Bestaande content verbeteren

Bestaande content verbeteren voor betere Google vindbaarheid

In deze video laat ik je zien hoe ik bestaande content ene upgrade geef om hoger te komen in Google zoekresultaten, maar ook op meer verschillende zoektermen gevonden te gaan worden.

Ik zet de transcriptie eronder zodat je het ook kunt lezen:

Ik ben Joost Nusselder en vandaag zal ik je laten zien hoe ik een artikel zou verbeteren om beter gevonden te worden in de google zoekresultaten.

Dus hoe je een bestaand artikel wat je al hebt kan verbeteren om nog meer hulpvaardige content aan te bieden aan jouw bezoekers.

Ik heb hier een artikel wat ik wil gaan verbeteren om beter gevonden te gaan worden in google eigenlijk op meer zoekwoorden.

Het artikel doet het al best wel goed, in dit geval gaat het over de beste klimop voor in je tuin met al veel content, images zitten erbij.

Het gaat eigenlijk over wat is nou eigenlijk een goede klimop om te gaan planten met een aantal opties.

Bijvoorbeeld een kant en klare haag kun je meteen gebruiken en kopen, Gold Heart is nog een mooie plant die ik zelf in de tuin heb.

En zo zul je een aantal opties die ik noem je helpen om te kiezen wat ze in een tuin willen planten met meer informatie erover.

Daarna scheiding van klimop, hoe verzorg je een klimop met wat tips: water, goede kamerplant, direct zonlicht en dat is het.

Het artikel wordt al best gevonden en je ziet dat er op dit moment twee duizend woorden zijn, waardoor je als je nou hier wat extra content aan toe zou voegen met wat extra woorden waar mensen ook opzoeken je het aanzienlijk zou kunnen verbeteren.

En eigenlijk vertelt Google je al waren mensen nou precies naar op zoek zijn als ze zoeken naar de beste klimop.

Google laat dit aan jullie weten door eigenlijk de artikelen waarvan zij weten door gebruikerservaring van waar mensen naar op zoek zijn, door die bovenaan te zetten.

In dit geval staat intratuin bovenaan met informatie over klimplanten en wat ik doe ik kijk altijd naar de bovenste vijf artikelen en open ze dan in een new window.

En wat je dan kan doen is kijken naar deze artikelen en kijken waar schijven zij al over waar ik nog niet over heb geschreven.

In dit geval het artikel van intratuin gaat ook echt over de beste tips aan soorten klimop, en zij hebben nog een aantal opties die ze hier noemen bijvoorbeeld wilde wingerd en daar heb ik niks over.

Dus dat is nog een aanbeveling die ik hier zou kunnen toevoegen dus onder de kopjes van de aanbevelingen in mijn artikel.

Dus om mensen zo’n volledig mogelijk beeld te geven is het ook handig om hier een stukje te schrijven omdat mensen deze keuze ook hebben en het een populaire keuze is.

Ik kijk ook maar even snel naar de tweede website in de zoekresultaten en zou je adviseren om een stuk of vijf sites te openen en te kijken naar wat voor een informatie zij hebben die jij niet hebt.

Neem bijvoorbeeld een stukje over grondsoort, dat heb ik nog niet. Wel een stuk over hoe verzorg je ze en grondsoort, daar zou ik ook over kunnen schrijven.

Klimop heeft ondersteuning nodig. Dat is ook een apart kopje waar we over kunnen schrijven.

Klimop heeft ondersteuning nodig is op zich een statement ik houd er meer van om het als een vraag te stellen.

Dus ik zou het zeggen als “heeft klimop ondersteuning nodig?”, als vraag.

Ik denk ook dat mensen op deze manier meer zoeken en dagelijks meer en meer op deze manier zoeken in google door gewoon een vraag te stellen en kijken wat de antwoorden zijn in de zoekresultaten.

Dus ik heb liever zo’n vraag als H3 kop en kan ik hem daarna beantwoorden met een kort stuk tekst.

Dan zou ik zo ook eigenlijk de top 5 zoekresultaten doorlopen en kijken welke content ik nog mis.

Maar ik heb nog een extra stap en dat is eigenlijk omdat we in het Nederlands zoeken, want stel we kijken nu in het Engels en ik heb naar de beste Ivy in het Engels gezocht, dan krijg je ook allemaal topartikelen bovenaan.

Maar in het Engels is er ook een “people also ask section” en in Nederland is die er niet, misschien omdat er te weinig zoekopdrachten zijn in nederland of omdat ze technologie alleen nog in het Engels toepassen.

In het Nederlands heb ik het eigenlijk nog nooit gezien of nog bijna nooit, maar dit is eigenlijk vragen die mensen stellen op Google wanneer ze zoeken naar dingen over Ivy.

Dus bijvoorbeeld of Ivy van zon of schaduw houdt, maar die hebben we op zich al.

Wat is de snelst groeiende Ivy, is zeker iets interessants om over te schrijven bij klimop, want als mensen dit in het Engels vragen als ze op zoek zijn naar Ivy of naar klimop dan zullen ze het in het Nederlands ook wel zoeken, alleen in minder getale.

Omdat google dus zo weinig zoekopdrachten daarvan heeft zijn dat misschien niet zoekopdrachten met heel veel volume, maar ze kunnen wel helpen om een zo volledig mogelijk antwoord te geven op de vraag of eigenlijk op alle vragen waar mensen mee kunnen zitten als op zoek zijn naar klimop.

Zo heb je heel veel idee├źn om over te schrijven en mensen hun vragen te beantwoorden, en hoe meer van die people also ask vragen je open clicked, hoe meer er ook weer bijkomen dus je kan wel een tijdje zo doorgaan.

Nou, zo heb je eigenlijk al snel een aantal extra kopjes waar je over kunt schrijven en zelfs als je een of twee alinea’s per kopje schrijft heb je zo duizend extra worden bij een artikel met hulpvaardige informatie waar mensen daadwerkelijk naar op zoek zijn die zoeken over klimop.

En dit kun je natuurlijk toepassen bij elk soort onderwerpen.

Digital marketing tips

Het voordeel van het zoeken in het Engels in de people also ask is: er wordt al gewoon een korte antwoord gegeven en als je dat antwoord een beetje naar je eigen woorden maakt en vertaalt uit het Engels voor Nederlandse gebruikers, dan heb je eigenlijk al op zich wel mooie informatie om te geven aan bezoekers van je eigen site.

Dit is hoe ik het zou doen en hopelijk helpt het je om het toe te kunnen passen voor je eigen site.