggen. Daarna kun je het eventueel groter uitzetten.

bezoekers Poll box

Als je veel fans hebt kun je ook een online Poll aanmaken op je Facebook bedrijfspagina. Op die manier vraag je juist een keer de mensen die al klant bij je zijn of in je in ieder geval volgen om hun mening.

Let er hierbij wel op dat je juist de klanten vraagt die wél van jouw site en jouw stijl houden, en je misschien de mensen die om welke reden dan ook niet iets kopen buiten beschouwing laat. Dit kan uiteraard een vertekend beeld geven.

Daarnaast kun je ook een Poll opzetten voor alle klanten waar je het email adres van hebt. Het versturen van een Poll in een email kan met veel integraties. Ik houd het meeste van de Mailchimp Poll aangezien het hier vanzelf al inzit. Je kunt de klanten met een emailadres direct in de mail om hun reactie vragen.

Tip 6: Een emotionele reactie levert je veel op

Tip nummer 6 staat helemaal onderaan, maar niet omdat het de minst belangrijke is. Meer omdat je de achtergrond van het testen en je klant leren kennen nu beter begrijpt.

Als je weet wie je klant is kun je voor hem of haar optimaliseren zodat ze meer zullen converteren. De ommekeer die je het meeste gaat opleveren is nog wel die van de emotionele reactie of emotional targeting. Wanneer jij een gevoel los kan maken in de lezer, dan heb je groot kans dat je ze kunt bewegen om te kopen.

Het rationele deel van de hersenen maakt dan steeds meer plaats voor het emotionele deel, en op die manier kun je de klant overtuigen om een aankoop te doen. Later zal hij dan de aankoop rationaliseren, terwijl hij gemaakt is op basis van gevoel.

We hebben zelfs een heel blogartikel aan emotional targeting gewijd om hier nog verder over te lezen.

Conclusie, hoe beïnvloed je je conversiepercentage?

Met gebruik van deze 6 tips wordt ook jij een conversie optimalisatie specialist.

Met hetzelfde verkeer behaal je dus veel grotere resultaten. En dit zijn blíjvende resultaten, want een succesvolle aanpassing aan je site kan je heel lang profijt opleveren.

Het hoeft niet een heel her-ontwerp van de webshop te zijn wat je de grootste boost in conversieratio gaat opleveren. Vaak leveren kleine aanpassingen al een heel groot resultaat op, zoals de tekst en kleur van de “in winkelwagen” knop of het duidelijker presenteren van de kernkwaliteiten van je website.

Wélke versie uiteindelijk het beste is moet wel uitvoerig worden gestest.

Wat doen wij altijd om de conversie te optimaliseren?

Wij ontwerpen eerst de tests en voeren deze daarna uit. We weten ondertussen waarnaar we op zoek moeten gaan en kunnen zo de grootste knelpunten bepalen en aanpakken. Eenmaal geoptimaliseerd blijft jouw site voortaan altijd meer verkopen realiseren!

Stel dat je het optimalisatie werk wilt uitbesteden.

  • Wij laten je kosteloos zien dat we jouw site kunnen optimaliseren
  • Het is een no-cure-no-pay oplossing
  • Hebben we succes? Dan betaal je een eenmalig van te voren afgesproken bedrag op basis van de hoeveelheid conversie verhoging die we hebben weten te realiseren
  • Wij passen jouw site aan indien je dit wenst, je hoeft zelf geen technische kennis te hebben
  • Je hebt voortaan blijvend profijt van hogere inkomsten van jouw bezoekers

Jij blijft in controle, je betaalt pas wanneer we de conversie kunnen verhogen

We doen altijd eerst een voorstel voor mogelijke verbeteringen en nemen dit met je door:

  • Wij analyseren je website op mogelijke verbeterpunten en stellen je een paar van de belangrijkste punten voor.
  • We geven aan wat we van plan zijn te testen en gaan pas aan de slag wanneer je akkoord geeft voor de test.
  • Je blijft altijd in controle, terwijl dit allemaal geheel kosteloos voor je wordt verzorgd.

Wat is het belangrijkste onderscheid met andere aanbieders?  Je betaalt pas wanneer we je van een beter ontwerp kunnen voorzien. We stemmen van te voren een eenmalige prestatie afhankelijke vergoeding af.

Dus wanneer we niet in staat zijn geweest om jouw conversie te verhogen, dan betaal je helemaal niets.

Wij geloven dat jouw conversieratio geoptimaliseerd kan worden. Of je het nu zelf gaat doen of ons wilt inschakelen, met slimme technieken kun je je resultaat verhogen en wij laten je dat graag zien.